• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • modestyclara
    Champagne77 skrev 2009-02-11 21:12:37 följande:
    Ni som redan har era buggor - hur många av er har köpt en extra ram till till sittdelen, d v s har alltså ram till både sitt- och liggdelen? Har man behov av det???
    Jag har beställt extra ram nu för jag har både stora barn och snart bebbe som åker vagn. Har bara paraply-vagnar till de äldre annars så det är praktiskt att kunna byta till sittdel om man ska iväg med en av de större och det ex snöat... Sen har jag ju både cam och gecko iofs...men vi har tänkt att i första hand använda geckon som liggvagn till bebben och sedan ha en cam-liggdel som säng åt bebben i vårt sovrum...
  • modestyclara

Jag tycker kidz är bra men alla är inte lika positiva...är nog bäst du bildar dig en egen uppfattning helt enkelt

Jag röstar på brun bas till orange topp

Finns fler ståbrädor som funkar på buggan tror den heter typ byggyboard från lascal om jag minns rätt, är ett snabbfäste på. Jag har provat båda men gillar buggans egna bäst.

Väska, åkpåse och dyna funkar bra. Dock sitter buggans egna påse ännu bättre men är absolut inget måste.

m med tre stjärnor skrev 2009-02-12 09:57:48 följande:

Hej!Nu tror jag vi bestämt oss för vilekn färg vi ska ha.Mörkgrå med orange canvas suflett, tycker att det nog skulle vara snyggast med brun bas men vi är ju fler som ska säga sitt;)Nu till frågan vart jag ska köpa vagnen ifrån?Hittar ingen utländsk webshop (har köpt vagnar utomlands förr och gillar det)men jag tycker inte det blir så himla mycket billigare.Funderar därför på kidzshop, frit frakt och 500kr till annat... Hur fungerar en shoppen?Jag behöver en ståbräda det vet jag, det är bara bugaboos som funkar väl? Och är den bra (inget fan av ståbräda men jag kommer att behöva den...)Är det något annat tillbehör ni rekommenderar mig att köpa?(fjärde barnet, 25e vagnen men rookie på buggor;)Jag har en skip*hop väska, en oth åkpåse och en sittdyna från oth (passar bra i maclaren nu kan jag meddela;). Funkar de sakerna på buggen?Jättetacksam för svar!
  • modestyclara

eilenna78 skrev 2009-02-12 10:27:24 följande:

Hej tjejjer!Längesedan jag var in här nu... Jag har syskon på väg och vill inte skiljas från min älskade Bugga... Så nu står jag i valet och kvalet mellan ståbrada+tiny tot eller en buggypod. Är det någon här som har erfarenheter av dessa och kan ge mig en knuff i rätt riktning? Storebror kommer vara 26 månader när lillebror kommer...
    Jag röstar på buggan egna gillade inte buggyboarden
  • Bina

Fröken Småland skrev 2009-02-12 17:44:26 följande:

Jepp Dags att förnya sig tyckte jag.
    Tur grisen va kvar började undra över hur fantasilös någon var *asg*
  • modestyclara

modestyclara skrev 2009-02-12 18:54:07 följande:

eilenna78 skrev 2009-02-12 10:27:24 följande:
    Jag röstar på buggan egna gillade inte buggyboarden
    sorry läser inte så bra *gravidhjärna* tror dock inte på buggypoden heller. den funkar väl bara på runda chassin?
  • 07melwin

Nån som vet vad euron står i?? Såga att det var rea på Bee hos Babytrader.eu. Tjänar man något på att handla därifrån eller är frakten för dyr?

• modestyclara

07melwin skrev 2009-02-12 20:18:56 följande:

Nån som vet vad euron står i?? Såga att det var rea på Bee hos Babytrader.eu. Tjänar man något på att handla därifrån eller är frakten för dyr?
    kolla på ex forex...glöm inte att det är frakt också...
  • 07melwin

modestyclara skrev 2009-02-12 20:27:15 följande:

07melwin skrev 2009-02-12 20:18:56 följande:
    kolla på ex forex...glöm inte att det är frakt också...
    Jo det är ju just d, hur mycket frakten går på, kanske inte lönar sig.
    Är det fullt sitt läge på Bee??
  • modestyclara

07melwin skrev 2009-02-12 20:32:03 följande:

modestyclara skrev 2009-02-12 20:27:15 följande:
    Jo det är ju just d, hur mycket frakten går på, kanske inte lönar sig.Är det fullt sitt läge på Bee??
    man får ju fram frakten när man lägger varan i varukorgen och går till kassan. Finns nån knapp som man kan trycka beräkna frakt eller nåt sånt... Har ingen bee så jag vet inte ang. sittläget...
  • 07melwin

modestyclara skrev 2009-02-12 20:34:31 följande:

07melwin skrev 2009-02-12 20:32:03 följande:
    man får ju fram frakten när man lägger varan i varukorgen och går till kassan. Finns nån knapp som man kan trycka beräkna frakt eller nåt sånt... Har ingen bee så jag vet inte ang. sittläget...
    Ok tack tack
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16