• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Mettan69
    Saga74 skrev 2009-01-28 15:30:54 följande:
    Jag tar oxå en kram Kaktus76:Håller tummarna för budgivningen!!!Musli: Känns det bra med att flytta "hem"?! Eller är det "tvunget"?!Vad det gäller tv bänken så gillar jag den med glasrutorna, men jag verkar vara ensam om det
    Jag tyckte att den var fin men jag gillar inte när det  blir fingeravtryck HELA tiden när man har småbarn. Har haft ett glasbord en gång i tiden Fundersam och det gör jag aldrig om. Annars så tyckte jag att den var jättefin men jag är mer praktisk nu. Tecken på att jag börjar närma mig 40 strecket. Förvånad 

Kaktus: Håller tummarna för dig att det går riktigt bra för dig i kväll. Skall tänka på dig när bollibompa börjar... Räcka ut tungan
  • LissAnna
    Kaktus76 skrev 2009-01-28 15:17:01 följande:
    Vad är det för skitsnack *hötter med fingret* Här pratar vi om ALLT,vare sig det är negativt eller positivt. *Styrkekram till dig och din familj* Ikväll gäller det,kl 18 drar budgivningen igång *nervös* Styrkekramar till er andra som också behöver en och annan KRAM!!!
    Hoppas att det bjuder flera miljoner!
  • Saga74

Mettan69: Vilken tur att jag BARA är 35 *haha* eller blir det snart iaf! Den översta kanske är mera shabby shabby?!

Det finns ju fler alternativ visserligen man vet ju inte vad jag kommer hem med

Go natt brudar! Skola i morgon! HOPPAS allt har gått bra med budgivningen Kaktus *håller tummarna*

• Häxan Hedda

Mettan,fasen vad tråkigt att maken är varslad! Och att bli av med husvagnen Gråter Förstår dig sååå mycket *massor av kramar* 
    Och jag håller med resten,det är bara att ösa ur dig *står redo att byta spyhink och torka tårar med moppen*

Och nu kan jag ju säga att jag hade preciiis skrivit detta då jag fick avbryta för att Ballen lutade sig över soffan och tokspydde! Misstänker att han läste över axeln och skulle kolla hur snabb jag var Nää ,skämt åsido,han är tokdålig just nu,natten verkar bli lång

Kaktus,har hållit tummarna hela kvällen för att buden ska hagla,hoppas det gått fram. Hur länge svävar ni i ovisshet?

Ha det gott allihopa
    *kramar alla med låååånga armar*

• chicago1

Jag har hållt på att måla för fullt både i går kväll och i kväll nu ska den bara torka så ska jag ställa ena skåpet på plats det lila vet jag inte riktigt vart jag ska ha men den har jag ju i och för sig ej målat än. Bilder på skåoet finns på min blogg.

• Mettan69

god morgon flickor.

Tuuuusen tack för allt stöd ni ger här inne.  

I dag är jag lite lättare i sinnet. Vi diskuterade ekonomin i går och kom fram till att vi kanske kan ha kvar vagnen i år då maken trots allt har jobb tom 30/6 och sen även får en slutlön i juli. Då är ju husvagnsplatsen betald och vi har inga fler utgifter för den detta året. Sen så får vi hålla tummarna att maken får ett nytt jobb innan februari nästa år för annars så är det kört för nästa år. Trivs så bra där vi är och vill inte släppa platsen ifall maken får ett jobb under hösten. Tråkigt att ha sagt upp platsen och så får han jobb och vi får ställ oss i kö igen och kanske får en plats som vi inte alls trivs på. Har haft samma plats i sex år och trivs sååååå bra där. Får hålla hårt i kronorna men det är det värt.

Sen så får renoveringar inomhus vänta till bättre tider men det kan jag leva med. Får smyga hem en vit färgburk lite då och då. Flört

Häxan hedda. Urk för magsjuka. Hoppas verkligen att natten varit lugn för er. Magsjuka tar ju så på krafterna. Stackars B och hans mamma. Skickar friska kramar till er båda * sträcker på armarna så långt jag kan*

Magnolia: Det blev lite mer äventyr än du räknat med i badet. Skrattande Lovar att vara tyst men jag måste säga att jag gärna hade varit där och sett dig med benen i luften. Räcka ut tungan

Chicago 1. Jag är fortfarande lika fasinerad av hur stor skillnad det blir med vit färg på gamla möbler. Jättefint. Och så fint ni har det hemma med all snön. Underbara bilder. Mysigt hus ni har också. Bilderna kanske ljög lite men jag såg inte så mycket av skroten. Bra fotograf eller gömdes det i snön? Flört 

• Mettan69

Kaktus. Åhh glömde ju fråga. Hur gick det i går? Håller de er på halster länge eller får ni snabba besked? Fundersam

• chicago1
    Mettan69 skrev 2009-01-29 07:57:25 följande:
    god morgon flickor.Tuuuusen tack för allt stöd ni ger här inne.  I dag är jag lite lättare i sinnet. Vi diskuterade ekonomin i går och kom fram till att vi kanske kan ha kvar vagnen i år då maken trots allt har jobb tom 30/6 och sen även får en slutlön i juli. Då är ju husvagnsplatsen betald och vi har inga fler utgifter för den detta året. Sen så får vi hålla tummarna att maken får ett nytt jobb innan februari nästa år för annars så är det kört för nästa år. Trivs så bra där vi är och vill inte släppa platsen ifall maken får ett jobb under hösten. Tråkigt att ha sagt upp platsen och så får han jobb och vi får ställ oss i kö igen och kanske får en plats som vi inte alls trivs på. Har haft samma plats i sex år och trivs sååååå bra där. Får hålla hårt i kronorna men det är det värt. Sen så får renoveringar inomhus vänta till bättre tider men det kan jag leva med. Får smyga hem en vit färgburk lite då och då. Häxan hedda. Urk för magsjuka. Hoppas verkligen att natten varit lugn för er. Magsjuka tar ju så på krafterna. Stackars B och hans mamma. Skickar friska kramar till er båda * sträcker på armarna så långt jag kan* Magnolia: Det blev lite mer äventyr än du räknat med i badet.  Lovar att vara tyst men jag måste säga att jag gärna hade varit där och sett dig med benen i luften. Chicago 1. Jag är fortfarande lika fasinerad av hur stor skillnad det blir med vit färg på gamla möbler. Jättefint. Och så fint ni har det hemma med all snön. Underbara bilder. Mysigt hus ni har också. Bilderna kanske ljög lite men jag såg inte så mycket av skroten. Bra fotograf eller gömdes det i snön?  
    Jag förstår att det känns jobbigt då maken inte kommer ha ett jobb men man kan sedet från en possitiva sidan, tänk vad mycket tid  ni får tillsammans och vad pojkarna kan få chansen att spendera tid med sin pappa i sommar, dom kan ha ett långt sommarlov och bara göra roliga saker, bada spelaboll mm.
    Min mans skrot är utsprid det mesta står tyvärr på framsidan en bit från vårat hus men på bilden av baksidan står det minst 5 halvor och en väldigt massa delar i skjuletSkrattande Även här har vi magsjuka igår var det yngsta idag har min mellersta, så jag hoppas det stnnar där för vi ska ju till fjällen i helgen
  • Mettan69

Du har helt rätt i det du säger. Man får plocka fram det possitiva och utnyttja det för att hålla humöret uppe. Till sommaren så behöver jag nog inte klippa gräset en enda gång eftersom maken då är hemma. Samma gäller damsugaren Skrattande. Vi får ju mer kvalitetstid tillsammans och får njut av det i stället.

Neeej inte ni också. BLÄ för magsjuka. Tycker jag så synd om barn när de kräks för de blir oftast så ledsna/ynkliga efteråt. Skickar bums kramar till er också *även där med långa armar* Hoppas verkligen att det går över fort så ni kommer iväg till helgen.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9