Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Maria: Ingen aning faktiskt, själv föredrar jag ju tradera då jag avskyr när folk ringer hela tiden, men jag vet inte vad som man skulle tjäna mest på.

Hur ska ni åka till Alexandra, ni som kommer ikväll? Själv tar jag nog 513 som går från heden 18.20 (från svingel 18.25). Var det fräntorp som var hållplatsen?

• primusbarn

Mica: Jo, jag har varit där en gång, när jag väl kommit av bussen tror jag nog att jag hittar. Jag är mest orolig för att jag ska missa hållplatsen och åka för långt

• primusbarn

Hej tjejer! Tack för igår, det var jättekul.

Det hade gått halvbra här hemma. Inez somnade i bilen då Johan skjutsade Edvin till farmor, sedan sov hon en stund efter det. Sedan var hon vaken ända till elva då Johan försökte lägga henne i sängen och ligga bredvid tills hon somnade, men då skrek hon som en galning i en halvtimme. När han insåg att det inte skulle funka tog han upp henne i selen och när jag kom hem så sov hon på hans mage i soffan.
    Tydligen så tog hon två små steg igår också, där ser man vad man missar när man är ute och festar

• primusbarn

Känner att jag behöver ta det lugnt idag. Inez gjorde en Inez DELUXE igår. Jag hade behövt gå och lägga mig vid 22 igår, men DÅ vakar hon och somnar inte förrän efter midnatt. Min förkylning fick nya krafter i helgen också, så idag ska jag nog passa på att sova när Inez sover (det har jag faktiskt aldrig gjort )

• primusbarn

Maria: Nej, rutiner får nog växa fram någon gång under 2009 Men jag ska försöka att hålla henne vaken nu tills vi nattar henne ikväll.
    Hur länge kan era vara vakna i stäck? (Lotta, du behöver inte svara, jag menar bebisar som inte går på extacy )

• primusbarn

Men, Carina, varför måste du sluta amma till sömns bara för att du börjar jobba?
    Jag vet måååånga som fortsätter amma till sömns länge där pappan lätt kan natta då mamman inte finns tillgänglig. De får helt enkelt hitta egna sätt som funkar. Barnen kan skilja på sina föräldrar och inser ganska tidigt att andra regler/rutiner gäller när det är pappan som lägger.

Jag förstår om du vill sluta amma på natten när du jobbar, men amma till sömns när du är hemma borde faktiskt funka fint. 2 månader är faktiskt en ganska lång tid också, det ordnar sig ska du se.

• primusbarn

Hon var väldigt nära att somna nyss. men jag lyckades hålla henne vaken och nu har hon fått ny energi igen. Nu kanske hon sover ikväll.

Carina: Jag förstår att det är knepigt. Inez är ju också väldigt beroende av mig, i fredags när vi var hos Alex var jag faktiskt lite orolig. Det hade ju inte funkat lika smidigt som när jag nattar men tillslut så somnade hon. Jag är helt övertygad om att Johan ganska snart kan natta henne lika smidigt som jag kan.
    Det händer faktiskt en hel del när de blir 1 år, plötsligt är de inte bebisar längre. Läget kommer kanske att vara helt annorlunda då, så jag tycker faktiskt inte du ska ha ångest i förskott.

• primusbarn

Gissa vem som är vaken.
    Det hjälpte alltså föga att hålla henne uppe tills sju, skillnaden blir bara att hon är vaken 22-24 istället för 20-22, dessutom på dåligt humör. Inte en förbättring!

• primusbarn

Hjälp vad trött Inez är nu!
    Nej, vi får helt enkelt återgå till sova-när-hon-är-trött-strategin, även om det skulle råka vara kl 17. Det funkar helt enkelt bäst här, varje gång jag har försökt peta i sovvanorna och ska "styra upp" så har det slagit tillbaka. Att jag aldrig lär mig. Men förhoppigsvis så rättar det till sig själv snart när hon bara behöver sova en gång per dag.

Lotta: Tråkigt att Rasmus var rädd för mormor, hon kanske blir roligare för hoom när han blir äldre.

Mica: Hoppas han blir bra snart. Det cirkulerar ju ganska mycket virus just nu.

• primusbarn

Tjohoo! Idag är Inez tillbaka till sitt gamla vanliga jag, dvs vaken mellan 20 och 22. Mycket bättre än igår Sover jag då? Neheeej! 

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV