• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • MammatillO

Är det ? enligt hon jag pratade med blir det om ett barn rycker så blir belastningen 45 kg eller ngt sådant och betydligt mer om en vuxen gör det..

modestyclara skrev 2009-02-11 19:38:29 följande:
    MammatillO skrev 2009-02-11 19:29:08 följande:
    Tja, fast när jag reklammerade mitt chassi så fick jag instruktioner av ÅF om att jag skulle provtrycka handtaget mot en våg och se vid vilket tryck det började glida... Är ju typ samma övning fast omvänt...
  • imaj
    MammatillO skrev 2009-02-11 20:49:14 följande:
    Är det ? enligt hon jag pratade med blir det om ett barn rycker så blir belastningen 45 kg eller ngt sådant och betydligt mer om en vuxen gör det..
    Men om man håller den mot en våg så ser man att man inte trycker mer än 25kg. Men man ska allllldrig belasta handtaget på ett sånt sätt ändå! Kidzshop gick ju ut med att man skulle göra det ett tag, men sen var Jessica nog med att påtala här i tråden att man inte skulle göra så!
  • MammatillO

det var Kidz jag pratade med via telefon:)

och jag tycker bugaboo varit JÄKLIGT snälla som bytt ut chassi efter chassi då många dom där prov tryckningarna.. för det finns en grej i handtaget som dom ser på om det är slitet eller ryckts av .

imaj skrev 2009-02-11 20:51:49 följande:
    Men om man håller den mot en våg så ser man att man inte trycker mer än 25kg. Men man ska allllldrig belasta handtaget på ett sånt sätt ändå! Kidzshop gick ju ut med att man skulle göra det ett tag, men sen var Jessica nog med att påtala här i tråden att man inte skulle göra så!
  • ami

Fast en del helt nya (och oryckta) chassin gled ju oxå..

• Champagne77

Ni som redan har era buggor - hur många av er har köpt en extra ram till till sittdelen, d v s har alltså ram till både sitt- och liggdelen? Har man behov av det???

• modestyclara

Jag hade helt missat det där med att man inte skulle provtrycka chassit... Förstår dock poängen med att ett ryck ju blir kraftigare än om man försiktigt trycker mot en våg...

Fast i slutändan så tycker jag att ett handtag ska palla att man drar upp en vagn på en buss... Kanske därför jag gillar gecko och frog bättre

• MammatillO

Jo , mitt gör det och jag har inte ryckt i mitt..

Men Bugaboo dit dom skickar defekta chassin hade upptäckt att "bandet" var avslitet inte vanligt slitage på många av vagnarna då folk test ryckt.

ami skrev 2009-02-11 21:06:52 följande:
    Fast en del helt nya (och oryckta) chassin gled ju oxå..
  • Pian80

modestyclara skrev 2009-02-11 21:14:15 följande:

Jag hade helt missat det där med att man inte skulle provtrycka chassit... Förstår dock poängen med att ett ryck ju blir kraftigare än om man försiktigt trycker mot en våg...Fast i slutändan så tycker jag att ett handtag ska palla att man drar upp en vagn på en buss... Kanske därför jag gillar gecko och frog bättre
    Men om man tar tag under den del som går att justera så borde det ju inte bli något problem med glidningar eftersom det är bara är den reglerbara biten som glider. Men jag vet inte, än så länge står vår Cam bara i barnrummet och väntar. Bebis kommer inte förän i juni .
  • ullivera
    Champagne77 skrev 2009-02-11 21:12:37 följande:
    Ni som redan har era buggor - hur många av er har köpt en extra ram till till sittdelen, d v s har alltså ram till både sitt- och liggdelen? Har man behov av det???
    Vi har bara liggdelen än så länge,,(flickan är endast 11 veckor) men tror inte jag har behov av 2 ramar,,,när man byter till sittdelen,,,då har man väl den(du menar om man byter tillbaka igen,,eller? varför skulle man göra det?
    Bytt är byttRäcka ut tungan
    kanske är det nån annan med bättre erfarenhet av buggan som kan svara bättre
    Lycka till iaf

kram
    Pojke-02 Flicka-08
  • Senap
    Champagne77 skrev 2009-02-11 21:12:37 följande:
    De enda som brukar ha det är de som har syskon tätt och vill kunna ha en singelvagn  för små utflykter.
    My sugar is raw
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16