• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • förväntan

Pess, vad bra att det verkar så bra på dagis. Vårat dagis är ju också helt nyöppnat och de skolade in på liknade sätt där med få barn och alla föräldrar med. Men vi hade bara 1 tim/dag första v.

Ciekwl, köket är nästan klart, allt är på plats, men ugnen, spisen och diskmaskinen saknas. Kommer imorgon fm . Jihoo!

Öz, visst är krupp förjäkligt, borde förbjudas och även foglossning. Kommerdu kunna få lite starkare läkemedel?? Hur mår du annars?

M har somnat gott, trött som bara den och andas tyst. Så härligt, hoppas det håller hela natten. Min förkyldning kommer dock smygandes.....

• Özlem

God morgon

Pess:skönt att inskolningen gick bra.

Förväntan:Imorgon får jag reda på om jag får starkare medicin.
    Jag har börjat gå på nike mott här.
    För att prata om förlossningen (förra o blivande) o för att få känslor för barnet i magen.Jag har inte kännt ngt för den sen +et.

Cirkel:Bra att passa på med nappavvänjning då

Melvin var på dagis igår idag har han feber igen.Stackarn han var feber fri i ca 4 dagar.

• Özlem

God morgon

Pess:skönt att inskolningen gick bra.

Förväntan:Imorgon får jag reda på om jag får starkare medicin.
    Jag har börjat gå på nike mott här.
    För att prata om förlossningen (förra o blivande) o för att få känslor för barnet i magen.Jag har inte kännt ngt för den sen +et.

Cirkel:Bra att passa på med nappavvänjning då

Melvin var på dagis igår idag har han feber igen.Stackarn han var feber fri i ca 4 dagar.

• Minna72

Godmorgon Öz, vill bara berätta att jag drömde om dig inatt! Vi var på något varuhus där de sålde kläder och din mamma var med.
    Det var något om att du kände dig lite ledsen och jag försökte stötta dig. Vill minnas att vi åt god choklad också.

Aetti 26 mars 2007
  • Özlem

Minna72 skrev 2009-01-27 08:49:57 följande:

Godmorgon Öz, vill bara berätta att jag drömde om dig inatt! Vi var på något varuhus där de sålde kläder och din mamma var med. Det var något om att du kände dig lite ledsen och jag försökte stötta dig. Vill minnas att vi åt god choklad också.
    MMmm,chocklad låter gott
  • förväntan

Öz, vad bra att du har fått hjälp och ska gå och prata med någon. Hoppas att det kommer kännas bra för dig och att du kan ta till dig att du har en liten bebis till i magen . Jobbigt att M fått feber igen.

Äntligen kom våran spis, diskmaskin och ugn levererat. Men så dumpar de allt på våran parkering, 50 m från huset och säjer att"hoppas du har någon som kan hjälpa dig att bära in". . Vad fasen!!! Fick övertalat dem att köra fram det 2 m höga paketet till våran veranda iallafall så jag hade någon chans att få in det själv. Den ena killen tror jag tyckte det var lite pimsamt att bara lämna allt där, men den andra satt typ redan i lastbilen och gasade när jag ksrev på papprena. Service????

• Özlem

förväntan:men de var ingen service de inte. Att de inte bär ända in.

• cirkel

Förväntan, skandal! Syns det inte att du är gravid? Åtminstone det borde få dem att ge bättre service, även om det borde ha burit in grejerna ändå.

Öz, tråkigt med feber igen... Och du är inte ensam om att inte känna så mycket för barnet i magen, det har jag inteheller gjort men häromnatten när den sparkades en massa kände jag att jag älskar den. Hoppas att du får bra hjälp!

• Pess

Nu var det länge sedan JJ tittade in - bebis?  

• Pess

Hörrni rutinerade dagismorsor....Hur går det för era kids att somna på dagis? Knallar de bara in och lägger sig? Hur gör ni hemma? Känner en viss oro (otippat - som alla andra föräldrar) för vilan på dagis. L somnar INTE utan protest (högljudda) dessutom ligger jag bredvid och håller fast henne under protest annars sticker hon. Dessa två dagar har hon somnat till slut, men vi har fått gå ut och in några ggr ur vilorummet för att inte störa. Hur tusan ska det gå på torsdag när det bara är två personal till 5 kids varav enbart EN somnar själv. Alla andra är i L:s kaliber...Och nästa vecka kommer 4 nya ungar

LÄR de verkligen sig? Och hur lång tid tar det då?

Svar på tråden Minnas tjejer X