• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Senap
    Shoegirl skrev 2009-01-05 22:23:02 följande:
    Fästena för det ställbara handtaget: Gamla chassit: skruvfästen - vita vingmuttrar (se min vagn) Nya chassit: snappfästen - platta vita. (se ljuva tings vagn i bildtråden)
    Alltså inlägg 47 - nytt chassi
    inlägg 49 - gammalt chassi
    My sugar is raw
  • Heffaklumpen 1

Hej!

Ska bli föräldrar för första gången snart och är nu inne i värsta barnvangsdjungeln.
    Har tittat en del på Bungaboon och har fundering agående att sittdel inte går att lägga ner så att barnet kan ligga plant, utan endast kan ligga i vinkel. Hur har det varit problem för er andra? Tex vid längre utflykter och om ert barn vill sova på sidani stället för att bara ligga på rygg?

Tacksam för synpunkter

• Senap
    Heffaklumpen 1 skrev 2009-01-05 22:34:41 följande:
    Hej! Ska bli föräldrar för första gången snart och är nu inne i värsta barnvangsdjungeln. Har tittat en del på Bungaboon och har fundering agående att sittdel inte går att lägga ner så att barnet kan ligga plant, utan endast kan ligga i vinkel. Hur har det varit problem för er andra? Tex vid längre utflykter och om ert barn vill sova på sidani stället för att bara ligga på rygg? Tacksam för synpunkter
    Vår son sov alltid på sidan i Buggan. Det går utmärkt. På mage är värre.
    My sugar is raw
  • AnniPanni
    Hej!Ska bli föräldrar för första gången snart och är nu inne i värsta barnvangsdjungeln. Har tittat en del på Bungaboon och har fundering agående att sittdel inte går att lägga ner så att barnet kan ligga plant, utan endast kan ligga i vinkel. Hur har det varit problem för er andra? Tex vid längre utflykter och om ert barn vill sova på sidani stället för att bara ligga på rygg?Tacksam för synpunkter
    Det har inte varit några problem alls. Em sover på sidan när hon känner för det
  • modestyclara
    Hej!Ska bli föräldrar för första gången snart och är nu inne i värsta barnvangsdjungeln. Har tittat en del på Bungaboon och har fundering agående att sittdel inte går att lägga ner så att barnet kan ligga plant, utan endast kan ligga i vinkel. Hur har det varit problem för er andra? Tex vid längre utflykter och om ert barn vill sova på sidani stället för att bara ligga på rygg?Tacksam för synpunkter
    Har inte haft några problem med det. Den stora fördelen med sittdelen är just utformingen -den gör att små barn inte glider ner och sitter som hösäckar.
  • Allimac 2004
    modestyclara skrev 2009-01-05 22:42:22 följande:
    Har inte haft några problem med det. Den stora fördelen med sittdelen är just utformingen -den gör att små barn inte glider ner och sitter som hösäckar.
    Fast jag tycker tvärt om, ska sälja min Frog, dels för att jag alltid är sugen på att byta vagn och sen för att min son sitter superdåligt i den.
    Eftersom det inte går att ha fotstödet uppe så hänger han liksom i selen när inte benen får nåt stöd.
    Han sitter mycket bättre i en traditionell vagn
  • Senap
    Allimac 2004 skrev 2009-01-05 22:46:23 följande:
    Fast jag tycker tvärt om, ska sälja min Frog, dels för att jag alltid är sugen på att byta vagn och sen för att min son sitter superdåligt i den. Eftersom det inte går att ha fotstödet uppe så hänger han liksom i selen när inte benen får nåt stöd. Han sitter mycket bättre i en traditionell vagn
    Jag upplevde verkligen tvärtom. Sonen satt som en hösäck i Brion och kanade iväg.
    I Buggan satt han som en kung.
    My sugar is raw
  • kirsikka
    Jag håller med. Haft många vagnar innan Buggan den är i hel annan klass jämfört med andra just när det gäller sittdelen. Jag älskar den och hatar de andra vagnarna (som jag dessvärre måste ibland använda) där barnet sitter som en säck potatisar.
  • Lille Mammsen

min lilla loppa åla sig typ ut flera gånger igenom suffletten (väl fastspänd...tro mig! TUR nog hamna han aldrig i backen *pust* ) han HATAde att sitta i sittdelen när han va trött alt. ville sova! Men sittdelen funkar nu att va i fast man e trött o ev vill sova...detta efter 7månader!! Han gillade mer liggdelen innan det dock ville han komma upp lite vid vaken tid=fixades med kudde! Njäää...inte helt frälst i bugaboo...UJ´n är helt klart me! MEN dessa 2 vagnar ihop=SUPER!!!!

• SallyK

God morgon! Köpte igår en offwhite åkpåse, himla snygg. Men är det så praktiskt? Blir den jättesmutsig direkt?

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16