• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Stargirl
    Champagne77 skrev 2008-12-15 15:46:22 följande:
    Ja, vi har väl nästan bestämt oss, men blev bara så paff när han satte igång o pratade MASSA nackdelar om cam och att de därför valt Teutonia som "helt klart är bäst"... Men, men så säger man väl alltid om sin egen vagn...När (om?) vi bestämmer oss för cam så kommer ju nästa problem...färgen... Är det bäst att ha en neutral färg som bas? Vi tänkte först grå bas och röd canvas, men efter lite tryckeri på deras hemsida tycker jag röd bas och svart canvas är snyggare. Vad tycker ni? Vi vet vad som ligger i min mage, men jag vill inte köpa vagn efter kön...Har ni köpt till något mer än det som ingår i baspaketet, d v s sitt/liggdel, chassi och shoppingkorgen?
    Jag skulle välja en neutral bas som grå,brun eller sand och sedan komplettera med ett topptyg som man gillar. Det blir enklare att byta topptyg om man har en neutral bas. Men det är bara min åsikt.
    Vi köpte åkpåse direkt då vi köpte våran första bugga på vintern. Sen är parasollet bra att ha samt mugghållaren. Den används mycket, särsklit i början då man ska dricka en del då man ammar.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Stargirl
    tezzi152 skrev 2008-12-15 15:49:08 följande:
    hur är det med garantierna på buggorna? följer den med vagnen, eller mig som köpare?
    Garantin på barnvagnar förljer med första köparen inte andra.
    *~Bugaboo RULES~*
  • imaj
    Jolley skrev 2008-12-15 15:49:32 följande:
    Ok... Min jakt på en cam går vidare... Har inte hunnit kolla ordentligt på Blocket än, men idag när jag köpte nappar till sonen i barnvagnsaffären såg jag en cam -08 med bas + top i sand-färg nedsatt till 7700:- och en blå (helt klarblå) för 8200:-.Funderar på den i beige... Hyfsat pria för en NY och så har jag ju garanti ifall nåt skulle hända.Hade ni köpt den eller kanske hellre en begagnad från -07 för 6500:-...? Någon här som har sand-bas??Någon?
    Jag skulle hellre ha köpt den från butiken (i sand) än att köpa en beggad för bara en tusing mindre... Men om man hittar en bra/ fin cam på blocket (med det gamla chassit) till ett bra pris så är det ju också bra . Det beror ju lite på vad du är villig att betala samt om du verkligen vill ha någon av de färgerna som fanns i butiken .
  • Jolley

imaj skrev 2008-12-15 15:56:06 följande:

Jag skulle hellre ha köpt den från butiken (i sand) än att köpa en beggad för bara en tusing mindre... Men om man hittar en bra/ fin cam på blocket (med det gamla chassit) till ett bra pris så är det ju också bra . Det beror ju lite på vad du är villig att betala samt om du verkligen vill ha någon av de färgerna som fanns i butiken .
    Och hur ser jag att det är det gamla chassit? Är det automasiskt det gamla när det är skruvar under bromsen (alltså det man ställer in handtagets höjd med) istället för platta knappar...? *förvirrad*
  • Stargirl
    Jolley skrev 2008-12-15 15:57:32 följande:
    imaj skrev 2008-12-15 15:56:06 följande: Och hur ser jag att det är det gamla chassit? Är det automasiskt det gamla när det är skruvar under bromsen (alltså det man ställer in handtagets höjd med) istället för platta knappar...? *förvirrad*
    Jep, det är det gamla.
    *~Bugaboo RULES~*
  • imaj
    Jolley skrev 2008-12-15 15:57:32 följande:
    imaj skrev 2008-12-15 15:56:06 följande: Och hur ser jag att det är det gamla chassit? Är det automasiskt det gamla när det är skruvar under bromsen (alltså det man ställer in handtagets höjd med) istället för platta knappar...? *förvirrad*
    Jepp... Det är det!
  • Jolley

Stargirl skrev 2008-12-15 16:01:25 följande:

Jep, det är det gamla.
    [/citat]
    imaj skrev 2008-12-15 16:01:57 följande:
    [citat]
    Jepp... Det är det!
    TACK för er hjälp! Jag ska kolla på Blocket igen!
  • Muskot

Tack för svaren! Tycker ändå det är konstigt att de inte specar längd och vikt för sittdelen istället, som för liggdelen, eller hugger i med liiite mindre än sex månader, men men

• jule

Gozzi skrev 2008-12-15 12:15:57 följande:

Hur är det igentligen, "måste" man ha Bugaboos egna åkpåse i sittdelen, eller funkar det lika bra med en annan fast sitsen är ergonomisk utformad??Har sett en påse som heter Eskimo star och jag älskar den!
    en kompis till mig har den å den e jättefin MEN jag tror den blir för stor i buggan, jag upplevde den som ganska stoppad i sin vaddering, vilket kan göra att den är lite svårformad och kanske "pöser" över lite i sittdelen just pga av att sittdelen är skålad men jag vet inte en tanke bara...
    en åkpåse som liknar denna är ju den från 7 AM, har själv en sån å den funkar super i buggan, bild finns i mitt galleri men den sitter då i vår bee ist men du får ju en aning om hur den ser ut iaf
  • Jolley

Nu måste ni hjälpa mig snabbt:

Kan man ha Cameleon-klädslar till en Frog??? Alltså hela top-setet (liggdelslocket bryr jag mig inte om då det gäller till en sittvagn, men resten ).
    Sitter cam-sufletten snyggt utan att man behöver byta spännen m.m.??

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16