• Minna72

Minnas tjejer X

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept!, Minnas tjejer och Minnas tjejer II-IX)

Hösten 2006 sökte jag andra som var i samma sits som jag själv, dvs som kämpat länge för att bli gravida och sedan äntligen nyligen blivit det. Vi var ca 20 tjejer som hittade varandra och vi har sedan följts åt genom graviditetskrämpor, förlossningar och föräldraliv.

Våra små har nu hunnit bli ca 1 ½ år och de utvecklas i rask fart. Några av oss är fortfarande mammalediga medan andra jobbar och pappa är hemma istället och/eller så har vi skolat in på dagis. Nu är många av oss dessutom mirakulöst gravida igen med nummer 2! 

Tråden jubilerar nu med tråd nr 10!  Tråden är i första hand ett forum för de 20-talet ursprungliga "Minnatjejerna" men visst är du ändå välkommen att läsa i vår tråd och flika in med en hälsning, fråga eller kanske be om ett råd.

Så, låt nu Minna-tangenterna fortsätta glöda!

Första tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m12469381.html
    Andra tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m15172866.html
    Tredje tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m17930634-1127...
    Fjärde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724-512....
    Femte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m24210928-1.ht...
    Sjätte tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m27283946.html
    Sjunde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m30060536.html
    Åttonde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m33143188.html 
    Nionde tråden: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m35620754.html

* Öki 070326 *
  • Svar på tråden Minnas tjejer X
  • cirkel

JJ:Smidigt att slippa bära hem allt! Speciellt när det ska upp för en massa trappor.

Naffe: Värme är lurigt! Vi har också lite kallt i huset, elpannan fungerar ojämnt vid olika temperaturer. Nu har vi helt plötsligt fått det varmt i sovrummet (vilket jag INTE vill och fast elementet är i princip avstängt) och kallt på nedervåningen.

Angående vänster- eller högerhänt så vet vi inte heller vad E blir. Hon äter ofta med vänster, men även med höger.

Natti! Hoppas att alla får sova gott!

• labilina

kikar in för att önska er ett gott nytt år och så förstår jag att rond två redan är här!!

woooow, super-dupergrattis, fisk, mr D & sid!!!!

vi är hemma hos mormor o morfar och gottar oss i några dagar till. så härligt med en riktig vinter med snö och is på sjöarna. -17 just nu!

kramar!

• Minna72

...När man tänker på trollen så står de i farstun - jag tänkte just på dig labi i morse och undrade om du var kvar i Småland. Här är det också gnistrande kall vinter med 15 minusgrader.

tack för reaktioner om höger/vänsterhänthet. Det verkar ju ganska tydligt så att det inte ännu blir klart om resp barn blir höger-/eller vänsterhänt. Alla våra barn verkar växla friskt.

Aetti 26 mars 2007
  • maja under eken

Gott nytt år!!

O massa grattis t fiskfamiljen!! Välkommen till världen lilla Olivia. Hann in på er sida häromdan när jag var inne en snabbis o läste här, så gudomligt söt liten flicka! Elvira ÄLSKAR bäbisar o skrev högt BÄSE BÄSE o hoppade när hon såg henne, både hon o jag skulle vilja gosa m henne!

E allt bra annars m er alla? E d dags f ivf naffe! Spännande! Jag tycker d e d häftigaste jag gjort! Både utplockning o återförande, tom överstimuleringen..

Här har vi d lite tungrott, Skalman e nedstämd o smådeppig. Han tror d beror på att han inte trivs så bra på jobbet, han står stilla o trampar. Han har sökt annat o var på intervju i Borås den 2:a, en kvar av 4, men han kände att han gjorde dåligt ifrån sig o e inte alls nöjd. Hoppas han får d iaf! Håll tummarna e ni gulliga.

Fast jag tror att d har mkt o göra m hans sluta-röka-medicin. Han har nog ett par veckor kvar o äta den, sen e han nikotinfri helt! Varken snus, tuggummin lr cigg - lovely!!!

Kram alla!

Elvira - Livets Solstråle!
  • cirkel

Maja: Ska ni flyttta till Borås om han får jobbet? Håller tummarna såklart! Kanon att han snart är nikotinfri!

Labi: Roligt att ni fick hälsa på i riktig vinter. Det har itne E fått uppleva än.

• maja under eken

nej nej nej!!

huvudkontoret finns där. Han blir resande säljare i våra regioner, max 20 mil ifrån hemmet. Men d innebär minst 1 övernattning per vecka men fredagar jobbar han hemifrån o vissa dar hemma tidigare o vissa senare. = mindre tid f viran på dagis o d känns skitbra!!

Elvira - Livets Solstråle!
  • Essi73

Hejsvejs darlings!

Ett input till Maja och Skalman, det ed deppigheten upplevde J också, rätt mycket när han la av snuset. (Snusat sen han var 13 och är nu 36). Så en klen klen tröst kan vara att deppigheten grundar sig i det hela och som liksom väller över allt annat. J funderade på att byta jobb, "trvides inte alls", byta hus (där var jag nääästan på *s*) och allt var bara ledsamt och deppigt. Det gav med sig efter några veckor. Kanske är det så för Skalman? Isf är han inte ensam!

Labi kul att se dig! Jopps bitande kallt hemma *s*

Naaaffe en fråga!! Vilken vagn var det ni bytte till från Buggan? Har för mig att den var smidig, liten och behaglig den med.
    Sitter och snokar runt och funderar på att byta ut vår Bugga TROTS att vi fick ersättning på hemförsäkringen. Dock inte 100% eftersom slitage, ålder etc måste räknas in. Rinde verkstaden och han befarade att det kunde bli en dyr (vad som menades med dyr framkom aldrig) affär att åtgärda skadorna.

• Pess

Heej, har fått soffan....Jippie, men det blev ju ganska stor skillnad om man säger så. Det är stoooor   Fast det är enbart kul.

Har föööööör mig att Naffe har en Teutonia fun. Men är inte helt säker. 

• Essi73

Pess välkommen till de storas soffornas skara. Till min fasa insåg jag att vår nya var ännu större än vår gamla, ibland råkas jag och J här på vår *s*
    Grattis till soffans nedkomst

...då surfar jag mig till Teutonia och kikar en sväng...

Svar på tråden Minnas tjejer X