Inlägg från: v i r r a |Visa alla inlägg
  • v i r r a

Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!

Godmorgon!

Tack alla! Det känns bra att ha er här på nätet Jag är inlagd på förlossningen sedan igår kväll. Har fått mer sammandragningar/värkar och tappen var igår 2cm. Har fått något nytt och dyrt dropp som ska stoppa sd. Det känns muskelavslappnande men de har just dubblerat mängden då det onda inte avtar utan blir värre... Känner att det funkar. Skönt

Ja nog vill vi ha kvar honom i magen ett tag! Gick in i v 32+0 idag så det är absolut för tidigt men inget som borde vara jätteallvarligt.

O, pappa, har fått sova här med mig inatt och vi blir väl bemötta på alla sätt!

Vet inte när jag kan skriva igen men jag har min dator här och uppkoppling så om det inte blir värre så kikar jag nog in.

Kram ni söta!

• v i r r a

Hejhej!

Han verkar stanna som det ser ut nu och jag stannar i sängen på förlossningen till minst i morgon kväll.

Enligt UL är tappen mindre påverkad och jag verkar svara på droppet. Skönt! Fast jag har fortfarande jädras ont.

Lillkillen väger nästan 2kg enligt ulet och har en söt pussmun med tjocka läppar och två kulor i pungen

Raur: Det är säkert inget fel alls!

Kram på er alla! Ni är guld!

• v i r r a

hej! Jag skrev ett långt inlägg här igår men uppkopplingen bröts och allt försvann... Skriver bara kort nu.

Jag ligger kvar på förlossningen med sd av och till men inte så mycket. Lillen verkar må bra men jag får fortfarande inte röra mig. Tappen mådde också bra igår och jag har bara vaknat 2 ggr i natt av sammandragningar (jämfört med 1ggn/h nätterna innan).

kram och tack alla för att ni bryr er!!!

• v i r r a

Precis som för mig innan jag hamnade här på förlossningen!!! Ta det lugnt så jag slipper se dig här och ring din BM eller förlossningen för att höra efter!

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-16 07:48:38 följande:

EGO: Har haft riktigt ont i magen nu sen i går kväll. Det gör ont längst ner i magen och strålar nedåt. Känns någorlunda bra så länge jag verkligen sitter/ligger helt stilla men så fort jag rör mig minsta lilla så gör det jätte ont. När jag är uppe och rör mig får jag bara sammandragningar. Någon som varit med om något liknande och vet vad det kan bero på?
  • v i r r a

Precis som för mig innan jag hamnade här på förlossningen!!! Ta det lugnt så jag slipper se dig här och ring din BM eller förlossningen för att höra efter!

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-16 07:48:38 följande:

EGO: Har haft riktigt ont i magen nu sen i går kväll. Det gör ont längst ner i magen och strålar nedåt. Känns någorlunda bra så länge jag verkligen sitter/ligger helt stilla men så fort jag rör mig minsta lilla så gör det jätte ont. När jag är uppe och rör mig får jag bara sammandragningar. Någon som varit med om något liknande och vet vad det kan bero på?
  • v i r r a

Härligt Gustavssons!!

Disa D: Hur känns det med förlossningen nu?? Har du varit på ngn aurora-träff? tänker på dig.

Kan bara skriva med em hand pga droppnål så jag skriver mer sedan och ska svara på era frågor! Kram alla! Allt ok här, ingen bebis.

• v i r r a

Hej alla! NU är jag äntligen hemma igen! Jag varnar för ett superlångt inlägg!

Fick komma hem igår kväll när det konstaterades att de få sammandragningar jag hade kvar inte var verksamma. Skönt! På förlossningen sa läkaren att jag skulle vila så mycket som möjligt men ibland försöka röra på mig för att se hur det går. Provade att kliva upp i morse för att göra frukost? det gick INTE kan jag säga. Fick lägga mig i sängen omedelbums eftersom jag fick sammandragningar och "mensvärk" igen. Så här ligger jag nu och är kaffesugen som rackarns

Det har varit omtumlande som Disa D skev. Jag var inte alls beredd på att föda barn när vi åkte in förra torsdagen. Hade knappt fattat att det är en RIKTIG bebis i min mage! Jag var inte speciellt orolig till en början och trodde hela tiden att läkarna och jag själv inbillade oss och att ctg-apparaten reagerade på gaser i magen typ. Jag kände mig ett tag övertygad om att jag ?lurade? ctg-maskinen omedvetet och låg och analyserade mig själv (rubbat, jag vet ) Jag tror att pappa O var mer orolig än jag där i början. Jag skulle inte alls föda barn.

Men när det värsta hade lagt sig framåt lördagen började jag få en konstig känsla av? besvikelse? Hallå! Ska jag inte få något bebis eller? Ska jag vänta ända till i februari? Nej ALDRIG, jag vill ha barn nu! Fast självklart ville jag verkligen inte att han skulle komma redan! Alla känslor krockade liksom.

Vi har, som jag skrivit, blivit väldigt bra bemötta och omhändertagna! Pappa O har fått sova över alla nätter och har fixat och pysslat med mig. Vi har fått träffa personal från neonatalavdelningen som kom och informerade oss jättebra om vad som händer om han skulle födas tidigt. Hon berättade om och visade olika slangar som barnet allra troligast får från början (cpap, sondslang etc), hon berättade om att dom kommer att skynda sig men att vi inte ska bli oroliga när dom springer iväg med bebisen, hon berättade noga om hur dom kollar syresättning etc. etc. etc? och att pappan skulle vara beredd på att dra av sig tröjan för att så fort som möjligt kunna ha hudkontakt med bebisen. Det kändes verkligen strålande bra att få sån info! Lyxigt, klokt och högkvalitativt!

DisaD. Det klart att du ska prata med din barnmorska. Det är inte alls konstigt att vara rädd! Inte dåligt eller misslyckat eller farligt på något sätt alls. Det kan ju hända att det lättar lite när du får ut det. Som att våga öppna dörren till garderoben och släppa ut spökena så att de försvinner i dagsljuset. Och så skrev du att du hoppas jag hittar saker att pyssla med? Det gör jag Sticka bland annat! En svart ribbad cardigan till lillkillen och en fräsig mössa till hade jag tänkt mig Perfekt att sticka och lyssna på talbok när man måste ta det lugnt!

AMS: Hur går det? Du verkar inte vara i tråden just nu Hoppas du slipper förlossningen? eller var vi där samtidigt igår? Du skrev att man verkar bli bra mottagen på förlossningen och JA det blev vi verkligen måste jag säga även om det alltid finns konstiga människor överallt som man kan råka träffa på Sen undrade du om det var i v34 de säger att det inte gör något att man föder. Så är det kanske fast ?min? läkare pratade lite löst om v.36. Då vet jag inte om dom menar i vecka 36(35?) eller v 36+ Hur som helst så får man inte vara sjukskriven längre än till v37 tror jag det var pga sammandragningar eftersom det då anses vara ofarligt att barnet kommer.

Lightfish: Ja vi har verkligen blivit tagna på allvar, på mer allvar än jag har tagit mig själv nästan. Och duu, läkaren på förlossningen berättade att de alltid har lite mer prematurer kring jul och att en del förklaras av julstress!!! Så baske dej! Nu tar du det lugnt så att du inte hamnar där jag är fast i ett mycket farligare läge eftersom du ska ha senare!! *ser riktigt sträng ut* Vad är viktigast egentligen? Lätt fråga att svara på om du står och väger stressad bebis mot snyggaste julgranen

Nej nu rackarns ska jag skona er från mer ego-utläggningar!

• v i r r a

Axels mamma Sanna skrev 2008-12-17 12:59:04 följande:

Virra: Det går bra. Har konstant molvärk i magen men sammandragningarna har lugnat ner sig. Var och tittade till bebban igår kväll på förlossningen bara för att se att allt stod rätt till vilket det gjorde och eftersom jag inte har regelbundna sammandragningar ska det väl inte vara något att oroa sig för.
    Skönt att höra att du fick komma in och kolla och att sammandragningarna har gett sig! Det ska väl som du säger inte vara något att oroa sig för. Som du sagt, jag kanske föder före dig ändå Eller så tajmar vi så vi ligger på förlossningen samtidigt! Det skulle ju vara trevligt
  • v i r r a

Kan bara råda er att lyssna på era fogar och ta det lugnt! Verkligen LUGNT! Framförallt skulle jag säga åt er att inte bära! Jag trodde jag tog det lugnt men tydligen inte tillräckligt.

AMS: Hur känns det idag? Mer förvärkar?

Eva Marianne: Fick du inte lämna något urinprov heller där man tog ett gravtest + lite annat? Det fick jag göra första gången och frågade flera gånger om hon var säker på att jag verkligen var gravid Förstår hur du känner. Det är jätteoverkligt. Jag tror inte man kollar om man är gravid med blodprov idag (men förr?)? Eller?

MimmiP: Woow! Fräsigt med 3d! Vilken sötplupp

• v i r r a

AMS: Skönt att höra! Det är nog väldigt fiffigt att ta det lugnt ett tag Kände du samma sak förra gången du var gravid?

Om jag kommer upp ur sängen? Tja... egentligen inte. Om jag står upp, eller sitter på en vanlig stol, får jag sammandragningar efter 2 minuter. Jag försöker kliva upp då och då och fixa lite fika etc men jag blir skraj när jag känner hur det trycker på och börjar spänna ordentligt. Kan inte säga att det gör ont nu men det känns starkt och mycket. Så, nja... jag kommer upp för att gå på toa och kanske fixa en kopp med snabbkaffe (vanligt hinner jag inte ).

Svar på tråden Vi som började i april (del 4), många bebisar på väg nu!