• LissAnna

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chickänsla.
    Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lissanna/gallery/phpixnpga.jpg

OBS!!

Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m35945794.html

Shoppingtrådar:
    SVERIGE A-K
    SVERIGE L-Z
    UTLANDET
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9
  • Joddan

Det är bara så dyyyyyrt och väldigt "långt"

Har fått tips om "markör" på Ikea och måla själv! Letar på blocket efter beggade!
    lolo21 skrev 2009-01-26 19:06:15 följande:
    Joddan: Har du kollat MIOs serie Amelie? Deras soffbord tkr jag iaf är underbart fint=)
  • LissAnna
    chicago1 skrev 2009-01-26 13:03:18 följande:
    Ja eller mulle meck då han som min man tycker det finns inget skrot bara nya sätt att använda dem på. Å min mellersta verkar gå i samma bana så det kommer väl bli en hel del mer skrot
  • chicago1

Sitter nu och väntar på att min man ska komma hem med mitt blocket fynd, jag har köpt ett hörn vitrinskåp i trä och ett litet väggvitrinskåp i trä för nästan inget och då orken infinner sig kommer dom att bli vita. Hoppas på att dom kommer att se bra ut i mitt vardagsrum, när dom kommer hem kan jag lägga ut bilder på bloggen så ni får se förre och efter.

• Hannnas

Joddan... jag letar oxå soffbord... känns som jag bara inväntar det rätta på antingen blocket eller loppis till våren att måla vitt... för det finns inga fina någonstans som stämmer 100 känner jag...

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns mamma - väntar på lillasyster .?:*¨¨*:?.
  • född 75

Hej jag är ny här!
    Jag ska förvandla mitt hem till ett mer vitt och ljust med vita möbler.Jag har inte doppat penslen ännu för jag behöver lite råd om målningen.
    Jag har gammla trä rena möbler som jag har tröttnat på nu.Mitt hus för övrigt är två gammla timmerhus ihopsatta till ett nytt.Jag har bara timmerväggar inne alltså inga tapeter någonstans.Det blir ganska så trääigt och mörkt så nu börjar jag med möblerna.
    Har målat en gammal utdragsäng i vit antik färg till min son men med vattenbaserad färg.Ska jag fortsaätta med vattenbaserad eller ska jag börja med linoljefärg ?Med tanke på att träet suger säkert färg.Vill ha den mer slitna stilen.

• tjolahopp81
    Svar på #699
    Joddan skrev 2009-01-26 16:02:51 följande:
    Någon som har ett snabbt tips på lite mindre vitt soffbord. Har inte hittat något och har letat i 1 år! Hittar aldrig det perfekta. Antligen "vanligt" eller en vit kista... Tips!?!
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40139161

Vi är jättenöjda med detta som soffbord, tros att det är ett barnbord Bra pris också och tåligt!
  • LissAnna
    född 75 skrev 2009-01-26 22:52:02 följande:
    Hej jag är ny här! Jag ska förvandla mitt hem till ett mer vitt och ljust med vita möbler.Jag har inte doppat penslen ännu för jag behöver lite råd om målningen. Jag har gammla trä rena möbler som jag har tröttnat på nu.Mitt hus för övrigt är två gammla timmerhus ihopsatta till ett nytt.Jag har bara timmerväggar inne alltså inga tapeter någonstans.Det blir ganska så trääigt och mörkt så nu börjar jag med möblerna. Har målat en gammal utdragsäng i vit antik färg till min son men med vattenbaserad färg.Ska jag fortsaätta med vattenbaserad eller ska jag börja med linoljefärg ?Med tanke på att träet suger säkert färg.Vill ha den mer slitna stilen.
     Det där är nog som man själv vill. Men jag målar allt med vattenbaserad färg.
  • Saga74

Hej tjejer! Det har skrivits en hel del här sen jag var inne sist, kul!

Jag har dock inte hunnit läsa igenom allt så noga men ett GRATTIS till musli för den lilla knodden

Vackramagnolia: Grattis till leverantörerna!

Och givetvis finns det mycket annat att kommentera

Här hemma hos oss är vi återigen sjuka!!!

KRAM alla tjejer!!

• Mettan69

I går kom gubben hem med tråkiga besked. Han har blivit varslad. Ledsen För ca 4 månader sedan så varslades hälften av styrkan på hans jobb och nu får resten gå. Så nu blir det  till att dra åt svångremmen. Kommer att förlora ca 7000 kr i månaden på att han går hemma. Blir inte roligt. Och utsikterna för att få ett nytt jobb är ju inte lysande just nu. Gråter Fy fan vad jobbigt rent ut sagt. Skrikandes

Glömde ju gratta Musli häromdagen. Så kul med en liten till.  

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 9