• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • förväntan

Uppdaterar: UL gick jättebra idag. En liten bebis där inne som var så pigg, vinkade och slog volter för oss. Har jobbat tillsammans med BM som gjorde Ul som gärna ville ta reda på kön för oss, men C sa strängt NEJ, så nu är det bara hon som vet vad det är . Är så nyfiken och försökte se själv, tror det är en kille.... eller en tjej.... eller kille. Bf 2/7

JJ: BF 21/1
    FISK: Olivia 25/12 v34+5, BF 30/1, Vikt 2090g, Längd 45cm.
    Cirkel: 16/2 ev tjej
    Joffe: 23/2 kille
    Essi: 2/4 tjej
    Öz:2/4
    Kun: 12/6
    Förväntan:2/7
    Rossy: 14/7
    Serendipity: 22/7
    Meleah: 27/7 kille
    Nafrung:

Joffe, härligt med bara 2 dagar kvar. Visst hade det varit så bra om man kunde planera in födslen sådär bra. Då hade jag valt typ v 38+2. Hade passat mig utmärkt och inte typ 42+ som älskade M.

• Joffe

Vad kul Förväntan
    jag tror också att det är en killle               eller             tjej

Jag tror att jag bara är i v 37+3 nästa fred men det borde funka bara det lilla livet vänt sig rätt

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • förväntan

37+3 funkar ju alldeles utmärkt. Ja det underlättar ju när huvudet är neråt. Ligger han i säte??

• Joffe

Han har inte bestämt sig, ena veckan var huvudet nästan rätt sen stod han upp ett bra tag sen lg huvudet ner igen och nu verkar han vara på sné igen '
    Ska till Bm om en vecka så vi får se hur han ligger då

Leon 070406 en kille till med BF 090223
  • cirkel

Förväntan: Grattis till fint VUL med pigg krabat! Så C ville inte veta?!

Min mage är större denna gången än förra, trots samma vikt. 3 cm större omkrets mot max än så länge. Börjar tro att det är en kille.
    Jag fyndade iaf neutrala kläder förra veckan ifall det är en kille.

• cirkel

Joffe: Tänkte på dig innan idag och undrade hur du har det. Tråkigt att L har fått feber igen.
    En busig en i magen! INte kul när de inte kan bestämma sig för att ligga rätt.

Jag var rätt rädd för att det skulle bli kejsarsnitt ett tag, men sen vände den sig iaf. Jag är rädd för operationer och vill verkligen undvika ks. Det skulle nog inte bli ngn positiv förlossning för mig med ks, jag var ganska hysterisk innan min titthålsop...

• JJ 75

Kort hej, fortfarande hemma, försöker ta det lungt och vila, men lite frustration börjar det vara, jag vill ha riktiga värkar nu...

• förväntan

JJ, håll ut, bebisen kommer att komma. Men visst är det jobbigt med ovissheten och längtan. Men du kan iallafall säkert räkna ner på händerna antal dagar det är kvar tills du får träffa den lilla bebisen.

• förväntan

M är på dagis och detta är min typ första barnfria dag sedan han kom . Vet inte vad jag ska hitta på?? Diska, städa, vila?? Är helt rastlös redan, kan han itne komma hem snart .

Det är första dagen idag sedan han blev sjuk och han var lite hängig fortfarande i morse och han har varit grymt mammig när han var sjuk. Så det var inte lätt att lämma honom i morse, han blev jätteledsen. Men dagisfröken sa; "jag tar honom och så går du sedan" Vilket kändes väldigt bra.

Svar på tråden Minnas tjejer X