• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Senap
    Det ljuva livet skrev 2009-01-05 20:42:56 följande:
    Bugar och bockar tacksamt för den finfina förklaringen ! Hur kommer det sig att det är skillnad på dem från början?
    Jag vet inte.
    Jag skulle tro att det beror på olika regler eller olika tycke och smak i olika länder.

Forskar mot bilindustrin och vet att det är olika lagar på utformningen av den lilla knoppen man låser bilen med inifrån.
    EU: knoppen får inte sticka upp i låst läge för att försvåra för inbrott där man kan lirka upp knoppen.
    USA: knoppen måste sticka upp så man vet hur man låser upp i ett kritiskt läge och måste ut.

Kan ju vara något liknande för barnvagnar?
    My sugar is raw
  • Det ljuva livet
    Shoegirl skrev 2009-01-05 20:45:43 följande:
    Jag vet inte.Jag skulle tro att det beror på olika regler eller olika tycke och smak i olika länder.Forskar mot bilindustrin och vet att det är olika lagar på utformningen av den lilla knoppen man låser bilen med inifrån.EU: knoppen får inte sticka upp i låst läge för att försvåra för inbrott där man kan lirka upp knoppen.USA: knoppen måste sticka upp så man vet hur man låser upp i ett kritiskt läge och måste ut.Kan ju vara något liknande för barnvagnar?
    Det är väl så. Vi brukar inte ha Caution! Hot! på ugnarna heller . Eller " Objects may apper clooser than they acctullay are" på sidospeglarna i bilen..
  • 3barnsmor35
    Det ljuva livet skrev 2009-01-05 20:50:44 följande:
    Det är väl så. Vi brukar inte ha Caution! Hot! på ugnarna heller . Eller " Objects may apper clooser than they acctullay are" på sidospeglarna i bilen..
    "Caution! Contains hot beverage" står det på McDonalds muggar även i SE, de hade ju ngn kvinna som fick många pengar för hon spillt varmt kaffe på sig *sucka* US i ett nötskal...
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • 3barnsmor35

Jag köpte en bebisfilt idag och tänkte högt "hmm, undrar om denna kommer att passa bra i min nya vagn" hahaha Jag har inte bestämt mig för färg eller ngt ännu...*knäpp - I know*

Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Zafon

Hej, hej! Är bugaboo-oskuld och ska kolla på en begagnad Cameleon imorgon. Har sett i listan i trådstarten vad som är nytt på den senaste modellen. Men har ni något tips på hur jag snabbt identifierar att det är den senaste modellen jag tittar på? Hur ser ni att det är den senaste modellen?
    Jag förstår att jag kan titta på kvitto och fråga säljaren men jag vill kunna se det själv så man inte blir lurad

Tack på förhand!!

Zafon

• Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-01-05 20:42:46 följande:
    Detta borde vara med i bloggen
    Det är det - men lite dolt under utlandsköp...
    My sugar is raw
  • Senap
    Zafon skrev 2009-01-05 22:08:43 följande:
    Hej, hej! Är bugaboo-oskuld och ska kolla på en begagnad Cameleon imorgon. Har sett i listan i trådstarten vad som är nytt på den senaste modellen. Men har ni något tips på hur jag snabbt identifierar att det är den senaste modellen jag tittar på? Hur ser ni att det är den senaste modellen? Jag förstår att jag kan titta på kvitto och fråga säljaren men jag vill kunna se det själv så man inte blir lurad Tack på förhand!! Zafon
    Fästena för det ställbara handtaget:
    Gamla chassit: skruvfästen - vita vingmuttrar (se min vagn)
    Nya chassit: snappfästen - platta vita. (se ljuva tings vagn i bildtråden)
    My sugar is raw
  • Fröken Småland
    Zafon skrev 2009-01-05 22:08:43 följande:
    Hej, hej! Är bugaboo-oskuld och ska kolla på en begagnad Cameleon imorgon. Har sett i listan i trådstarten vad som är nytt på den senaste modellen. Men har ni något tips på hur jag snabbt identifierar att det är den senaste modellen jag tittar på? Hur ser ni att det är den senaste modellen? Jag förstår att jag kan titta på kvitto och fråga säljaren men jag vill kunna se det själv så man inte blir lurad Tack på förhand!!Zafon
    På kvittot står inget om vilken modell det är; en Cameleon är en Cameleon. Däremot kan du se vilken version av chassi det är, är det den gamla modellen så finns det vingmuttrar att justera höjden på handtaget med och är det den nya modellen så justerar man höjden med snäppfästen (den äldre modellen är att föredra när man köper begagnat eftersom den nya haft en del problem). Så enkelt var det . Lycka till imorgon!
  • peachegirl
    AnniPanni skrev 2009-01-05 19:37:12 följande:
    peachegirl skrev 2009-01-05 18:43:31 följande: Ni ska inte strunta i babyskyddet då och köpa en stor stol på en gång? (och då slippa adaptrarna med) Tänkte på att han är så pass stadig redan.Alla barn är ju olika men Emma växte ur eller rättare sagt VÄGRADE sitta i babyskyddet när hon var 6½ månad. Hon skrek konstant då hon absolut inte ville halvligga ner som de ändå gör i byskydden. Det där med många bäckar små håller jag med om
    så sant så, när du nämner om att dom får halvligga... ja vi får ta oss en funderare :-P
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16