• hejentjej

köpa råsaftcentrifug?

är dom bra? hur fungerar dom? kan man lägga i frukt/grönt med skal?? tex apelsin? va kostar dom? har en blender idag, behöver man en råsaftscentrifug då? har aldrig testat men kan man lägga i en apelsin i en blender? haha kanske blir dumt?? vad mer kan man ha råsaftscentrifug till än äpple, morot och apelsin?? är dom svåra att använda?? svåra att rengöra?? e det ett bra köp??

• Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?
  • LoveSharPei
    hejentjej skrev 2008-12-20 18:40:21 följande:
    jag ska få den : ) och dom har köpt den redanyippey1861 asså
    Grattis! Den är bäst! Du kommer älska den!
  • LoveSharPei
    hejentjej skrev 2008-12-20 19:37:41 följande:
    thanks, hehevad brukar du/ni centrifiguera i dem?
    Jag brukar göra en massa olika juicer!

Min favorit är äpple/morot, den dricker jag mycket av just nu! Eller apelsin/ingefära/citron. På sommaren är det ananas/jordgubb som gäller! Sååååå gott! Man kan verkligen göra juice av ALLT! ALLA frukter och grönsaker som inte är i samma "konsistens" som typ mango och avokado. Det går inte... Men allt annat går! Det är bara och prova sig fram vad man gillar! Så har jag gjort och sen följer det med en bra DVD också med The juice master!
  • hejentjej

åå annans jordgubb?? låter gott som bara den
    TACK
    skulle ja aldrig komma på själv
    haha
    : )

kan man lägga i melon med skal å allt?

sen tänkte ja e de inte gifter i skalen
    ska man skölja dem innan

• Viewsonic
    hejentjej skrev 2008-12-20 23:03:39 följande:
    åå annans jordgubb?? låter gott som bara den TACK skulle ja aldrig komma på själv haha : ) kan man lägga i melon med skal å allt? sen tänkte ja e de inte gifter i skalen ska man skölja dem innan
    Nej, ta bort skalet.
  • LoveSharPei
    hejentjej skrev 2008-12-20 23:03:39 följande:
    åå annans jordgubb?? låter gott som bara denTACKskulle ja aldrig komma på självhaha: )kan man lägga i melon med skal å allt?sen tänkte ja e de inte gifter i skalenska man skölja dem innan
    Ja, det är super gott!

Nej för tusan! Det smakar nog kattskit isåfall! Men ta bort skalet innan så går det bra! Lika med apelsiner/citroner... skala dom innan! Äpplen kan du köra med skalet på!
  • Sanrah

Hihi 3 dagar kvar *hoppas-hoppas*

• Ladycocos

Hallåj! jag ska inte lägga mig i diskussionen om vilken som är bäst... (för det är ju min!!

Vill komma med ett tips ang banon och andra "mosiga" frukter. Det går ypperligt att använda banan om man gör det tillsammans med någon annan lite saftigare frukt. Det går ju liksom inte att göra ren bananjuice...

Banan-apelsin är en kanonkombination!! Kör först några apelsinbitar, sen lite banan som du "sköljer ner" med ytterligare apelsin, och fortsätt så tills du är klar. Då får man med det supergoda banansmaken!!!

• LoveSharPei

Ladycocos skrev 2008-12-21 08:37:16 följande:

Hallåj! jag ska inte lägga mig i diskussionen om vilken som är bäst... (för det är ju min!! Vill komma med ett tips ang banon och andra "mosiga" frukter. Det går ypperligt att använda banan om man gör det tillsammans med någon annan lite saftigare frukt. Det går ju liksom inte att göra ren bananjuice... Banan-apelsin är en kanonkombination!! Kör först några apelsinbitar, sen lite banan som du "sköljer ner" med ytterligare apelsin, och fortsätt så tills du är klar. Då får man med det supergoda banansmaken!!!
    Bara för det måste jag prova, men eftersom det står i broschyren att man inte ska köra sånna frukter har jag inte gjort det! :)
Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?