• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • maltazar

Pumpkin: Det är ju alltid skönt att veta :)

• Soulie

[citat]

maltazar skrev 2008-12-08 21:38:36 följande:
    Ja, i stort sett Det här är faktiskt första gången jag pluggar nånting där lärarna säger att vi definitivt kommer att ha jobb när vi är klara. Det är skönt
    [/citat]

säger dom inte alltid så? dom sa så på gymnasiet till oss, sa även så på utbildningen jag hade efter, även den jag hade här via industrin |:

men är det brett ökar ju chansen iaf d:
  • Pumpkin

Soulie skrev 2008-12-08 22:52:44 följande:

[citat] Ja, i stort sett Det här är faktiskt första gången jag pluggar nånting där lärarna säger att vi definitivt kommer att ha jobb när vi är klara. Det är skönt [/citat] säger dom inte alltid så? dom sa så på gymnasiet till oss, sa även så på utbildningen jag hade efter, även den jag hade här via industrin |: men är det brett ökar ju chansen iaf d:
    Inte på högskola/universitet som jag gått på i alla fall. Där har de varit ärliga med hur jobbutsikterna sett ut. Så som sagt, det här är första gången verkligen alla säger att vi kommer ha jobb
  • Soulie

Pumpkin skrev 2008-12-08 22:59:23 följande:

Soulie skrev 2008-12-08 22:52:44 följande:
    Inte på högskola/universitet som jag gått på i alla fall. Där har de varit ärliga med hur jobbutsikterna sett ut. Så som sagt, det här är första gången verkligen alla säger att vi kommer ha jobb
    hur många är ni i en klass då? (:
  • hally

Hallå i tråden, hoppas ni har en mysig advent

Är det någon som vet var i denna stad man kan köpa kaffekvarnar?
    Spekulera och gissa kan jag göra själv
    Är intresserad att höra om någon verkligen sett en eller köpt en sådan här?

Ser att ni pratar jobb och utbildningar. Jag har bestämt mej för att söka jobb nu efter nyår och framöver våren, sen ska jag söka in på utbildningar att börja till hösten om jag inte hittat jobb innan dess. Men vad ska man gå för utbildning som finns här eller går att läsa på distans??

• maltazar

hally: universitetsutbildningar då eller?
    www.utbildningar.umu.se/pluto/portal/SelmaPortlet/_pid/SelmaPortlet_row1_col1_p1/_rp_SelmaPortlet_row1_col1_p1_action/1_distDec
    Umu, här finns: Företagarprogrammet
    Högskoleprogrammet med inriktning mot psykiatrisk omvårdnad
    Sjuksköterskeprogrammet
    Högskoleprogrammet i Fastighetsmäkleri, Skellefteå
    Högskoleingenjörsprogrammet i Maskinteknik
    Tekniskt-naturvetenskapligt basår i Skellefteå

och Ltu har här utbildningar inom ekonomi och media

• madigan

Min 10 åring kom hem igår och berättade att en kille i hennes klass hade slagit henne med en innebandyklubba. Misshandel med andra ord!

Blir så förb*

• hally

maltazar skrev 2008-12-09 09:00:10 följande:

hally: universitetsutbildningar då eller?www.utbildningar.umu.se/pluto/portal/SelmaPor...Umu, här finns: FöretagarprogrammetHögskoleprogrammet med inriktning mot psykiatrisk omvårdnadSjuksköterskeprogrammetHögskoleprogrammet i Fastighetsmäkleri, SkellefteåHögskoleingenjörsprogrammet i MaskinteknikTekniskt-naturvetenskapligt basår i Skellefteåoch Ltu har här utbildningar inom ekonomi och media
    Aha, tack för infon
    Åsså vill jag vara garanterad ett jobb också Sjuksköterska?
  • hally

madigan skrev 2008-12-09 12:43:43 följande:

Min 10 åring kom hem igår och berättade att en kille i hennes klass hade slagit henne med en innebandyklubba. Misshandel med andra ord!Blir så förb*
    10-åriga pojkar är inte alls speciellt mogna tyvärr. Hoppas hon inte fick alltför ont!
  • madigan

hally skrev 2008-12-09 13:20:53 följande:

madigan skrev 2008-12-09 12:43:43 följande:
    10-åriga pojkar är inte alls speciellt mogna tyvärr. Hoppas hon inte fick alltför ont!
    Jo de va ju de hon fick, hon kunde inte böja fingrarna och dom var svullna. Idag är de bättre!
    Han började de hela med att kalla henne tjock eller "fetto" som hon själv sa.
    Hon är inte tjock, detta ger henne dåligt självförtroende, hon pratar om sin vikt hela tiden.

Sjuksyster skulle ta med detta till likabehandlingsplanen.

Han har spottat i hennes mat en dag förra veckan, då fick hon gå hungrig den dagen. Han fick BARA kvarsittning.

Illa tycker vi!
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --