• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Pumpkin

Felicia6 skrev 2008-12-08 20:40:34 följande:

just nu skulle jag inte klara av nåt då jag är sjukskriven men det känns om att det finns tusen kurser.. hur hittar man alla och hur vet man vilka man vill gå och vad det är för kurser osv osv osv osv.. Du ser.. jag stressar upp mig bara där
    Tro mig, jag vet hur det känns. Det är verkligen en djungel!

Man börjar med att gå in på www.studera.nu och bestämmer sig för vilket område/vilka områden man är intresserad av, om man vill läsa på heltid/deltid/distans osv och sen sköter sökmotorn jobbet åt en

Testa när du känner att du skulle orka!
  • maltazar

Ah, det kan jag tänka mig... Jag måste "bara" skriva 1,4 på högskoleprovet för att få mig in.. så satsar på det nu i mars!
    Har fått höra från en som läser i Umeå nu att det är lätt att komma in, men svårare att stanna kvar :P

Pumpkin skrev 2008-12-08 20:40:58 följande:
    Trollmamma: Tack! maltazar: Ah, ja jurist har jag också funderat på förut. Är så jäkla svårt att komma in här i Sthlm bara och verkligen stenhårt jobb i 4,5 år...
  • maltazar

Sjukskriven pga stress då eller? ..om man får fråga...
    Tänkte bara, att är det något fysiskt så går det väl att läsa på distans ändå? Eller får man inte?

Felicia6 skrev 2008-12-08 20:40:34 följande:
    just nu skulle jag inte klara av nåt då jag är sjukskriven men det känns om att det finns tusen kurser.. hur hittar man alla och hur vet man vilka man vill gå och vad det är för kurser osv osv osv osv.. Du ser.. jag stressar upp mig bara där
  • Felicia6
    Pumpkin skrev 2008-12-08 20:43:24 följande:
    Felicia6 skrev 2008-12-08 20:40:34 följande: Tro mig, jag vet hur det känns. Det är verkligen en djungel! Man börjar med att gå in på www.studera.nu och bestämmer sig för vilket område/vilka områden man är intresserad av, om man vill läsa på heltid/deltid/distans osv och sen sköter sökmotorn jobbet åt en Testa när du känner att du skulle orka!
    Ja, ja har faktiskt skapat mig ett konto där o småkikat litegrann men ja, det känns som för övermäktigt just nu men jag vet ju vem jag kan fråga nästa gång jag orkar
    maltazar skrev 2008-12-08 20:45:42 följande:
    Sjukskriven pga stress då eller? ..om man får fråga...Tänkte bara, att är det något fysiskt så går det väl att läsa på distans ändå? Eller får man inte?
    Stress, ångestattacker och svår depression. nej, är man sjukskriven 100% så får man inte plugga oavsett vad man är sjukskriven för har dom sagt till en polare till mig för då är man "arbetsför"..
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • maltazar

Lotta: Åh, okej.. Vad knäppt ändå... Är det fysiska biten som är problematiskt i arbetet kan man ju ändå plugga (teoretiskt) hemma...

Trollmamma: jo, det gör jag :P Men har funderat lite fram och tillbaka.. och nu känns det som att jag "kväver mig" med den utbildningen. Jag vill kunna bli något mer, hela tiden. Som förskollärare kan man inte utvecklas nå vidare efter man är färdig.

• Trollmamma
    maltazar skrev 2008-12-08 21:03:37 följande:
    Lotta: Åh, okej.. Vad knäppt ändå... Är det fysiska biten som är problematiskt i arbetet kan man ju ändå plugga (teoretiskt) hemma... Trollmamma: jo, det gör jag :P Men har funderat lite fram och tillbaka.. och nu känns det som att jag "kväver mig" med den utbildningen. Jag vill kunna bli något mer, hela tiden. Som förskollärare kan man inte utvecklas nå vidare efter man är färdig.
    Det är ju sant... Hade själv planer på att plugga till det tidigare, men efter mycket tänkande så kom jag fram till att det är Barnmorska jag vill bli och nu är jag ju ett steg närmare...
  • jennifer116

Lycka till med era utbildning ni som kommit in Skrattande

Inga planer på att vidare-utbilda mej alls Flört

Lillebror kommer om 8 dagar
  • maltazar

Ja.. alternativet är ju att lägga till och läsa till även fritidspedagog och lärare åk 1-3, men så stora barn vill jag inte jobba med.
    Okej :) Vad vill du jobba med som barnmorska då?

Trollmamma skrev 2008-12-08 21:05:35 följande:
    Det är ju sant... Hade själv planer på att plugga till det tidigare, men efter mycket tänkande så kom jag fram till att det är Barnmorska jag vill bli och nu är jag ju ett steg närmare...
  • Felicia6

Malle, jo man tycker ju det men ja, FK är ju som dom är..
    Nu efter nyår så kommer dom utreda mig igen och om dom hittar ett enda jobb i hela sverige som jag skulle kunna göra det minsta så kommer jag "kickas" från sjukpenningen och måste försöka få det jobbet.. typ.. Även om det är ett jobb nere i malmö som inte finns nån annanstans o så..

Helt sjukt egentligen

Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --