• Senap

Bugaboo tråd nr 16

hyperballad skrev 2009-02-08 21:26:58 följande:
    såg en cam med grå bas o orange top... vi har beställt en grå bas o blå top, nu vet jag helt plötsligt inte om jag ska ta en orange istället... några synpunkter???
    Näe, jag gillar inte den nya orange alls. Fundersam
    My sugar is raw
  • Senap
    SooJuicy skrev 2009-02-09 10:35:39 följande:
    Ähhhh nu är jag sjukt irriterad. Inte förvånansvärt att man inte får ha med sig barn i 1klass på sj men ett spädbarn som inte ens har eget säte och sitter i famnen blir det flyg istället för att boka om biljetten för att ta med minstingen så måste byta till 2klass
    Njae, alltså jag åker ju 1:a klass i jobbet för att jag förväntas arbeta under resan. Jag förväntas även vara utvilad och i skick att börja jobba hårt när jag kommer fram så jag skulle bli irriterad om vagnen är en lekstuga med skrikande barn under resan. Det är ju det jag betalat för att slippa.
    Men samtidigt vill jag åka 1:a klass privat också - med barn.
    My sugar is raw
  • Senap
    Alisa skrev 2009-02-09 18:50:19 följande:
    Tack  Kunde dottern sitta vid 2,5 månaders ålder?? Min lilla sitter inte, men vill gärna    det blir ofta "situps" ska prova att byta....
    Man har ju inte stolen i sittläge i den åldern. Men med liggläget kommer de ändå upp en bit.
    FrökenSara skrev 2009-02-09 19:09:02 följande:
    Är det någon som har bild på när sittdelen är i fullt liggläge?
    Ja
    JennnyT skrev 2009-02-09 19:13:58 följande:
    Läser och begrundar era svar om Frog vs Cameleon... Hmmm, folk tycker rätt olika alltså? Tar gärna emot fler synpunkter... Är det förresten någon som testat att sätta på ngt extra på handtaget för att få det lite skönare? Finns det typ nåt skumgummi man kan få tag på? Funderar på att limma på ett par tvättsvampar... *asg*
    HAr aldrig känt det behovet. alls.
    My sugar is raw
  • Senap
    Liten Mjau skrev 2009-02-09 22:05:05 följande:
    Vilka modeller har bumperbar? Bara Cameleon.
    och Frog
    My sugar is raw
  • Senap
    Lille Mammsen skrev 2009-02-10 10:50:43 följande:
    Hon har gått ner 5:- !! Först 3000:- sedan var det väl 2500:- o sedan 2000:- ?? www.blocket.se/vi/19666067.htm?ca=11_s
    Japp! Men tänk på att priset inte är prutbart!
    My sugar is raw
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-02-10 14:59:44 följande:
    Jag är inte van att fråga saker i denna tråd, men ...kan man sätta en cam sittdelsbas på en Gecco?
    nej, de har olika mekanism för att reglera lutningen så det går inte
    My sugar is raw
  • Senap
    Kajsan skrev 2009-02-10 14:59:44 följande:
    Jag är inte van att fråga saker i denna tråd, men ...kan man sätta en cam sittdelsbas på en Gecco?
    Ahaaaa, du menar så. Ja, men den blir för stor och hänger efter ett tag. Geckon har samma storlek som en Frogram.
    My sugar is raw
  • Senap
    Iddah skrev 2009-02-10 18:49:39 följande:
    Nån som har koll på hur många cm camen e på bredden på själva ramen? Sökt på googel men hittar inte
    43 som bredast (vid fästet)
    33 innermått
    38 yttermått
    på ett ungefär
    My sugar is raw
  • Senap
    Iddah skrev 2009-02-10 19:05:48 följande:
    ok tack så mycket. Du vet inte längd (höjd kanske) på sitsen oxå
    Nej jag har liggdelen monterad och sittdelen i tvätten.
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-02-10 21:43:28 följande:
    Malemme skrev 2009-02-10 21:27:13 följande: Låter skumt. Jag har bytt ut till foam-hjulen på min gecko -alla bugga-bakhjul är väl identiska i infästningen?
    Jag vet faktiskt inte.
    En uppgift är att alla hjul passar till Bugaboo.
    Men en kompis till mig i USA fick problem med sitt chassi (det gick av i navet och fälldes ihop) och reklamerade det. Hon fick då även nya hjul då hennes gamla hjul inte skulle passa med det nya chassit hon fick från Bugaboo.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16