• hejentjej

köpa råsaftcentrifug?

är dom bra? hur fungerar dom? kan man lägga i frukt/grönt med skal?? tex apelsin? va kostar dom? har en blender idag, behöver man en råsaftscentrifug då? har aldrig testat men kan man lägga i en apelsin i en blender? haha kanske blir dumt?? vad mer kan man ha råsaftscentrifug till än äpple, morot och apelsin?? är dom svåra att använda?? svåra att rengöra?? e det ett bra köp??

• Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?
  • hejentjej

testat den för första gången!!!!!!!!!!!!!

KANSKE inte den bästa blandningen??
    men detta blev det i

blodapelsin/röd apelsin
    clementin
    äpple
    kiwi
    hallon
    annanas

de blev som att de ska sej längst ner va de ljust å rent
    men längst upp i glaset va de lite grumligt å vitt
    varför blir de så?

• hejentjej

Ts igen, hehe

ehm, jo!
    E de bara jag som känner mig som HÄLSAN själv
    efter att ha blandat ihop ett stooort glass me massa olika frukt??????
    man känner riktigt hur kroppen mår bra....
    och alla positiva saker
    eller e de inbillning...?

vad tänkte ja på mer---- jo!!
    är de lika nyttigt att lägga saker i råsaftcentrifugen som att äta som de är+? försvinner inget alls eller??

• MBert

Jo det försvinner en väldig massa fiber. Därför är det nyttigare att äta frukten som den är.
    Det är lätt att känna själv. Jämför hur mycket som behövs för att göra ett glas juice och hur många frukter du skulle bli mätt på.

• hejentjej

jag blev jätte mätt på mitt glas till lunch
    me 2 äpplen, 1 skiva annaas, en clementin, hallon och en kiwi

• MBert

Men om du hade ÄTIT 2 äpplen, 1 skiva annas, en clementin, hallon och en kiwi, så hade du blivit ännu mättare!!

• hejentjej

jo de e sant. men så mkt äter jag aldrig på en gång så ja vet inte hehe
    men de är väll rätt bra ändå? : )

• LoveSharPei

Man får i sig fibrerna endå! Det som lägger sig uppe på juicen som ett skum. Ska du blanda i juice, rör om den och drick sen. Så du får i dig även det! Juice är super nyttigt och bra! Godare än hela frukterna! Jag ÄLSKAR min centrifug!

• Ladycocos

LoveSharPei skrev 2009-01-12 20:35:57 följande:

Man får i sig fibrerna endå! Det som lägger sig uppe på juicen som ett skum. Ska du blanda i juice, rör om den och drick sen. Så du får i dig även det! Juice är super nyttigt och bra! Godare än hela frukterna! Jag ÄLSKAR min centrifug!
    Nej, man får INTE i sig fibrerna ändå!!! De nyttiga fibrerna är just den guckan som råsaftcentifugen sorterar bort.....
  • LoveSharPei

Ladycocos skrev 2009-01-13 10:31:33 följande:

LoveSharPei skrev 2009-01-12 20:35:57 följande:
    Nej, man får INTE i sig fibrerna ändå!!! De nyttiga fibrerna är just den guckan som råsaftcentifugen sorterar bort.....
    Kanske inte ALLA! Det har jag inte påstått! Men man får i sig mycket endå.
  • MBert

Det är bara att jämföra ÄTA och DRICKA som jag skrev tidigare. Jag svarade bara på frågan om det är lika nyttigt att lägga saker i råsaftcentrifugen som att äta som de är och om det försvinner något. Och svare är att det är nyttigare att äta frukterna eftersom man då får i sig mer fibrer.

• LoveSharPei
    hejentjej skrev 2009-01-17 14:34:16 följande:
    men en sak e säker. bättre göra egen jucie än köpa bravo jucie tex????
    Absolut! MCYKET bättre! Vi har gjort en bra inverstering igenom att köpa oss dessa centrifuger!
  • Sanrah

Drack juice imorse blev päron,clementin, morot och ingefära.

Svar på tråden köpa råsaftcentrifug?