• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • AnniPanni

peachegirl skrev 2009-01-05 18:43:31 följande:

Förvisso så ska vi införskaffa anilop barnstol på ikea, och gåstol på blocket så det blir 200kanske där, och jag kör adaptrar och bilstol på blocket med, duger skit bra, men det som sagt många bäckar små. Och på det så ska man ha kruks till oss också. pengar rinner ifrån. Vi får se, kanske kan ha honom en månad till i liggdelen, får se.Vi har en väldigt tidig 4 månaders, står stadigt och sitter kanske närmare 1 minut hellt själv, och tre små gryn i munnen har tittat fram, nu väntar vi den fjärde så han kan säkert sitta i gåstol.
    Ni ska inte strunta i babyskyddet då och köpa en stor stol på en gång? (och då slippa adaptrarna med) Tänkte på att han är så pass stadig redan.
    Alla barn är ju olika men Emma växte ur eller rättare sagt VÄGRADE sitta i babyskyddet när hon var 6½ månad. Hon skrek konstant då hon absolut inte ville halvligga ner som de ändå gör i byskydden. Det där med många bäckar små håller jag med om
  • Noiis
    SooJuicy skrev 2009-01-05 18:46:16 följande:
    noas mammma: Very nice Blir ju sugen på bee igen när man ser en sån goding, bra jobbat!
    Tack tack klart du ska ha en bee igen så du har nåt att leka med
    Shoegirl skrev 2009-01-05 18:50:15 följande:
    Jag kan inte tänka när jag är gravid! Försöker ta mått på suffletten men det går ju åt Snart skickar jag tyget till någon kunnig som får sy en snyggsuffla till mig. *sneglar lite*
    Åh fy minns själv hur de va! och Noll tollerans har man ju oxå med alla gravid hormonerna! *tycker synd om dig*
    daniels baby skrev 2009-01-05 18:57:49 följande:
    super fin!! nu jäklar ska jag oxå sy en=) har skjutit upp det för länge=)Noas mamma skrev 2009-01-05 17:59:51 följande:
    Tack tack, har tänkt så länge att jag skulle sy, men inte blivit av! skönt nu när de e klart och sugen på att göra en till och jag som hade tänkt att reklamera vagnen och kräva tillbaka pengarna.... humm bör kanske ge vagnen en chans till
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Det ljuva livet
    panzermensch skrev 2009-01-05 19:30:56 följande:
    hellre köpa i sverige så man slipper strula med klädslarna
    Hur stor skillnad är det på dem? Nyfiken eftersom jag precis fått hem min vagn från USA.
  • 3barnsmor35
    Shoegirl skrev 2009-01-05 19:00:44 följande:
    Jag tycker om handgjorda chokladpraliner och champagne...
    Jag med just nu har jag mörka hallonganascher hemma...skulle det passa damen?
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • panzermensch

Som jag förstått är bältet/selen annorlunda. Låter någon mer erfaren typ Shoegirl etc förklara bättre

Det ljuva livet skrev 2009-01-05 19:51:43 följande:
    Hur stor skillnad är det på dem? Nyfiken eftersom jag precis fått hem min vagn från USA.
    ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • Det ljuva livet
    panzermensch skrev 2009-01-05 20:30:37 följande:
    Som jag förstått är bältet/selen annorlunda. Låter någon mer erfaren typ Shoegirl etc förklara bättre
    Är inte skillnaden att selen sitter i själva sittdelstyget, inte i ramen? *dålig koll jag med*

Vore ju lite tråkigt om jag inte kan köpa till fler färger .
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-01-05 20:28:46 följande:
    Jag med just nu har jag mörka hallonganascher hemma...skulle det passa damen?
    *dregglar ymnigt*
    Det ljuva livet skrev 2009-01-05 19:51:43 följande:
    På USA-vagnarna sitter remmarna till midjebältet fäst på sittdelstyget.
    På EU-vagnarna sitter dessa remmar fäst på ramen. Liggdelstyget har därför fickor på sidorna att lägga remmarna i när man kör liggvagn vilket USA-liggdelstyget inte verkar ha. (lärde jag mig idag)
    Eftersom midjebältet är fäst på olika ställen är top-delen till sittdelstyget lite olika - dvs hålen för bältena sitter på olika ställen för USA- och EU-vagnarna.
    Det är dock relativt lätt att göra nya hål om man behöver.

Hepp!
    My sugar is raw
  • modestyclara

panzermensch skrev 2009-01-05 19:17:13 följande:

hahaha du menade kanske storlek 28 resp 24? *undrar hur stora dottern har*
    japp
  • 3barnsmor35
    Shoegirl skrev 2009-01-05 20:40:44 följande:
    På USA-vagnarna sitter remmarna till midjebältet fäst på sittdelstyget. På EU-vagnarna sitter dessa remmar fäst på ramen. Liggdelstyget har därför fickor på sidorna att lägga remmarna i när man kör liggvagn vilket USA-liggdelstyget inte verkar ha. (lärde jag mig idag) Eftersom midjebältet är fäst på olika ställen är top-delen till sittdelstyget lite olika - dvs hålen för bältena sitter på olika ställen för USA- och EU-vagnarna. Det är dock relativt lätt att göra nya hål om man behöver. Hepp!
    Detta borde vara med i bloggen
    Världens bästa mamma till mina barn - Tösen 0403, Lillan 0604 & Lilla Trean BF 090625
  • Det ljuva livet
    Shoegirl skrev 2009-01-05 20:40:44 följande:
    På USA-vagnarna sitter remmarna till midjebältet fäst på sittdelstyget.På EU-vagnarna sitter dessa remmar fäst på ramen. Liggdelstyget har därför fickor på sidorna att lägga remmarna i när man kör liggvagn vilket USA-liggdelstyget inte verkar ha. (lärde jag mig idag)Eftersom midjebältet är fäst på olika ställen är top-delen till sittdelstyget lite olika - dvs hålen för bältena sitter på olika ställen för USA- och EU-vagnarna.Det är dock relativt lätt att göra nya hål om man behöver.Hepp!
    Bugar och bockar tacksamt för den finfina förklaringen ! Hur kommer det sig att det är skillnad på dem från början?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16