• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Hannnas

Hon kanske inte tänkt måla efter vaxandet, utan bara slipa lite... men ja, kan det verkligen bli snyggt med bara grundfärg? kanske... ja vi får väl se...

Hur blir ytan med vaxandet eg? känns som det skulle försvinna lite av den där "shabby" känslan? men det kanske det inte gör...

Kaktus... Grattis till försäljningen! Vågar man fråga vad ni fick för det? Roligt men sorgligt.. så man vet knappt om man ska vara glad...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Mettan69
    Kaktus76 skrev 2009-01-29 13:29:57 följande:
    Hallooooooooooooooo!!!Nu ska jag stilla er nyfikenhet Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader.Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g.Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!!Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!
    Ett jättegrattis att det gick så fort med försäljningen.  Skönt också att de vill ha huset så fort. Inte roligt med dubbla boeendekostnader. Lite tur i all din otur.
  • chicago1
    det som göms i snö kommer upp i tö tyvärrskrotMettan69 här har du lite skrot på vår tomt, för det är ju så det som göms i snö kommer upp i tö tyvärr.
  • chicago1
    Hallooooooooooooooo!!!Nu ska jag stilla er nyfikenhet Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader.Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g.Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!!Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!
    Vad skönt att du fått sälja huset så fort, hoppas ni fick en bra slant också så kan du ju lägga en del på den nya bostaden så du får lika fint där.
  • LissAnna
    Hallooooooooooooooo!!! Nu ska jag stilla er nyfikenhet Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader. Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g. Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!! Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!
    Vad skönt för dig!
    Du kommer att klara det där bra du gumman. Kramis
  • Häxan Hedda
                           Grattis kaktus !! 

Vad skönt att det gick så fort,dubbla hyror är aldrig roliga. Lycka till med packandet tjejen, vi är med dig allihopa härinne
  • Häxan Hedda

Chicago, vilken frän folkabuss ni har gömt där i snön ! *kär*

• Mettan69

Chicago: åh vad jag skrattade när jag fick se de bilderna. Skrattande Din stackare. Den synen är kanske inte vad man vill ha när man tittar ut genom köksfönstret. Men det ser ju lite bättre ut med snön över dem. Du får täcka dem med vackra tyger istället. Tänk så fint det skulle bli med blommiga vaxdukar över alla bilvrak. Flört Men jag håller med Häxan, folkanbussen behöver ingen vaxduk över sig. Urgullig.

• chicago1
    Häxan Hedda skrev 2009-01-29 15:24:12 följande:
    Chicago, vilken frän folkabuss ni har gömt där i snön ! *kär*
    Mettan69 skrev 2009-01-29 16:01:23 följande:
    Chicago: åh vad jag skrattade när jag fick se de bilderna.  Din stackare. Den synen är kanske inte vad man vill ha när man tittar ut genom köksfönstret. Men det ser ju lite bättre ut med snön över dem. Du får täcka dem med vackra tyger istället. Tänk så fint det skulle bli med blommiga vaxdukar över alla bilvrak.  Men jag håller med Häxan, folkanbussen behöver ingen vaxduk över sig. Urgullig.
    HA HA nu mår min man bra då ni gillar folka bussen problemet är väl att det finns tre skelett till men han har tagit in e i garaget nu iallafall så kanske den blir fin så småningom. Hans dröm är ju att ta helafamiljen å åka i folkabussen till bugrun och sedan bila i europa men än har jag inte sett nå som ens liknar den drömmen hihi
  • chicago1

Å Häxan Hedda och Mettan69 om ni går in på min blogg å kollar under min mans passion får ni se vårat senaste tillskott av folkabussar den hämta han mitt inne i skogenHemlisHemlis.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9