• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • SoFo89
    tezzi152 skrev 2009-01-03 16:25:33 följande:
    kan ngn hjälpa mig, vi kommer få ett syskon i augusti till våran då 22 månader gamla son! vi har en cam redan, skulle ni gjort så att köpt en bee till honom och en stå bräda till camen?han går inte än så jag har så svårt att se att han kommer orka gå varje gång vi är ute på prmenad, lika så stå stilla på ståbrädan...eller ska man sattsa på en syskonvagn också? alltså cam och syskonvagn?
    Nu har jag inga syskon till dottern men det låtter helt klart bättre med cam och en syskonvagn. Bättre att sälja syskonvagnen sen för att köpa en bee om det nu skulle bli aktuellt.
    ღSigne 071027ღ
  • Isanna
    tezzi: Det beror väl egentligen på hur mycket ni är ute och går, och hur pass långt sonen kan och vill gå. Jag har två år mellan barnen och jag skaffade ingen dubbelvagn, dels pga att vi bor så till att vi oftast tar bilen, dels pga att jag bär mycket i sjal och sele. Men nu saknar jag faktiskt dubbelvagn, för att kunna gå längre promenader, raskare promenader och för att kunna sätta mitt äldsta barn i vagnen när hon inte orkar mer. Men nu är hon snart tre år och det känns sent med en dubbelvagn. Men visst går det utan, men det beror ju alldeles på hur vardagen ser ut för er.
  • Dofsing

Jag har en fråga till.
    Är det någon som vet om man kan köpa till endast ramen till Bugaboo så att man skulle enkelt kunna byta mellan sitt och liggdelen? Min dotter är 6 mån och sover så gott i liggdelen men när hon är vaken och vi är ute och går så skulle jag vilja använda sittdelen. Jag behöver altså bara ramen. Har både ligg och sittdelen.

• Kajsan
    Dofsing skrev 2009-01-03 16:43:01 följande:
    Jag har en fråga till. Är det någon som vet om man kan köpa till endast ramen till Bugaboo så att man skulle enkelt kunna byta mellan sitt och liggdelen? Min dotter är 6 mån och sover så gott i liggdelen men när hon är vaken och vi är ute och går så skulle jag vilja använda sittdelen. Jag behöver altså bara ramen. Har både ligg och sittdelen.
    Ja det funkar alldeles utmärt, jag tror Kidzshop har inne, tror de kostar 1100 eller nåt sånt, jag köpte en i somras
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-01-03 16:44:27 följande:
    Ja det funkar alldeles utmärt, jag tror Kidzshop har inne, tror de kostar 1100 eller nåt sånt, jag köpte en i somras
    Varför sålde du inte extraramen till mig?
    *surar över Kajsans brist på telepatisk förmåga*

My sugar is raw
  • Isanna

En extraram var nog det bästa köpet jag gjorde till min Cam! Då kunde jag snabbt växla vagn beroende på vilket av barnen som ville åka.

• Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-03 16:49:10 följande:
    Varför sålde du inte extraramen till mig? *surar över Kajsans brist på telepatisk förmåga*
    Jag gjorde ett hemmabygge av den sen eftersom jag hade ett extra chassi, extra framhjul och en extra komplett liggdel.
    Så det var bara att fynda det andra billigt och bygga bugga
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-01-03 16:58:26 följande:
    Jag gjorde ett hemmabygge av den sen eftersom jag hade ett extra chassi, extra framhjul och en extra komplett liggdel. Så det var bara att fynda det andra billigt och bygga bugga
    *fnys*
    My sugar is raw
  • Noiis

alltså nu börjar jag lessna på min bee 5e chassit e trasigt.... bromsen igen plus att sitsen fastnar snett ganska ofta *suck* så nu till den stora frågan, ska man reklamera vagnen igen och hoppas på de bästa eller ska man kräva pengarna tillbaka och försöka fynda en cam på blocket???

Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • AnitaAndersson

Noas mamma skrev 2009-01-03 17:20:13 följande:

alltså nu börjar jag lessna på min bee 5e chassit e trasigt.... bromsen igen plus att sitsen fastnar snett ganska ofta *suck* så nu till den stora frågan, ska man reklamera vagnen igen och hoppas på de bästa eller ska man kräva pengarna tillbaka och försöka fynda en cam på blocket???
    Men stackars dej!!!! Fy farao vilken otur du har haft!!! =( Jag skulle nog kräva tillbaka pengarna!! och satsa på en Cam. Jag är glad att min Bee funkar perfekt ( än så länge =P )... men man blir ju orolig när man hör hur du haft det =(

Är sugen på en Cam också faktiskt, men vågar då inte säga nått till sambon för då lär han väl hosta inälvor snart *uuhh*. Han e trött på mitt tjat om barnvagnar ;) ha ha!
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16