• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • imaj
    panzermensch skrev 2008-12-14 09:12:50 följande:
    vill oxå ha snö.. finns det ingen snödans?
    Du kan få lite snö av oss vi har massor !
  • imaj
    straw2008 skrev 2008-12-13 21:32:01 följande:
    Åh jag gick lös o köpte en offwhite fleecefilt till mig o vagnearna i julklapp! Hur är dessa filtar? Är de tjocka o mysiga eller samma (enligt mig) taskiga kvalle som bb åkpåsar? Någon som har en ?
    Bugaboo filtarna är jättefin och definitivt värt sitt pris dock är de som de andra också svarat inte så tjocka och mysiga. Passar nog bäst till våren och sommarkvällar .
  • Daydreamer

Hej alla bugaboo-kunniga

Har precis köpt en beg. bugaboo cam men vill byta lufthjulen till foamhjul. Någon som vet varifrån (på nätet) man kan beställa sådana? Tack på förhand för svar.

• Allimac 2004
    Daydreamer skrev 2008-12-14 20:05:21 följande:
    Hej alla bugaboo-kunniga Har precis köpt en beg. bugaboo cam men vill byta lufthjulen till foamhjul. Någon som vet varifrån (på nätet) man kan beställa sådana? Tack på förhand för svar.
    kidzshop.jetshop.se/

Dom har Mycket till bugaboo
    ♥ Lilla My & Harry Boy ♥
  • Daydreamer

Har faktiskt kollat på Kidzshop men hjulen finns inte på lager och jag behöver dessa hyfsat snabbt då vi ska ut och resa. Men tack för tipset! Någon annan sida ni kan tipsa om?

• Riskiflickan

Nån som vet hur stor skillnad det är i längd på ramen mellan cameleon och frog? Intressantast är väl eg hur stor skillnaden blir i själva sitsen mellan de båda ramarna... funderar på att byta frogramen mot cameleon till mitt frogchassi, men vill veta om det är så stor skillnad så det är nån idé :)

• Riskiflickan

Daydreamer skrev 2008-12-14 20:17:39 följande:

Har faktiskt kollat på Kidzshop men hjulen finns inte på lager och jag behöver dessa hyfsat snabbt då vi ska ut och resa. Men tack för tipset! Någon annan sida ni kan tipsa om?
    jag beställde vinterjhul därifrån som det stod att de inte hade på lager, fick dem ändå på 3 dagar då det gick snabbt att beställa hem dem... hur snabbt behöver du dem då? Kanske bättre att gå å köpa dem nånstans istället?
  • Lokatt

Riskiflickan skrev 2008-12-14 20:41:40 följande:

Nån som vet hur stor skillnad det är i längd på ramen mellan cameleon och frog? Intressantast är väl eg hur stor skillnaden blir i själva sitsen mellan de båda ramarna... funderar på att byta frogramen mot cameleon till mitt frogchassi, men vill veta om det är så stor skillnad så det är nån idé :)
    ca fem cm
  • Fröken Småland

Som Lokatt skriver så är Cameleons ram fem cm längre än Frogens. Jag har en Cameleonram på mitt Frogchassi, mest för att kunna köpa snygga Cameleonbaser . Min kille på 19 månader får annars lätt plats i Frogen, även om Cameleon är en del rymligare. Camelonbaserna passar även på Frogramen men efter ett tag kan de bli lite säckiga och då krånglar det när man ändrar läge på sitsen.

Riskiflickan skrev 2008-12-14 20:41:40 följande:
  • Sastbro

Idag la vi äntligen våran beställning på en bugga Denim Edition.
    Klickade samtidigt hem en röd åkpåse till.. Så nu kan bebis komma!

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16