• Senap

Bugaboo tråd nr 16

tvåbarnsmammavillkanske haentill skrev 2009-02-19 14:30:59 följande:
    Hej! Är UV-skyddet till cam bra att ha? Ser barnet ut eller är det helt tätt? Klarade oss utan i somras när dottern var nyfödd, men funderar inför utlandsresor i sommar om det vore vettigt. Hon sover i vagnen dagtid.
    Nej, det ger dåligt solskydd. Parasollet och en solskyddsfilt tyckte jag var bäst.
    My sugar is raw
  • Senap
    JohannaJ skrev 2009-02-20 17:44:14 följande:
    villemina skrev 2009-02-20 16:45:29 följande: inte cam, min son växte ur den snabbt. Bee skulle jag köpa.
    Jag säger tvärtom. Min lilla treåring (91 cm) får precis plats i Bee.
    Jag försökte ta kort men han vill inte sitta i den
    My sugar is raw
  • Senap
    WilleNova skrev 2009-02-20 21:01:27 följande:
    kom på en till sak, när vi köpte vagnen så satt liggdelen på och när vi skulle byta till sittdelstyget så höll vi först inte på att få på det... var såå trögt att få dit remmarna med öglorna på dom där utstickande "pinnarna" på sidorna! fick ta i så hårt vi kunde för att få dit dom, men när det väl gick så satt det ju jättebra så det kanske ska vara så?
    japp, annars kommer den hänga efter ett tag.
    My sugar is raw
  • Senap
    JohannaJ skrev 2009-02-20 21:12:03 följande:
    modestyclara skrev 2009-02-20 21:10:35 följande: Rymlig visst. Stor nej. Har en 6-årig dotter och hon får absolut inte plats i vagnen oavsett hur hårt jag försöker trycka in henne. Hon väger 18 kilo och är 120 lång.
    Och 6-åringen ska ned i vagnen för att... ?
    My sugar is raw
  • Senap
    JohannaJ skrev 2009-02-20 21:14:32 följande:
    Shoegirl skrev 2009-02-20 21:13:03 följande: ja säg det. För att bevisa vagnens förträffliga storlek?
    Men jag tycker den har en förträfflig storlek. För det som den är till för.
    Camen sitter sonen bra i medan Been är han på gränsen att vara för stor för.
    My sugar is raw
  • Senap
    AnniPanni skrev 2009-02-20 21:36:48 följande:
    modestyclara skrev 2009-02-20 21:33:12 följande: Tycker att en 2åring bör ha suflett på vagnen faktiskt som lite väderskydd i alla fall. Mina tjejer växte ju ur sin UJ fort, då (-04) kunde man köpa till en extra hög suflett ifrån USA. Smart tänkt.
    Pffft!
    Sedan sonen fyllde 2 år har han gått. Han har bra ytterkläder som ger honom vind- och vägerskydd. De gånger han åkte vagn så ville han inte ha sufflett.
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-02-20 21:37:12 följande:
    Fröken Småland skrev 2009-02-20 21:35:04 följande: " Jag tänkte liksom att citationsteckan var mer böjda och de där raka är fnuttar *är faktiskt civ. ing. jag lovar*
    Jag tror dig! Det där är sånt där humanistiskt tjafs. Det heter säkert något jättefint egentligen. Men de kan inte dela en nota mellan tre personer liksom.
    *försvinner in i snattertråden*
    My sugar is raw
  • Senap
    JohannaJ skrev 2009-02-20 21:43:38 följande:
    Linda Al skrev 2009-02-20 21:40:11 följande: jag har förstått det Ber om ursäkt. Camen är jättestor. Typ det största som finns. När mormor är på besök så lämnar hon rullatorn hemma och vi skjutsar henne runt i buggan, dock utan sufletten. Nattinatt tjejer.
    Oj, vilken lättstött en.
    Ingen har någonsin sagt att Bugaboo inte får ifrågasättas. Det jag ifrågasatte var att du föreslog Bee istället för Cam för att Cam är liten - när Bee enligt mig är mindre.
    Man får visst ifrågasätta Bugaboo, men våra åsikter kan ju gå isär - eller hur?
    Eller är det dig man inte får ifrågasätta?
    My sugar is raw
  • Senap
    Fröken Småland skrev 2009-02-20 21:56:50 följande:
    Nja, syftar du på mig så är jag varken humanist eller lingvist utan ekonom, så att dela på en nota skall jag nog kunna klura ut...
    Nej, jag syftade inte på dig. Jag syftade på riktiga humanister som vet skillnaden på en grav och en akut accent. (fast det vet ju jag nu Fot i munnnen då de lärt mig)
    My sugar is raw
  • Senap
    modestyclara skrev 2009-02-21 10:40:44 följande:
    Ell skrev 2009-02-21 09:10:02 följande: Vilken bra fråga. Jag använder inte regnskydd eftersom mina barn är så stora så jag har inte ens funderat över frågan... Skulle tro att det behövs ett cam-regnskydd för att det inte ska regna in vid fötterna men om jag var du skulle jag hellre köpa ett vanligt billigt regnskydd (sånt där svart prassel-material).
    Eller ett dyrt? *dregglar över Gaia & Ko*
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16