• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • maja under eken

va skönt att emma e bättre!

o vilken härlig dag jj!! d e du väl värd, njut för fulla muggar!

o skönt att du mår bra o att kroppen e sig själv igen Pess. D minns jag att jag tyckte var så himla skönt, att man står på noll igen o inte minus liksom.

här somnade elvira kl 20 igår, o jag somnade oxå... o vaknade 23,30 när skalman la sig... sen somnade jag om trots att jag var kissnödig o sov t 7,30 då sa lillfisan: vatten! o så stapplade jag ner o hämtade d o sen sov vi t 9,15.............

• JJ 75

Jätteglad för din skull pess, jätteskönt med öppenhetenen även om ni kanske inte tycker samma.

Jo det borde vara sista dagarna här, men tyvärr för planeringsfreaket jj så är det liten som bestämmer leveransdatum... så svårt att veta vad som är sista dagarna, försöker i alla fall njuta av j varje dag även om det ibland är tungt och gör lite ont i fogarna, men nu kan ju varje dag vara sista dagen med bara ett barn, så försöker göra roliga saker hela tiden... 39+0 idag förresten, vecka 40 är här..

Känns lite blandat inför förlossningen, när J är hemma är jag jätteredo, mentalt klart, väskan packad, allt ok. När han jobbar går jag mera in i överlevnadsmode och fokusera på j, så skulle värkarna dra igång då skulle jag känna mig oförberedd, även om jag/vi absolut inte är det...

J jobbar borta nästa vecka också, åker söndagkväll och åter fredaglunch, så tror ngn stans att det blir bäbis i helgen, eller annars nästa helg. Gissar att kroppen/lillen/psyket eller vad det nu är som styr ser till att lilltjejen kommer när det är optimalt... (ja jag vet att jag lurar mig själv, men jag lever med det... )

• Özlem

God morgon

JJ:Oj e det redan nästan dags för bebbe nr 2.

Pess:Skönt att ni har pratat ut.

Cirkel:Vad bra att e e bättre.Ssk sa till mig att om man river äpplet eller skrapar med en sked så är det förstoppande.Men de kanske du redan vet.

Maja:vILKEN Duktig tjej som säger vatten.

• maja under eken

rackarns att man inte kan planera o ha koll på allt jj
    min fd kollega fick båda sina söner på helgen när hennes man var hemma, han reste jämt i veckorna. Hon trodde d mentala styrde d.

Elvira somnade 11 igen o sov t efter 12. Sen har hon varit trög o ledsen emellanåt. Ätit 100 fullkornsvälling, vi köpte utan fullkorn men den vägrade hon. Sen skulle hon prompt ha russin o d fick hon, visst lösande, men hon har ju inte kräkts sen tisdags o skiter normalt. Nu äter hon isglass, d e gott o går ner utan svårigheter! Hon hade väldig hosta inatt, tror hon kan ha ont i halsen.

• Nafrung

Så fantastiskt skönt att Emma är bättre!!  Och också härligt att det är lugnare hemma hos Pess! Det läte förresten fantastiskt med korvgrillning. mmmmmmm....

Själv har jag varit hos tandläkaren idag, MÅTTLIGT kul, men säkert nödvändigt. Ett hål var det, suck!

Tänkte också skicka den här till GrodanBoll! Lite fånig med ursöt ju!

• Essi73
    Nafrung skrev 2009-01-15 15:23:06 följande:
    "men ursöt ju" skulle det vara...Tinnitus i tummen..
    *smack* TACK !
  • S  S

Första dagen på öf är avklarad. Det har gått bra, men det blev lite svårt vid vilan. F vill inte ligga ner skulle ut ur rummet hela tiden. Men till slut somnade hon i min famn.

Hon åt ingen mat, det var köttsoppa. Köttet spottade hon ut, svårt att tugga och hon sätter lätt i halsen. Men majs åt hon och tog om oxå.
    Sen till mellanmål var det gröt, då åt hon bara blåbären

Nya tag i morgon.

Är helt slut i huvudet så nu ska jag ta det lugnt.

• förväntan

Hallo!!

JJ, låter som en så underbar dag du haft. Bra att fortsätta att njuta. Visst är det jäkligt synd att man inte kunde ha lite mer pli på de små i magen, att de ska få bestämma en sådan viktig sak som förlossningen. Kommer din J hem om du kommer igång under vardagen eller blir du tvugnen att knipa . Håller tummarna för ett välplanerat barn som kommer med ordning ohc reda .

Cirkel, vad bra att E är på bättringsvägen. Det är ju ett gott tecken att hon vill ha mat och pratar om det.

Pess, skönt att höra att ni haft ett bra snack och fått ventelera ordentligt. Hälsa Fisk om ni träffas. mmm vad sugen jag blev på att grilla korv i naturen, kanske blir en helg-aktivitet här också, men det får då gärna vara kallt och snö också.

Naffe, blä för att laga tänderna.

SS härligt att höra att det gått så bra på första dagen idag på förskolan. Ska ni dit imorgon igen??

M var sin tredje dag på dagis idag, och det gick bättre än igår. Alla tycker att han verkar så snäll och temid, men jag känner att skent bedrar eller så är han så väluppfostrad att han bara lever rövare här hemma .

Svar på tråden Minnas tjejer X