Inlägg från: primusbarn |Visa alla inlägg
  • primusbarn

Vilda bebisarna jollrar vidare IV

Men fy vad läskigt med Alexander! Hoppas han kryar på sig snabbt. Usch, vilken tråkig jul

Grattis på bröllpsdagen Alex! Kul idé med hälsningarna.

Wow! Freya är ju helt otrolig! Hon är ju yngst av alla också.
    Inez tog ju 2 steg när vi var hos Alex förra veckan (enligt Johan iaf), men sedan dess har hon inte gjort några fler försök. Jag gissade att hon skulle börja gå vid 10 månader, men det dröjer nog lite till. Edvin var 1 år när han släppte taget trots att han var väldigt stadig och reste sig redan vid 7 mån. Men han var ju så försiktig (redan då) och Inez är lite mer dumdristig så jag trodde hon skulle satsa mer

• primusbarn
    Mica: Jag får rysningar när jag läser om det. Usch vad hemskt det måste ha varit. Skönt att han svarar bra på antibiotikan.

Linda: Hur funkar det med spotify? Hur ofta får man inbjudningar som man kan skicka till andra? Och: Hur många kompisar har du som står i kö på invites från dig *ställer mig och visslar lite oskyldigt som om jag inte alls vill något med frågan*
  • primusbarn
    Carina: Inez ammar ganska mycket också, inte som Elly men säkert 40-50%. Edvin däremot åt nog liknande som Elly.
    En tjej på mitt jobb hade liknade problem som du, hon har nyligen börjat jobba igen och hennes dotter ammas nästan bara. Det funkar tydligen ganska bra ändå, hon äter lite på dagarna och tar igen det på kvällarna.
  • primusbarn

Det vore jättesnällt Linda
    Tråkigt att hon tappat så i vikt. Har ni märkt något annat än det då ni misstänker allergi? Har hon haft ont i magen?

Just det, korv äts det här också. När man har barn som bara petar i maten så flyger alla gamla
    nyttighetsprinciper ut genom fönstret

• primusbarn

Linda: Det ska jag hälsa honom, det blir han nog glad att höra.
    Jag är "expert" på såna här:

http://www.nikonsmallworld.com/images/gallery2003/fourbythree/3252_autolytus-sept.jpg

Fin va?
    ... fast det finns inte så mycket intressant att säga om dem.

Fladdermöss är faktiskt vanligare än man tror. Innan jag blev tillsammans med Johan hade jag inte heller sett så många, men nu ser och hör jag dem jätteofta. Det gäller bara att ha rätt sökbild.

• primusbarn

Kajsa: Det är en polychaet (eller havsborstmask på svenska). Ja, ser man en "fågel" då det är mörkt ute, då är det en fladdermus

Hörrni tjejer!
    Jag är i stort behov av nya kläder men är helt hopplös på att shoppa. Innan jul hinner jag inte göra någonting, men i januari tänkte jag börja. Först ut på listan är ett par jeans, sedan skulle jag behöva köpa något plagg varje månad. Något med bra kvalite, alla mina kläder ser gamla ut efter två tvättar, jag lurar alltid mig själv och köper något billigt skit som inte håller.
    Är det någon som skulle kunna förbarma sig över mig? Jag behöver hjälp

• primusbarn

Ja, shoppingträffar vore kanske något. Problemet är bara att jag ser framför mig hur alla springer runt och hittar saker till sig själva och jag står som ett fån och vet inte ens vilket håll jag ska gå. Jag behöver hjälp, alltså på riktigt. Någon som pekar med hela handen och säger: "Nu ska vi gå dit, där finns snygga jeans. Jenny, du ska prova den här modellen!"

Ann-Sofie: Skulle också behöva de där baskläderna. Och de ska hålla i många år!

• primusbarn

Ikväll? Den gick ju igår ju?
    Men visst är det en charmig film

Mica: Har tänkt jättemycket på er i helgen. Hoppas Alexander är bättre. Skönt att höra att han åt så bra förut, det är ju verkligen en bra tecken

Maria: Fy vad jobbigt! En fyllegubbe på julafton är inget dina killar behöver. Bra att du säger ifrån. Hoppas han kan hålla sig nykter nu då.

Jag gjorde massor av julgodis igår Chilitryfflar, kardemummatryfflar, skumbananfudge och choklad/lakristfudge.
    Skumbananfudgen tycker jag blev för söt, men choklad/laktits blev fantastiskt god. Chilichoklad har jag försökt mig på förut men då blev det inte alls bra, de smakade bara paprika och hade inte alls det där stinget. Nu tog jag mycket mer än vad som stod i receptet och använde både chilifrukt och malen chilikrydda. Det blev mycket bättre, men jag hade nog kunnat ösa på ännu mer.

Svar på tråden Vilda bebisarna jollrar vidare IV