• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • förväntan

God morgon!!

Idag är det dags för UL kl 10:00. Pirrigt.

Cirkel kan inte du lägg ut bf listan igen. Insåg igår att Öz och essi båda har bf 2 april

Pess, jag tror det är helt annorlunda när föräldrarna inte är med, då gör de säkert som alla andra och sover. De är säkerligen jättetrötta vid den tiden då också. På vårat dagis sa de att när de tar på sovkläderna och lyfter ut barnen sover de i princip innan de hunnit lägga dem ivagnen.

Meleah, grattis på fördelsedagen och hoppas verkligen att du slipper vinterkräks.

• Essi73

Pess, enl. fröknarna brukar Boll yla, gnola, sjunga, buffa med rumpan en si så där 15 minuter för att rätt som det är somna mitt i handlingen. "Man tror att han aldrig skall somna men sen poff snarkar han". De läten är inga han kör med hemma på helgerna så han är lite tvärtom di andra små här inne; somnar lättare/snabbare hemma än på dagis.

• cirkel

BF-listan:

JJ: BF 21/1
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:29/6
    Rossy: 14/7
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7 kille
    Nafrung:

Morrn!

Grattis Meleah! Hoppas att du klarar dig! Det är ju inte helt säkert att du blir smittad, både jag och T klarade oss.

Emma blir superledsen när T går på morgonen om hon inte har somnat om då... Ngn mer som har separationsångest?

Nu ska jag ta en dusch i nya badrummet!

• Özlem

God morgon

Meleah:hoppas att du slipper magsjukan o att vilja kryar på sig. Grattis i förskott

M sov till 11......Helt otroligt.Han e febrig men jätte glad.Helt utvilad

Cirkel:M blir oxå lite ledsen när vi går.Jobbigt att se honom ledsen men så fort vi har gått ut så blir han ok.

• Özlem

God morgon

Meleah:hoppas att du slipper magsjukan o att vilja kryar på sig. Grattis i förskott

M sov till 11......Helt otroligt.Han e febrig men jätte glad.Helt utvilad

Cirkel:M blir oxå lite ledsen när vi går.Jobbigt att se honom ledsen men så fort vi har gått ut så blir han ok.

• cirkel

Öz: det är inte på dagis som E blir ledsen, där bryr hon sig knappt om att säga hej då. Det är hemma på morgonen när E & jag ska sova vidare i sängen och T går till jobbet som hon blir arg och ledsen.

• Özlem

cirkel skrev 2009-01-28 13:02:42 följande:

Öz: det är inte på dagis som E blir ledsen, där bryr hon sig knappt om att säga hej då. Det är hemma på morgonen när E & jag ska sova vidare i sängen och T går till jobbet som hon blir arg och ledsen.
    AAAAAA, i see
  • Joffe

Hej hej!
    Skriver i liggande ställning, det är en utmaning

Pess, va kul med en bra start på förskoletiden
    Fm sovandet går bra för Leon, han ställer en massa frågor men somnar ganska så snabbt, han somnar även lätt på dagtid härhemma också.

Fy för fler magsjukeoffer och andra sjuklingar.
    L tog sin sista dos antibiotika i måndags, i går när han vaknade var han inte riktigt sig själv så jag tog tempen men han hade ingen feber och de sa inget spec på FS men på kvällen blev han sämre och tempen var 39,1
    Nu på morgonen var den 38 så vi får se hur det ut/invecklar sig, vattenkoppor på g??
    Skulle ju vara typiskt om jag skulle vabba mina 2 sista arb-dgr

Hur har förväntan haft det i dag tro?

Just nu känner jag att nästa fred skulle vara en bra dag att föda på, efter kl 17.
    Då har jag hunnit vara hemma heltid 1 vecka, barnvakten är hemma o redo och även sambon, tänk om det sätter i gång i en farlig fart
    Ser mig själv kasta mig & L in i bilen för att ila till sjukhuset

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • Joffe

Snyggingen som varit på dop

Leon ska på kusin Maja´s dop

Leon 070406 en kille till med BF 090223
Svar på tråden Minnas tjejer X