• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Ia 70

Ni som har offwithe canvas, hur tycker ni att den e med tanke på smuts?

Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Champagne77

Hej tjejer. Vi har precis gett oss in i barnvagnsdjungel men har fastnat för en cam. Idag sa en kollega till mig att det är jättejobbigt att byta mellan liggdelen och sittdelen för man får bara "en del som man sätter fast på chassit". Man är enligt kollegan tvungen att ta bort massa kardborre och byta mellan liggdelen och sittdelen för att kunna sätta fast dem på chassit. Stämmer detta? Är det jobbigt? Kan man köpa till en extra underdel så man slipper byta?

• Champagne77

Just det, en fråga till - fick också höra att barnet inte kan ligga helt ner i sittdelen, utan bara att den går att fälla till viss del, stämmer det???

• malinkaunitz
    Svar på #412
    Champagne77 skrev 2008-12-15 13:54:50 följande:
    Hej tjejer. Vi har precis gett oss in i barnvagnsdjungel men har fastnat för en cam. Idag sa en kollega till mig att det är jättejobbigt att byta mellan liggdelen och sittdelen för man får bara "en del som man sätter fast på chassit". Man är enligt kollegan tvungen att ta bort massa kardborre och byta mellan liggdelen och sittdelen för att kunna sätta fast dem på chassit. Stämmer detta? Är det jobbigt? Kan man köpa till en extra underdel så man slipper byta?
    Hejsan! Det är inte alls jobbigt. Jag hade mer problem med min trehjuling att byta till sittdel på den. Det går smidigt och lätt.. Men sen har jag en frog men jag antar att det inte är så mycket annorlunda att sätta fast på en cam? Men man kan ju köpa till en ram till men det skulle inte jag ha gjort. Malin
  • Jolley

Ok... Min jakt på en cam går vidare... Har inte hunnit kolla ordentligt på Blocket än, men idag när jag köpte nappar till sonen i barnvagnsaffären såg jag en cam -08 med bas + top i sand-färg nedsatt till 7700:- och en blå (helt klarblå) för 8200:-.

Funderar på den i beige... Hyfsat pri för en NY och så har jag ju garanti ifall nåt skulle hända.

Hade ni köpt den eller kanske hellre en begagnad från -07 för 6500:-...?

Någon här som har sand-bas??

• Muskot

Aha, här var tråden! Finns det nån Bugaboovetare här som känner till varför Bugaboo säger att sittdelen till Cameleon inte ska användas innan barnet är sex månader? Jag vet att många byter innan, men jag skulle vilja veta varför Bugaboo själva inte tycker man ska göra det (enligt manualen och texten på fångremmen).

Samtidigt skriver de att liggdelen inte ska användas när barnet väger över nio kilo. Vilket alltså gör att vi, som har en niokilos bebis på fyra och en halv månad, egentligen inte borde använda vagnen på en och en halv månad nu då...

• AnniPanni

Muskot skrev 2008-12-15 14:21:59 följande:

Aha, här var tråden! Finns det nån Bugaboovetare här som känner till varför Bugaboo säger att sittdelen till Cameleon inte ska användas innan barnet är sex månader? Jag vet att många byter innan, men jag skulle vilja veta varför Bugaboo själva inte tycker man ska göra det (enligt manualen och texten på fångremmen). Samtidigt skriver de att liggdelen inte ska användas när barnet väger över nio kilo. Vilket alltså gör att vi, som har en niokilos bebis på fyra och en halv månad, egentligen inte borde använda vagnen på en och en halv månad nu då...
    Det är nog ingen som brytt sig om det där med 6 månader faktiskt. Det kan ju ha något att göramed längden på bebis eller liknande.
    Vi bytte vid 4,5 månad ungefär, då hade Emma fått nog av att ligga ner. Tror att hon vägde över 9kg då med (vägde 4,6 när hon föddes)
  • gbg77

Hej.
    Vi har nästan bestämt oss för att sälja vår cameleon och köpa en bee istället. detta då vi ska köpa en mindre bil samt att sonen börjar närma sig 1 år och det känns som det kan räcka med en bee kanske.. velar fortfarande
    är det bästa att sälja vagnen och tillbehör på blocket eller tradera.. kanske svårt att säga.
    finns det för tillfället något ställe som har bra pris på bee just nu?

• Fröken Småland

Visst tar det några minuter att byta mellan ligg- och sittdel men hur ofta gör man det? En gång gissar jag Om man däremot använder vagnen till två barn samtidigt, t ex har liggdelen till en liten och sen varvar med sittdelen till en större, då skulle jag absolut köpa till en extra ram för 1.100:- så att man alltid har vagnen "färdig". Lycka till med ditt köp!

Champagne77 skrev 2008-12-15 13:54:50 följande:
  • Champagne77
    mamma2003 skrev 2008-12-15 14:59:18 följande:
    Visst tar det några minuter att byta mellan ligg- och sittdel men hur ofta gör man det? En gång gissar jag Om man däremot använder vagnen till två barn samtidigt, t ex har liggdelen till en liten och sen varvar med sittdelen till en större, då skulle jag absolut köpa till en extra ram för 1.100:- så att man alltid har vagnen "färdig". Lycka till med ditt köp!
    Nej, jag tyckte också det lät konstigt, men min kollega hävdade att det var framför allt en av anledningarna att de INTE hade valt en cam utan istället Teutonia modell?. Sedan sa han att barnet inte kan ligga helt ner i sittdelen. Stämmer det?
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16