• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • Zeen

Madigan: Varför fick hon gå hungrig? Det är väl bara att hämta ny mat?!
    Sedan kan jag tycka att det är hela situationen är illa, mobbning ska förebyggas och förekommer mobbning så ska man ta i med "hårdhandskarna".. Möten med föräldrar osv, tror knappast kvarsittning i sig gör någon större skillnad.

• madigan

Zeen skrev 2008-12-09 14:01:40 följande:

Madigan: Varför fick hon gå hungrig? Det är väl bara att hämta ny mat?!Sedan kan jag tycka att det är hela situationen är illa, mobbning ska förebyggas och förekommer mobbning så ska man ta i med "hårdhandskarna".. Möten med föräldrar osv, tror knappast kvarsittning i sig gör någon större skillnad.
    nä dom får inte ta ny mat.
  • Soulie

madigan skrev 2008-12-09 16:20:56 följande:

Zeen skrev 2008-12-09 14:01:40 följande:
    nä dom får inte ta ny mat.
    vet nog inte en enda skola i sverige men inte få ta ny mat i? |:
  • Snowieflickan

madigan: Mobbning är det värsta som finns. Och det är väl bra att det ska tas upp som ärende i allafall. Sen skulle ju ni som föräldrar faktiskt kunna prata med pojkens föräldrar om detta är ett återkommande problem och ni inte tycker att skolan gör något åt det.

Zeen: Jag håller med dig om att mobbning ska förebyggas helt klart! Och precis på det sätt du säger. Kvarsittning har jag aldrig trott på.

Soulie: det var väl inte Zeen utan Madigan som skrev att dem inte fick ta ny mat? ;) Men jag håller med dig jag har heller aldrig hört att man inte får ta ni mat. Man kan ju fundera på vad det är för skola där man inte får ta ny mat. Framför allt om någon spottat i maten.

Om någon är nyfiken och sugna på att läsa en blogg får ni gärna kika in på lindabrolin.blogspot.com :)

• Soulie

Snowieflickan skrev 2008-12-09 20:13:19 följande:

madigan: Mobbning är det värsta som finns. Och det är väl bra att det ska tas upp som ärende i allafall. Sen skulle ju ni som föräldrar faktiskt kunna prata med pojkens föräldrar om detta är ett återkommande problem och ni inte tycker att skolan gör något åt det. Zeen: Jag håller med dig om att mobbning ska förebyggas helt klart! Och precis på det sätt du säger. Kvarsittning har jag aldrig trott på.Soulie: det var väl inte Zeen utan Madigan som skrev att dem inte fick ta ny mat? ;) Men jag håller med dig jag har heller aldrig hört att man inte får ta ni mat. Man kan ju fundera på vad det är för skola där man inte får ta ny mat. Framför allt om någon spottat i maten.Om någon är nyfiken och sugna på att läsa en blogg får ni gärna kika in på lindabrolin.blogspot.com :)
    ah jag citerade det som Madigan hade svarat till Zeen så var madigan svaret var till.
    kan tänka mig att dom inte få ta ny mat ifall dom ser att dom har mat på tallriken redan. men annars ska man väl alltid få ta ny mat om man vill ha det.
  • madigan

Soulie skrev 2008-12-09 20:22:18 följande:

Snowieflickan skrev 2008-12-09 20:13:19 följande:
    ah jag citerade det som Madigan hade svarat till Zeen så var madigan svaret var till.kan tänka mig att dom inte få ta ny mat ifall dom ser att dom har mat på tallriken redan. men annars ska man väl alltid få ta ny mat om man vill ha det.
    hon sa att läraren sagt att hon inte fick ta ny mat för de han har gjort.
  • Zeen

Madigan: Så HEMSKT rent ut sagt. Du borde ta ett snack med den där läraren, så gör man bara inte. Det vore ju typ som att jag skulle säga till något barn på "min" förskola; nej nej, det blir ingen ny mat efter att tallriken råkade ramla i golvet. INGEN ska behöva gå hungrig i dagens skola/barnomsorg.

• maltazar

Ohhh.. det har jag varit med om nån gång kring den åldern.. det gör ju så djävulskt ont!!! :(
    stackars flicka!

madigan skrev 2008-12-09 12:43:43 följande:
    Min 10 åring kom hem igår och berättade att en kille i hennes klass hade slagit henne med en innebandyklubba. Misshandel med andra ord! Blir så förb*
  • maltazar

Men hon går på Norrhammar va? (har för mig ni bor därikring?)
    Det är då ingen regel skolan har att de inte får ta ny mat.. Något läraren kommit på isf.. För det har då jag vart med om ett par ggr där att barnen fått ta ny mat då de tappat tex.

madigan skrev 2008-12-09 21:08:09 följande:
    Soulie skrev 2008-12-09 20:22:18 följande:
    hon sa att läraren sagt att hon inte fick ta ny mat för de han har gjort.
  • maltazar

så lite så :)
    hmm, nja sjuksköterska var visst dåligt om jobb var det någon här som skrev..
    fastighetsmäklare är det ont om dock! annars vet jag faktiskt inte..

hally skrev 2008-12-09 13:19:33 följande:
    maltazar skrev 2008-12-09 09:00:10 följande:
    hally: universitetsutbildningar då eller?www.utbildningar.umu.se/pluto/portal/SelmaPo
    r...Umu, här finns: FöretagarprogrammetHögskoleprogrammet med inriktning mot psykiatrisk omvårdnadSjuksköterskeprogrammetHögskoleprogrammet i Fastighetsmäkleri, SkellefteåHögskoleingenjörsprogrammet i MaskinteknikTekniskt-naturvetenskapligt basår i Skellefteåoch Ltu har här utbildningar inom ekonomi och media Aha, tack för infon Åsså vill jag vara garanterad ett jobb också Sjuksköterska?
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --