Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Linnea: Å nej vad tråkigt med Kims jobb. Det behövde ni verkligen inte!

Carina: Det verkar som nattavvänjningen börjar gå lite bättre. Heja heja!

Sandra: Kursen jag går nu heter CSS-baserad webbdesign och är en distanskurs från Umeå.

Jag funderar lite på att fortsätta läsa webbutveckling, jag har hittat en 2-årig utbildning på distans, men jag vet inte... Konkurrensen är ju jättetuff, och att börja i den branchen som 35-åring känns kanske inte så lyckat. Fast samtidigt så tror jag att jag skulle ha fallenhet för det, och biologjobb är nog ännu svårare att få, så vad har jag att förlora? Jag är helt snurrig av att fundera på det här.

Jaja, här har Inez gått och blivit förkyld igen, hon har haft feber idag. Det har nog varit på gång ett tag för hon har varit väldigt gnällig i några dagar. Det ska bli skönt när våren kommer.

• primusbarn

Haha! Jag såg precis att urvalet till den här utbildningen enbart var på gymnasiebetyg och högskoleprov, så mina 14000 universitetspoäng kommer inte att ha någon betydelse för antagningen .
    Så nu har jag anmält mig till högskoleprovet, mina gymnasiebetyg är väl inte så lysande.
    Det var säkert 10 år sedan jag gjorde högskoleprovet, men jag brukar vara bra på den typen av tester så det ska nog gå bra.

Det jobbiga är att jag inte kan ta lån mer än en termin, och jag vägrar sitta i skolbänken ytterligare flera år så jag måste gå en utbilning på distans och försöka jobba vid sidan, och jag vet faktiskt inte om jag orkar det. Fast det värsta som kan hända är väl att jag får ge upp och söka jobb på de meriter jag redan har.

Åhh, tänk om man kunde något vettigt.
    -"Jaha Jenny vad har du att erbjuda vårt företag?"
    -"Tja, jag vet inte riktigt, men jag vet att Lopadorynchidae är en icke-monofyletisk grupp och artbegrppet är betydligt mer komplicerat än vad de flesta tror. Linnés binomiala system lämpar sig inte för..... bla bla bla"
    -"Säger du det? Jamen, jobbet är ditt!"

• primusbarn

1700 i månaden!?
    Men då måste ni ha lån i det nya systemet va? Annars skulle det betyda att ni har runt 40 000 i månadslön och då tycker jag inte synd om er

• primusbarn

Enligt mitt Wii fit så har jag gått ner 3 kg på 4 dar!
    Så jag var bara tvungen att göra en kladdkaka som jag ska sätta i mig ikväll, så här kan det ju inte fortsätta. Inte konstigt att jag känner mig trött.

• primusbarn

Maria: Jag trodde inte mina ögon när jag såg viktkurvan.
    Jag tycker wii fitten är skitkul, men jag vet inte hur mycket det bara är nyhetens behag.

• primusbarn

Blä, en förkylningsdag har det varit idag. Inez har snorat som bara den och Edvin har hostat som tusan. Själv har jag varit zombietrött så jag har låtit Edvin titta på film och springa runt i pyjamas hela dagen.
    Precis nu när de hade somnat och jag krypit upp i soffan med en filt så gnäller Inez till och vaknar, så nu får hon sova i mitt knä i soffan. Suck! Det är mycket bekvämare att sitta själv och kunna skriva med båda händerna, men jag orkar inte springa fram och tillbaka, så snorig som hon är så lär hon ju vakna 1000 gånger ikväll annars.

• primusbarn
    Emelie: Läskigt med din svärfar, tur du fick iväg honom. Typiskt envisa gubbar!
    Jag tror förresten det är ett perfekt jobb för dig att jobba med missbrukare, du kan nog göra mycket bra där.

Carina: Jag lider verligen med dig. Så synd att hon varit strulig på nätterna även då du ammat. Det blir lite pest eller kolera.
    För mig funkar det ju fortfarande bra, förutom att jag ibland skulle vilja somna på höger sida
    Visst har jag börjat fundera på nattavväjning, men jag lite rädd för att stå där "utan ammunition" när nästa tand eller sjukdom kommer. Jag hoppas väl på samma smidiga avslutning som med Edvin då jag inte behövde anstänga mig så mycket.

Alice: Fy vad jobbigt! Hur länge ska det här svältförsöket pågå? Det verkar ju inte som ni tror att det ska funka

Maria: Vad menar du? Tycker du inte att jag är en akiv bloggare? Nej, jag är verkligen urdålig på att upprätthålla sånt.
  • primusbarn

Vi är förresten sjuka idag också, så Edvin är hemma från dagis.
    Jag försöker verkligen dra ut på varje moment så att dagen ska gå snabbare. Tex, så klev jag inte upp ur sängen när vi vaknade utan jag lät barnen hoppa runt i nästan en timme innan behagade kliva upp, tur de har varandra att busa med
    Frukosten var vi inte färdiga med förrän kl 10. Förhoppningvis klarar vi oss till lunch utan att jag behöver spela ut filmkortet. Nu har de rivit ut hinken med alla klossar, det ska väl hålla dem sysselsatta ett tag.

Inez har blivit helt hopplös på att klättra, vi har små barnstolar i lekrummet som vi måste lägga ner nu. Edvin behövde vi inte vakta på samma sätt, det känns väldigt ovant.

• primusbarn

Så, nu har jag bokat flyg till mig och barnen för att åka upp till mina föräldrar första veckan i mars. Pappa erbjöd sig att betala en del av biljetten och det ska faktiskt bli riktigt kul att få uppleva lite vinter. Det känns konstigt att åka ifrån Johan bara. Edvin har aldrig flygit, så det ska bli lite spännande.

Jag har ett lite dilemma bara. Vet inte hur jag ska göra med bilbarnstolar. De har en extra, men den kommer ju Inez att behöva nu. Jag hade ju räknat ut det så bra, att nästa gång vi skulle behöva få skjuts av pappa var nästa jul och då skulle Edvin vara 4,5 år och förhoppningsvis gått över 15 kg-strecket. Då skulle vi ta med hans stol och lämna den där till Inez och köpa bältesstol till Edvin (den stol de redan har börjar bli lite gammal, och man ska väl inte åka i stolar som är äldre än 10 år?).

Nu väger Edvin 14,5 kg, så det känns inte helt bra att vända honom. Men det är å andra sidan bara 12 mil och det känns jobbigt att själv baxa upp en stol.
    ...Fast så kan man ju inte heller resonera, för om det "bara" är 12 mil så kan de ju lika gärna åka obältade, en olycka kan ju hända på kortare stäckor än så.

Pappa tycker förstås att jag är skitlöjlig, men det får han tycka, det är mina barn.

• primusbarn

Linda: Jo, jag tror babyproffsen finns där. Fast jag litar inte riktigt på att pappa skulle fixa rätt sorts stol. "Äsch, vi lägger några kuddar där bak så är det fixat" Eller så skulle han leta upp en liten bilkudde på biltema för 50 spänn. Nej, jag måste nog försöka ordna nånting själv och skicka/ta med upp.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV