• hejentjej

köpa råsaftcentrifug?

är dom bra? hur fungerar dom? kan man lägga i frukt/grönt med skal?? tex apelsin? va kostar dom? har en blender idag, behöver man en råsaftscentrifug då? har aldrig testat men kan man lägga i en apelsin i en blender? haha kanske blir dumt?? vad mer kan man ha råsaftscentrifug till än äpple, morot och apelsin?? är dom svåra att använda?? svåra att rengöra?? e det ett bra köp??

• Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?
  • LoveSharPei

Jag har en råsaftscentrifug, den från Philips, den kostar en del. Men den är verkligen bäst! Den har fått bäst i alla test och den klarar alla frukter, hela! Utan problem, lätt och göra ren och jag är hel nöjd!

Den är ett mycket bra köp! Tycker iallafall jag!

Jag har gjort juice av det mesta: Äpple, apelsin, morot, selleri, rödbeta, ingefära, citron, melon, jordgubbar, ananas och massa mer. Allt funkar! Men mango och sånna frukter är inte lätta och göra juice av pga. deras konsistens.

Äpplen kör jag hela med skal och kärnhus. Utan problem, hela morötter, sköljer dom bara noga!

• LoveSharPei
    hejentjej skrev 2008-11-07 18:02:47 följande:
    sånnt kan man inte göra med en smoothie blender va? vad kostade din? tack
    Nej, det kan man inte. Det blir inte samma sak!

Den kostade ca 1500kr då. Men jag tror den har sjunkit lite i pris. Min är den som fick bäst i test och fick ut mest juice av alla sånna maskiner. Dom flesta pressade inte ur juicen ordentligt, men denna gör verkligen det! Super bra! Jag rekommenderar den verkligen!

Kanske du kan önska i julklapp?
  • hejentjej

tänkte faktiskt önska mej det, hehe, är ju en kul sak att få, men får ja det inte köper jag en, har funderat på det länge men trodde inte att de va sant att man kunde lägga i hela frukter imponerande!!

• LoveSharPei
    hejentjej skrev 2008-11-07 18:09:14 följande:
    tänkte faktiskt önska mej det, hehe, är ju en kul sak att få, men får ja det inte köper jag en, har funderat på det länge men trodde inte att de va sant att man kunde lägga i hela frukter imponerande!!
    Jo, utan problem! Jag lägger i 3-4 äpplen samtidigt och han gör juice av det på mindre än 10sek. Så den är verkligen super bra! Du kommer inte ångra att du köper den om du gör det.

Sen får man med en dvd med han "Juice master" från USA. Visar massa tips på olika juicer och så. Super bra den med!
  • LoveSharPei

Har du köpt någon eller hoppas du på tomten?

• gagge

har samma som loveS- har tror jag borstad, silvrig. Kostar nu 1100 på elgiganten

Mina älskade två prinsessor!
  • LoveSharPei
    gagge skrev 2008-11-12 20:44:21 följande:
    har samma som loveS- har tror jag borstad, silvrig. Kostar nu 1100 på elgiganten
    Den är bäääääst!
  • Sanrah

Jag önskar mig en julklapp. Jag har hört att Philips ska vara bäst, håller på att kolla runt.

Smoothies gör jag i matberadaren. Jag hade en blender men var svår att rengöra, matberaderen är mycket bättre.

Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?