• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • chicago1

Mettan69Ja det gör jag med, å vilket fint namndu har på din son min minsta heter likadant Skrattande

• Mettan69

Visst är det fint. Flört Min flicka skulle hetat Moa men hon blev en pojk och nu så har jag slutat producera så jag fick aldrig min Moa. Men det går bra med bara pojkar också. (så ingen tror jag är bitter över det)

• Häxan Hedda

Tjohooo,vi klasrade oss! Det blev inget mer *lyrisk*  Fast faktum var att  jag var mer orolig över att det skulle bli virusblåsor....Det började med att han klagade på halsont och sedan så sov han så oroligt igår. Men han är piggare idag

Vackra magnolia,shit vad jag skulle vilja sett ditt åk 

Idag blir det till att ta det lugnt o mysa i soffan

Kaktus,hur har det gått för er?

*Kramar till alla och lite ostbågar till musli*

• Häxan Hedda

Mettan,jag glömde ju säga att vad skönt att ni behåller husvagnen ett år till,och jag håller verkligen tummarna för att det löser sig snabbt för er

• Hannnas

Tjejjer.. Målarmästare...

Pratade lite med svägerskan igår o hon ska måla ett skåp, tydligen ska hon grundmåla, sen måla med vax och sen lägga grundfärg igen o slipa...

Någon som gjort så? Åsikter och vad är det för vax? *nyf*

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • Häxan Hedda

Det sättet har jag aldrig hört talas om men jag är bara en glad amatör
    Enda gången jag har hört att man lägger vax är när man har slipat och är klar för att få en hållabarae yta på grundfärgen

• LissAnna
    Hannnas skrev 2009-01-29 10:02:15 följande:
    Tjejjer.. Målarmästare... Pratade lite med svägerskan igår o hon ska måla ett skåp, tydligen ska hon grundmåla, sen måla med vax och sen lägga grundfärg igen o slipa... Någon som gjort så? Åsikter och vad är det för vax? *nyf*
    Har inte heller hört det där med vax.
  • helene306

Instämmer med övriga ang. vax. Har bara hört och läst, att måla med vax är det sista man gör. Låter lite fel att grundmåla över vax. Fäster det liksom? Men jag är bakom flötet har jag konstaterat idag 

www.helene306.blogspot.com

(¯`°?.¸ ღ www.helene306.blogspot.comღ ¸.?°´¯)
  • Kaktus76

Hallooooooooooooooo!!!

Nu ska jag stilla er nyfikenhet

Huset är sålt,igår kväll ringde mäklaren. Paret som köpte huset vill ha tillgång till det redan den 19/2 så det känns bra att det inte blir fler månader än denna med dubbla boendekostnader.
    Så nu blir det en hektisk period med packning,flyttning och städning. Men det känns ändå bra att allt är på g.
    Ska besiktas imorgon kl 7.00 och på kvällen ska vi förhoppningsvis skriva kontrakt!!

Må gott allihopa,ska nu åka och hämta sonen på dagis! KRAM på er!!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9