• hejentjej

köpa råsaftcentrifug?

är dom bra? hur fungerar dom? kan man lägga i frukt/grönt med skal?? tex apelsin? va kostar dom? har en blender idag, behöver man en råsaftscentrifug då? har aldrig testat men kan man lägga i en apelsin i en blender? haha kanske blir dumt?? vad mer kan man ha råsaftscentrifug till än äpple, morot och apelsin?? är dom svåra att använda?? svåra att rengöra?? e det ett bra köp??

• Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?
  • Thursday
    LoveSharPei skrev 2008-11-16 12:31:14 följande:
    Ja, du kan köra ner ALLA frukter. Hela morötter, hela äpplen med skal och hela faderittan. ALLT! Bara och trycka ner och ut kommer juice på mindre än 10 sek. Sen är den inte så svår och diska heller, tycker jag! Jag är hel nöjd med den!
    Men det påverkar ju smaken hur du gör. Jag tycker t.ex. inte att det blir gott att ha skalet i på äpplen och morötter, sen att man *kan* blir ju då rätt ointressant.
  • LoveSharPei
    Sanrah skrev 2008-11-16 12:32:34 följande:
    Jobbar du för Philips? apelsiner med skal?
    Nej, det gör jag inte. Jag studerar!

Nej, såklart kör man ju inte dom med skal. Men det går ju såklart - men är nog inte så gott!
  • LoveSharPei
    Thursday skrev 2008-11-16 12:35:58 följande:
    Men det påverkar ju smaken hur du gör. Jag tycker t.ex. inte att det blir gott att ha skalet i på äpplen och morötter, sen att man *kan* blir ju då rätt ointressant.
    Ja, det är klart att det gör! Tex. Apelsiner skalar jag alltid innan pga. just smaken. Men äpplen blir ju inte äckligare bara för du kör med skalet, lika med morötter. Bara du tvättar dom så dom är rena. Juicen ju köper i affären är ju gjord på frukter som inte är skalade tex. äpplen och så. Den smakar ju inte illa?
  • LoveSharPei
    GrönaDruvan skrev 2008-11-16 12:32:35 följande:
    Ok.. jag ger mig, hihi
    Nej, men alltså... jag tycker philips är super bra! Så är det bara! Jag är inte missnöjd med något och den har ju fått bäst i alla tester och det finns inget dåligt med den som jag kommit på. Jag är helt nöjd!
  • Thursday
    LoveSharPei skrev 2008-11-16 12:46:56 följande:
    Ja, det är klart att det gör! Tex. Apelsiner skalar jag alltid innan pga. just smaken. Men äpplen blir ju inte äckligare bara för du kör med skalet, lika med morötter. Bara du tvättar dom så dom är rena. Juicen ju köper i affären är ju gjord på frukter som inte är skalade tex. äpplen och så. Den smakar ju inte illa?
    För det första så har jag ingen aning om huruvida juicefabrikanterna skalar sina äpplen eller inte, och för det andra - vilken del av "jag tycker inte att det är gott med skalet i" förstår du inte?
  • LoveSharPei
    Thursday skrev 2008-11-16 13:06:32 följande:
    För det första så har jag ingen aning om huruvida juicefabrikanterna skalar sina äpplen eller inte, och för det andra - vilken del av "jag tycker inte att det är gott med skalet i" förstår du inte?
    Men herregud, ursäkta så hemskt mycket. HAHAHAHA!
  • vackrastarflow

jag har en exido, detblir lika god juice som med philips. och jag har inga problem med funktionaliteten (finns två hastigheter, det är bra) och den tar allt utom "tjocka" frukter som banan, mango och avokado. den är snygg och så sparade jag typ 500 spänn

mumselimums!

Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?