• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Sogu

Hej! Läser här en del och har frågat lite innan.... men nu måste jag fråga igen.
    Rekommenderar ni det gamla chassit framför det nya? Bytte de inte chassi för att det gamla krånglade? Vad var det som krånglade med det gamla chassit med vingmuttrar och vad är det som krånglar med det nya chassit? TACK för svar. Kollar begagnatmarknaden nämligen...

• Senap
    Sogu skrev 2009-01-06 10:17:00 följande:
    Hej! Läser här en del och har frågat lite innan.... men nu måste jag fråga igen. Rekommenderar ni det gamla chassit framför det nya? Bytte de inte chassi för att det gamla krånglade? Vad var det som krånglade med det gamla chassit med vingmuttrar och vad är det som krånglar med det nya chassit? TACK för svar. Kollar begagnatmarknaden nämligen...
    Det gamla byttes ut då de aldrig var nöjda med formgivningen på vingmuttrarna. De nya snäppfästena är mer i vagnens övriga formgivning. Tyvärr så har de problem med deras robusthet då de fallerar lite väl ofta.
    Det enda "problem" som fanns med gamla vagnen var att folk pumpade hjulen för hårt så de exploderade. (ska vara 1 bar dvs vanligt lufttryck)
    De passade alltså på samtidigt att byta ut hjulen till foamhjul samt lite annat (se blogg)

Men det fanns inga problem med gamla chassit som skulle rättas till.
    My sugar is raw
  • Kajsan
    Shoegirl skrev 2009-01-06 09:58:19 följande:
    Petunia i nya vita färgen *dregglar*
    Räcka ut tungan ååå jag vill verkligen ha den
    Mitt galleri är stängt pga crazy people, hör av er om ni vill in!
  • FruFA79

Jag funderar på att köpa en "sommarklädsel" till buggan, och då off-white... Men jag har OiOi:s Hobo Dots ui grå/svart för vagnen är grå/svart just nu...
    Kanske skulle en "Petunia" i nya färgen passa fint till då? Vart shoppar man den på nätet??

• Sogu

Shoegirl skrev 2009-01-06 10:23:33 följande:

Det gamla byttes ut då de aldrig var nöjda med formgivningen på vingmuttrarna. De nya snäppfästena är mer i vagnens övriga formgivning. Tyvärr så har de problem med deras robusthet då de fallerar lite väl ofta.Det enda "problem" som fanns med gamla vagnen var att folk pumpade hjulen för hårt så de exploderade. (ska vara 1 bar dvs vanligt lufttryck)De passade alltså på samtidigt att byta ut hjulen till foamhjul samt lite annat (se blogg)Men det fanns inga problem med gamla chassit som skulle rättas till.
    Okej tack så mycket, men finns problemet på det nya chassit även om man inte behöver "förlänga" handtaget så att säga..? Om man har handtaget längst ner, vill det ändå åka upp när man drar den uppför en trappa eller liknande.. för det är väl det som händer va?
  • Senap
    Sogu skrev 2009-01-06 10:54:25 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-06 10:23:33 följande: Okej tack så mycket, men finns problemet på det nya chassit även om man inte behöver "förlänga" handtaget så att säga..? Om man har handtaget längst ner, vill det ändå åka upp när man drar den uppför en trappa eller liknande.. för det är väl det som händer va?
    Om fästet inte tar ordentligt spelar det ingen roll i vilken höjd handtaget är ställt.
    Garanti gäller endast den första ägaren varför jag inte skulle köpa nya chassit begagnat. Men det är ju jag det.
    My sugar is raw
  • Sogu

Shoegirl skrev 2009-01-06 10:56:23 följande:

Om fästet inte tar ordentligt spelar det ingen roll i vilken höjd handtaget är ställt.Garanti gäller endast den första ägaren varför jag inte skulle köpa nya chassit begagnat. Men det är ju jag det.
    Mm okej, nä det blir nog i så fall det gamla chassit... om det inte blir en splirrans ny... men det vet jag inte om mannen går med på...

Hur blir en fleece-suflett om det regnar på den? Tål den regn eller blir den ful, läcker igenom?
  • Senap
    Svar på #1768
    Fleecen tål regn
    My sugar is raw
  • Stargirl
    Sogu skrev 2009-01-06 10:59:47 följande:
    Shoegirl skrev 2009-01-06 10:56:23 följande: Mm okej, nä det blir nog i så fall det gamla chassit... om det inte blir en splirrans ny... men det vet jag inte om mannen går med på... Hur blir en fleece-suflett om det regnar på den? Tål den regn eller blir den ful, läcker igenom?
    Fleece är vind och vattentätt inga problem med snö eller regn.
    *~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16