• Senap

Bugaboo tråd nr 16

JennnyT skrev 2009-03-02 14:55:17 följande:
    Angående lättkördhet och Frog/Cameleon dilemmat... Blir Froggen lika lättkörd med Cameleons hjul? (Särksilt framhjul menar jag, skiljer ju mer på dem) OCH blir Cameleon mer lättkörd med Froggens hjul? Någon som fattar? Alltså, beror det mest på hjulen, eller chassiet eller båda ihop?
    Jag tycker det mest beror på chassit.
    Men jag vet Modestyclara föredrar gecko/frog-hjul.
    Kombo?
    My sugar is raw
  • Senap
    Suri skrev 2009-03-02 22:26:49 följande:
    Å så trevlig information. Jag tänkte på det med korv-i-vagnen-problemet. Äter ungarna ofta i sin vagn? Jag är själv ingen korvmänniska, äter isåfall på ett "gå in ställe". Om det inte är sommar. Och då har man ju inte åkpåsen. Problemet löst.
    Jag är stenhård på att vi äter tillsammans i lugn och ro och inte på språng.
    Men jag är ju en av de mer nitiska föräldrarna vad det gäller kosthållning och matvanor. {#lang_emotions_embarassed}
    Däremot så har vi använt vagnen som barnstol på restaurang några gånger då de inte haft någon tillgänglig.

Sedan så får mina ungar använda sina saker. Köper jag vitt så får jag antingen tvätta eller leva med att de har fläckar som inte går bort.
    My sugar is raw
  • Senap
    Suri skrev 2009-03-03 09:14:05 följande:
    Japp, nu äger man en vit åkpåse! Fyndade på tradera, ibland har man tur. Så glad. Nu är både mannen och jag nöjda. Kan det bli bättre? Sonen är självklart överlycklig också.
    Kul! Grattis till fyndet.
    TheSunset skrev 2009-03-03 09:24:16 följande:
    www.blocket.se/vi/20513369.htm?ca=15_s   Billigt?? *ej min annons*
    Ja, hyffsat billigt. Kolla att du får kvitto utan namn så man kan försöka utnyttja ev. garanti
    My sugar is raw
  • Senap
    Suri skrev 2009-03-03 10:32:51 följande:
    Jag är nog lite som du. Så du behöver varken skämmas eller förklara dig.
    Så bra! *rättar till pretto-knuten*
    My sugar is raw
  • Senap
    Mamma TN skrev 2009-03-03 12:39:18 följande:
    Vi har en svart/grå Bugaboo Camelion fr 2007 som vi funderar på att sälja då sonen har vuxit ur den. Har ngn koll på vad man kan få för dem begagnat? Liggdelen är oanvänd. Finns skötväska och åkpåse till. Däremot är "mittenhandtaget" eller vad man nu ska kalla det skadat. Sonen älskade det där materialet och har gnagt lite på den. Vet ni om man kan köpa ny som reservdel? Ni verkar ha koll på Bugaboo i den här tråden så jag hoppas och är tacksam för svar.
    Kolla på blocket och sätt ett pris utifrån det. Bättre svar har jag inte.
    My sugar is raw
  • Senap
    Mamma TN skrev 2009-03-03 12:52:37 följande:
    modestyclara, Tack! Frågan är bara om det är bättre att sälja den som den är eller köpa ny. Måste kolla vad den kostar.
    Jag tror det höjer värdet om den är oskadad. Det gör ganka mycket för helhetsintrycket på vagnen.
    Lille Mammsen skrev 2009-03-03 13:08:50 följande:
    GLÖM ej att skriva INGEN ANNONS nästa gång pga trådar har blivit stängda pga reglerna ej följs!
    Det räcker inte. Jag vet trådar som blivit stängda ändå.

Pixter: Vad tråkigt! Såklart du ska ha en bugga.
    My sugar is raw
  • Senap
    LillaJag89 skrev 2009-03-03 13:58:53 följande:
    vart rekommenderar ni att man köper? babytrader verkar billigast, eller?
    Kolla valutakurserna. Senast jag kollade var det billigast att beställa från England.
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-03-03 14:03:53 följande:
    Shoegirl, hilfe...
    Was möchten Sie hilfe mit?

Tillbehör gillar jag: Mugghållare, åkpåse och parasollet.
    Ingår: Bugaboo.com under what you get.
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-03-03 14:20:43 följande:
    Vad kostar adapter till bilstol? Hittar inte det i bloggen...
    450:- *uppdaterar*
    My sugar is raw
  • Senap
    3barnsmor35 skrev 2009-03-03 14:20:43 följande:
    Vad kostar adapter till bilstol? Hittar inte det i bloggen...
    Stod under priser. 445:- var det visst exakt.
    My sugar is raw
  • Senap
    Bellbox skrev 2009-03-04 11:02:42 följande:
    Men det kanske är det senaste Slår vad om att en del city-mammor skulle dra till Panduro direkt & inhandla färg och skvätta på lite
    Som city-mamma säger jag No Way!
    De där fläckarna hade jag klagat på.
    My sugar is raw
  • Senap
    mollan nu skrev 2009-03-04 12:20:35 följande:
    Visst är det väl dags för ny tråd idag?
    Oj! Vem ska starta en?
    Är det min tur?
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16