• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • maltazar

men då har du ju ett bra jobb också.. :)
    och bäbis på g! :D

jennifer116 skrev 2008-12-08 21:07:50 följande:
    Lycka till med era utbildning ni som kommit in Inga planer på att vidare-utbilda mej alls
  • maltazar

Seriöst?! Låter ju heeelt galet!
    När jag var arbetslös sa AF att det räckte med att jag sökte här, inom kommunen enbart. Eftersom jag var gravid första vändan och hade Tindra andra vändan..
    De kan ju inte kräva att du ska rycka upp familjen och flytta genom hela landet!
    Men det där borde väl kanske någon läkare kunna hjälpa dig med? Antingen genom att du blir sjuksrkiven längre, eller att det skulle bli värre av flytt eller något...

Felicia6 skrev 2008-12-08 21:08:57 följande:
    Malle, jo man tycker ju det men ja, FK är ju som dom är.. Nu efter nyår så kommer dom utreda mig igen och om dom hittar ett enda jobb i hela sverige som jag skulle kunna göra det minsta så kommer jag "kickas" från sjukpenningen och måste försöka få det jobbet.. typ.. Även om det är ett jobb nere i malmö som inte finns nån annanstans o så.. Helt sjukt egentligen
  • jennifer116
    maltazar skrev 2008-12-08 21:08:58 följande:
    men då har du ju ett bra jobb också.. :) och bäbis på g! :D
    ja det är klart..bara bebisen vill komma nån gång Flört

Även om jag skulle vilja plugga, skulle jag aldrig orka. Blir så skoltrött så fort. Förvånad
    Lillebror kommer om 8 dagar
  • Pumpkin

maltazar skrev 2008-12-08 20:44:33 följande:

Ah, det kan jag tänka mig... Jag måste "bara" skriva 1,4 på högskoleprovet för att få mig in.. så satsar på det nu i mars! Har fått höra från en som läser i Umeå nu att det är lätt att komma in, men svårare att stanna kvar :P
    Oh, hade 1,4 räckt här nere så hade jag sökt för länge sen! Fast nu är jag ju nöjd med den utbildningen jag läser förstås

Felle: Japp, bara att fråga på
  • maltazar

Vad är det du läser nu?
    Hur högt är intaget på jurist där?

Pumpkin skrev 2008-12-08 21:12:24 följande:
    maltazar skrev 2008-12-08 20:44:33 följande:
    Oh, hade 1,4 räckt här nere så hade jag sökt för länge sen! Fast nu är jag ju nöjd med den utbildningen jag läser förstås Felle: Japp, bara att fråga på
  • Trollmamma
    maltazar skrev 2008-12-08 21:08:08 följande:
    Ja.. alternativet är ju att lägga till och läsa till även fritidspedagog och lärare åk 1-3, men så stora barn vill jag inte jobba med. Okej :) Vad vill du jobba med som barnmorska då?
    Jag vill nog helst jobba på förlossningen. Har verkligen älskat att föda barn (ja jag vet...jag är galen ) och känner att det vill jag vara med och hjälpa andra med och dela den upplevelsen med de.
  • maltazar

Åh ja det är ju en evighetsväntan... Du får passa på att fylla frysen med julgodis o sånt nu när du har tid :) och så går tiden kanske liiite fortare då med!

jennifer116 skrev 2008-12-08 21:11:58 följande:
    ja det är klart..bara bebisen vill komma nån gång Även om jag skulle vilja plugga, skulle jag aldrig orka. Blir så skoltrött så fort.
  • jennifer116
    Trollmamma skrev 2008-12-08 21:14:03 följande:
    Jag vill nog helst jobba på förlossningen. Har verkligen älskat att föda barn (ja jag vet...jag är galen ) och känner att det vill jag vara med och hjälpa andra med och dela den upplevelsen med de.
    ja, du ÄR galen Skrattande *hehe*
    Lillebror kommer om 8 dagar
  • Felicia6
    maltazar skrev 2008-12-08 21:11:31 följande:
    Seriöst?! Låter ju heeelt galet!När jag var arbetslös sa AF att det räckte med att jag sökte här, inom kommunen enbart. Eftersom jag var gravid första vändan och hade Tindra andra vändan..De kan ju inte kräva att du ska rycka upp familjen och flytta genom hela landet!Men det där borde väl kanske någon läkare kunna hjälpa dig med? Antingen genom att du blir sjuksrkiven längre, eller att det skulle bli värre av flytt eller något...
    Ja, det är helt sjukt. Den borgeliga regeringen har lagt in mkt olika regler nu som gör att det blir svårt för många :S
    Min läkare försöker skriva så utförligt det går om mina "problem" så förhoppningsvis fattar fk att jag inte klarar av något jobb öht just nu men vi får se efter utredningen efter jul. Det gör ju inte att jag blir rehabiliterad fortare precis eftersom man stressar upp sig ännu mer då man inte vet om man måste ut o jobba fast man är sjuk eller så
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
  • Felicia6
    Trollmamma skrev 2008-12-08 21:14:03 följande:
    Ja du är helt galen du
    Gbp 26/2-08 || felicia6.blogspot.com
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --