• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Vi gav lite alvedon och sen drack hon lite vatten och åt skorpbit. Pigg nu så vi avvaktar lite.

• Pikku myy

Cirkel: va jobbigt E verkar ha det. Hoppas verkligen att det vänder snart. Håll koll på kisset bara. Kram till er alla.

• Pess

God morgon. Även här är vi lite småkrassliga. Men inte så farligt. L vaknande med 40 graders feber i måndags och fick en liiiiten släng av förkylning, men verkar redan frisk och feberfri Fundersam Idag har jag lite känning i halsen, men även jag verkar komma lindrigt undan.

Hoppas Emma och Elvira mår bättre idag.

Igår var vi ute i friska luften i 5 timmar och grillade bl.a korv. Jag och L och en kompis till mig med en kille född en vecka efter L. Gissa om det var mysigt och ungarna var så söta med sina korvar runt elden. Snart hoppas jag kunna träffa Fisk igen. Vi hade bestämt i måndags när L fick feber, men kanske imorrn Vill ju inte dra dit en massa virus...

• cirkel

Gmod morgon!

Pess: åh, vad mysigt! HOppas att det går över fórt för dig. Hur mår du annars? Är det bättre med dig och M?

Emma mår mycket bättre nu. Har åtit ½ thekaka och vill ha mer, men det får hon inte än. Hon har druckit mycket och ätit lite äpple också, så nu hoppas jag att magen klarade av maten. Hon fick behålla skorpbiten igår iaf. Skönt att vi inte åkte in...

• JJ 75

Vad härligt det låter med utomhusaktiviteter, mysigt, kopierar nog och grillar lite korv i helgen ifall det inte blir för kallt.

Har precis lämnat j på fs och som vanligt får man knappt ett hejdå, gissar att det är ett bra tecken men lite ego-störande...

Tänker på er alla som skolar in dessa veckor, kommer gå kalas, jag är som många andra redan sagt, farcinerad över hur rutiner bara sätter sig, hur de äter och sover och så vidare, men det bara funkar...

Jag har en lyxdag här idag, blir både ansiktsbehandling, fotvård och vattengympa/avslappning. Farmor hämtar från fs och jag checkar in på ett ställer här nära där vi bor, aldrig provat tidigare, men med begränsad rörlighet passar det bra, nära hemmet och nära vc där vattengympan/avslappningen sker, hoppas bara de är bra. Ska försöka planera in en lyxig lunch ngn stans i närheten också, en alldelse egenlunch...

Sedan blir det mys med j hela kvällen och imorgon förmiddag är J åter hemma, så ikväll är min sista egenkväll med j för denhär gången...

• cirkel

JJ: vilken härlig dag du får! Gott att unna sig det nu när det är så nära. Hur känns det inför BF? HAr ni förberett mycket?
    Jag får sätta fart med att tvätta åkpåse & kläder.

• cirkel

Det jobbiga nu är att Emma bara tjatar om att äta hela tiden, men det är ett kärt jobb. Det är smörgår, äpple och kex som hon vill ha.
    Igår åt hon en liten tesked oatley-glass som vi erbjöd henne, ingen brago eller muffinsbot som vi erbjöd i desperation. Sällan har hon blivit så bortskämd som nu när hon varit sjuk- Hoppas att hon inte fortsätter med att förvänta sig det...

Hon krävde bla att bli buren nerför trappan idag med, men det får det bli slut med.

• Pess

Skönt Cirkel. Heja Emma.

...och Heja JJ, snart är du ju i mål. Och bra med lite lyx så här dagarna (?) för du blir tvåbarnsmamma.

Med mig är det bra, fick min första mens igår och det känns bra. Kroppen är återhämtad för denna gång. Gängorna är återställda. Jag och M har det oxå riktigt bra, harmonin börjar återställa sig. Tror mycket beror på ett öppet samtal för ett par veckor sedan där båda ventilerade hur vi känner för framtiden och ett ev syskonförsök eller ej. Nu vet vi var vi båda står i frågan, och även om vi inte står på samma ställe så är öppenhet och ärlighet bäst. Tror många spänningar försvann i och med det samtalet.

Svar på tråden Minnas tjejer X