• Felicia6

-- Skellefteå nr.15 --

Välkommen till våran tråd nummer 15.
    Det är många nya som har hittat in till våran tråd så det tycker vi alla är jätteroligt! Fortsätt hitta hit och prata på. Alla är jättevälkomna!
    Här hittar du presentationerna av oss som hänger här:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m19847492.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23725059.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m27151895.html
    Är ni inte med men vill? Hojta till så startar vi en fjärde
    Familjecentralen Knuten brukar många vara till.
    Här är deras hemsida där du hittar öppettider och annat smått och gott:
    familjecentralen.skelleftea.org/index.php
  • Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --
  • madigan

Irmgarts åsikter skrev 2009-02-05 10:11:46 följande:

Jag har en gammal singer också som har blivit konverterad från tramp till el och den funkar än. säkert 50-60år gammal. De visste att göra grejer förr
    javisst, huvudsaken är ju att den fungerar..
  • Garderobshylla

Jag har en symaskin från ikea, den kostade typ 500, och fungerar uperbra. dessutom två års garanti.

• Soulie

Garderobshylla skrev 2009-02-05 11:19:01 följande:

Jag har en symaskin från ikea, den kostade typ 500, och fungerar uperbra. dessutom två års garanti.
    aha!? :D vad heter den på deras hemsida? tjejen ska snart till ikea då kanske man kan få med sig en sådan ;D
  • Garderobshylla

Alltså jag vet faktiskt inte vad den hter, men kolla under tyger och sånt!

• hally

Jag skulle inte köpa en billig symaskin. Herregud vad de kan trassla!
    Och det är liksom inte kul att sy om inte sömmarna blir snygga...
    Är väl som med de flesta maskiner, ska du använda den 1 gång till nåt speciellt så köp en billig. Har du tänkt den ska hålla för använding lite då och då under lång tid framöver - gå på bra kvalitet.
    Själv har jag en 1 år gammal (ny ) Pfaff, kostade 6000kr då men snubben i butiken tog väck en spärr på den, så jag har stretchsömmarna och en bra sån maskin går på 12-14 000 och uppåt.

• Bummelumman

Jag köpte en begagnad Husqvarna på Symaskinsservice i satn. Det är superbra och kostade kanske 2000 kronor. Eftersom det är Husqvarna så finns det ju reservdelar om något går sönder. Funderade på en billig från typ Rusta, men kom då på att det nog inte går att få tag i reservdelar om något går sönder så då får man köpa en ny. Kändes inte så kul... Det kan ju vara en idé att kolla in på Symaskinsservice och se om det finns några begagnade...

Jag är mamma till en prins så det borde göra mig till drottning!
  • Superba Supernovan

Jag har också köpt en begagnad Husqvarna på Symaskinservice. Den fungerar toppenbra, tror jag betalade 1700 kr för den. Något att kolla upp i alla fall...

• hally

Ingen som vet av någon avbytare som vill ha jobb? Eller var man kan få tag på någon?

• maltazar

den går ut imorgon? eller iövermorgon...

• Soulie

hally skrev 2009-02-09 18:23:45 följande:

Ingen som vet av någon avbytare som vill ha jobb? Eller var man kan få tag på någon?
    avbytare?
Svar på tråden -- Skellefteå nr.15 --