Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Alex: 22 000 Wow, det var inte dåligt. Jag som tyckte mina 5000 var jättemycket

Lena: Fast nu kanske de minns dig, och det är ju en fördel

Maria: Du ska inte sälja den för under 500 iaf, troligtvis kan du få mer.

• primusbarn

Båda barnen hostar vidare här så jag måste nog skippa fikat idag Jag ville verkligen träffa er, men nu känns det som man får sitta här hemma tills våren ungefär.
    Imorgon ska vi till bvc och en läkare ska titta på Edvins ben, då kan jag ju passa på att fråga om hostan också.

• primusbarn

Å jösses! Jag halkade in på fluff-tråden. Guuuud så gott det låter, blev så sugen på att testa så nu står en laddning marianne-fluff i kylen som ska ätas imorgon. Man måste tydligen vänta minst 6 timmar innan man vispar upp det *otålig*
    Tur jag har en halv marianne-påse kvar att sätta i mig ikväll

• primusbarn

Välkommen hem Carina!
    Låter som en skön semester, vi är nog många som skulle vilja åka iväg så här års Skönt att det gick så bra att resa med Elly också.
    Det där med maten kommer säkert att ordna sig nu när ni har tillgång till lite godare mat
    Jobbigt med badrummet, störigt att behöva använda en hink när man planerat att komma hem till ett nytt fint badrum.

• primusbarn

Är det min dator som är knäpp, eller ser FL-sidan konstig ut för er också? Allting ryms på halva sidan.

Maria: Kul! Jag bär ju nästan alltid på ryggen, så jag har aldrig kommit mig för att korsa banden, men det ska gå även på Angelpacken som jag har.

• primusbarn

Vad knäppt, undrar om det är Inez som gjort något med inställningarna, men det ser normalt ut på andra sidor. Allt är mycket mindre, det är förskjutet åt höger och textrutan är kapad så jag ser inte sista bokstaven på varje rad. Fördelen är väl att man slipper reklamen på sidan

Nu har vi kommet hem från läkarundersökningen. Edvin hade 3 fel på benen om gjorde att har går inåt med fötterna. Han roterar benet från höften vid varje steg, han vrider dessutom in fötterna, dessutom så var det når med knäna
    Det finns inte så mycket att göra förutom att köpa bra skor och låta honom springa mycket så han får muskler som stadgar upp.
    Han är lite överrörlig i lederna också så han ska helst inte syssla med gymnastikövningar som tänjer och sträcker, fotboll däremot skulle passa bra då de ofta blir lite stela. Det blir Johan glad att höra, "läkaren ordinerade fotboll"

• primusbarn

Nej, han får nog leva med det, men jag tror att det blir enklare att kontrollera när han blir äldre, när han själv blir medveten att han  ska försöka gå rakt. Det går att operera, men det är alldeles för stort ingerpp för ett så litet fel.

Vi måste nog köpa nya skor till honom iaf. Är det någon som har tips på ett par bra skor som har höga fot valvsstöd och ett bra grepp om hälen. Men de ska helst också vara lätta och inte klumpiga. Alt, har ni tips på ett ställe där de är kunniga på barnskor?

• primusbarn

Mums, min fluff blev jättegod. Åt den till kladdkaka förut Så skönt att vara vuxen och kunna vräka i sig vad som helst när som helst utan att be om lov

Jag kommer att vara jättetrött imorgon. Det är luciafirande på dagis, så vi ska vara där 7.10 istället för kl 9. Har vant mig vid att lägga mig runt midnatt senaste tiden, kanske skulle försöka lägga mig tidigare ikväll så jag orkar hålla mig vaken imorgon.

Grattis till jobbet Linnea! Det är perfekt att jobba 75% när man har barn på dagis, sedan blir det ju en lugn start i vår med bara 2 dagar/vecka. Superbra!

Lena: Det låter som ett klassiskt fall. Pappa behöver helt enkelt ta mer ansvar. Kanske inte så enkelt i praktiken, men nog det som behövs. Kommer han att vara pappaledig?

Förresten, Linnea: Slatters???

• primusbarn

Urtjusiga pepparkakor Emelie. Utan både kavel och formar var det faktiskt väldigt bra gjort

• primusbarn

Tack för länken Alex. Det var inte alls tal om varken sjukgymnast eller ortoped när vi var där igår. Man kanske skulle ha propsat på det? Men enligt läkaren så använder man sig inte av inlägg så mycket längre, utan det skulle räcka med riktiga skor.

Linnea: Nej, det låter nog inte som slatters, han har inte ont och är ju snarare överrörlig än stel. Och han skulle ju inte stretcha.

Vi tänker ha en riktig gran, men vi ska såga av den lite och ställa på ett runt bord i vardagsrummet. Den blir alltså nästan fullstor men ändå en bordsgran. Så hade vi för 2 år sedan då Edvin var 1,5 år. Det fiinns inte en chans att vi kan ha gran stående på golvet, den skulle rivas ut direkt.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV