• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

Essi: Skönt att Mio piggnade till så snabbt!
    Det verkar som att nästan alla småttingar i tråden har haft magsjuka nu...

• Essi73

Cirkel jag skall INTE sticka under stol med att jag också gick som en gammal tant i 10-12dgr efter snittet. Någon walk in the park kändes det inte som. Däremot minns jag att Pess inte (alls) led så mycket av sitt snitt så det kan vara hur bra som helst också.
    Jag tycker att det är fascinerande att se hur olika vi upplever det hela, själv är jag ju mer rädd för en vag. förlossning är för ett snitt. Fascinerande som sagt!
    Du kan skicka över lite av din avslappning inför en vag. som sänder jag dig lite av min laid back-ighet inför ett snitt En perfekt kombo ju!

• Nafrung

Cirkel, haha, jag gick också som en (mycket) gammal kärring efter min titthålsoperation. hasade runt på ett sånt där gåbord och behövde hjälp av Anders och Ulf (sjuksköterska och undersköterska) när jag skulle gå på toa. Och hur pinsamt var det!!

Härligt med en så bra första dag på dagis Pess! Kommer ju att gå finfint för lilla L. Hon la ju beslag på en egen fröken på en gång: Frågan är, hur går det för dig? KÄnner verkligen igen det där med sömnen, T vill INTE sova för allt i världen. Varför ska man det när det finns så mycket annat kul att riva ned, hälla ut osvosv.

JJ, nu får allt den där lilla tjejen snabba sig på ut..... Ett, två, treeeeee...... Uuuuuut!

Essi. Vilken pigg magsjuking. Hoppas då på mycket pulkaåkning!

Vi har slöat idag, jag och T. Sen åt vi pizza!!! Suget efter smält ost verkar komma även denna graviditet. Men framför allt är jag så jäkla törstig hela tiden. Nån förklaring någon?

• förväntan

Essi, kommer du försöka föda vag denna gången??

Jag hoppas på vag, men kan också säja att snitt ändå var ganska smidigt, ugnen kom ju ut . Men tiden efter var seg. Jag mådde nog också väldigt bra efter mitt snitt.

• Nafrung

Ja, det är lustigt hur man har upplevt förlossningarna. Om detta går vägen så skulle jag INTE vilja göra snitt, men hellre snitt än sugklocka, that goes without saying!!!  (om det nu stavas så..... )

• förväntan

Naffe jag är också så himla törstig, men har alltid hela tiden svårt att dricka. Ska vara kallt, ska vara ljummet, ska vara kolsyrat, ska vara från kran, ska vara i glas, ska vara i flaska, måste vara saft, måste ha lime i...

• Nafrung

Hmmmfff, din man kan alltså springa fram och tillbaka till köket hela kvällen om du vill ha nåt att dricka förväntan!

Här duger allt som är lite sött, eller åtminstone smaksatt. Kranvatten går inte hem!

• Pess

Hehe, får man säga (som bm) att jag lixom Essi är mer darrig inför en vag förlossningen än ett snitt? Förmodligen får man inte det Men jag tyckte verkligen tiden efter mitt snitt (och hela grejen runt omkring) var en baggis...Men jag var så jäkla hög av lycka och lättnad att jag nog hade kunnat gå på glöd och sova gott på spikmatta oxå

Yepp, L har kärat ner sig i en fröken (och fröken i henne om jag inte missuppfattat saken ) Fröken är född -86 Hur gammal ÄR man egentligen om ens barn har utbildad fröken född -86 och som verkar vara en otroligt bra och mogen och vettig fröken?

• förväntan

Pess, jag håller med dig, det är lite läsktigt att tänka vag. Men är så glad att jag fick ha värkar och gå igenom hela förlossningen innan snittet . Men jag hoppas nog på vag denna gången att få vara med om att få krysta ut och hela den känslan, verkar ju så häftigt.

Naffe, han har slutat att hämta vatten .

• Nafrung
    Pess skrev 2009-01-29 21:44:57 följande:
     Yepp, L har kärat ner sig i en fröken (och fröken i henne om jag inte missuppfattat saken ) Fröken är född -86 Hur gammal ÄR man egentligen om ens barn har utbildad fröken född -86 och som verkar vara en otroligt bra och mogen och vettig fröken?
    Man är gaaaaammmmaaaaaal!!! Suck!!
Svar på tråden Minnas tjejer X