• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • Miss Boring

Shoegirl skrev 2009-02-12 10:02:31 följande:

Denna: www.twoleftfeet.co.uk/acatalog/BugaBoo.htmlHar inte kollat upp om de skickar till Sverige och frakt och så... men du kan ju kolla
    Jag köpte en Maclaren Techno av dem för några år sedan! Funkade bra, men annars har jag sett att de har fått dålig kritik! Googla på "Two left feet" så går det kanske att se...
  • AnniPanni

Pian80 skrev 2009-02-12 08:40:39 följande:

modestyclara skrev 2009-02-11 21:14:15 följande:
    Men om man tar tag under den del som går att justera så borde det ju inte bli något problem med glidningar eftersom det är bara är den reglerbara biten som glider. Men jag vet inte, än så länge står vår Cam bara i barnrummet och väntar. Bebis kommer inte förän i juni .
    Jag kan dock berätta att det hjälper INTE att tex hålla under snapfästena om du drar upp vagnen för trappor. Det klarar de inte heller, det tar liiiite längre tid men sen börjar det att glida. Jag har ju flera chassin här hemma, bla ett popnitat som inte är dragen i trappor alls som glider (dock använd på buss) och ett med nya skruvar som var helt glidfritt, det har jag dock dragit upp för ca 5 trappsteg ofta. Har hela tiden hållit liksom på snapfästena och nu glider det som tusan. Snapfästen ger då upp av belatningen och går inte att stänga helt.

Så summan är väl egentligen att man faktiskt inte kan dra upp camen för trappor
  • Senap

*son ifamnen*
    jag gillar mugghållaren, parasoll och åkpåsen som tillbehör.
    Det finns adaptrar till babyskydd om du vill kunna köra det på vagnen.

Det finns andra ståbrädor men jag minns inte vad de heter buggyboard? *osäker*

My sugar is raw
  • Pian80

AnniPanni skrev 2009-02-12 10:10:58 följande:

Pian80 skrev 2009-02-12 08:40:39 följande:
    Jag kan dock berätta att det hjälper INTE att tex hålla under snapfästena om du drar upp vagnen för trappor. Det klarar de inte heller, det tar liiiite längre tid men sen börjar det att glida. Jag har ju flera chassin här hemma, bla ett popnitat som inte är dragen i trappor alls som glider (dock använd på buss) och ett med nya skruvar som var helt glidfritt, det har jag dock dragit upp för ca 5 trappsteg ofta. Har hela tiden hållit liksom på snapfästena och nu glider det som tusan. Snapfästen ger då upp av belatningen och går inte att stänga helt.Så summan är väl egentligen att man faktiskt inte kan dra upp camen för trappor
    Fast då fattar jag inte alls. Vad är det som glider??? Trodde att det var den del som är till för att justera längden på handtaget och om man inte håller i den delen när man lyfter så blir det ingen belasting. Förlåt om jag verkar du nu, men jag är en envis ingenjör .
  • eilenna78

Hej tjejjer!

Längesedan jag var in här nu...
    Jag har syskon på väg och vill inte skiljas från min älskade Bugga... Så nu står jag i valet och kvalet mellan ståbrada+tiny tot eller en buggypod. Är det någon här som har erfarenheter av dessa och kan ge mig en knuff i rätt riktning? Storebror kommer vara 26 månader när lillebror kommer...

• Fröken Småland
    Cerulean skrev 2009-02-12 10:09:36 följande:
    Tack! Tittade men såg "bara" grön gecko med brun påse samt brun cam med grön påse... Det blir väl väldigt grönt med grön åkpåse också, men jag gillar ju det ärtgröna. Hmmm. Jag utgår från att åkpåsen sitter som en smäck även i en Gecko? Ursäkta en nybörjares alla frågor
    Äsch då, det var orutinerat av mig att inte ha grön Gecko med grön åkpåse . Enda åkpåsen som passar riktigt bra till den gröna tycker jag, grönt kan vara lite svårt. Och visst sitter den som en smäck även i Gecko
  • oOrosamarängerOo
    Shoegirl skrev 2009-02-12 10:04:02 följande:
    Svar på #6198oth-åkpåsarna är lite glatta och glider i Buggan.Buggans sitter bäst (då den fästs i vagnen och sitter som en smäck) men jag gillar även Lodger Bunker
    Nä, inte alla, beror på färg Har oth och sitter perfekt i buggen , bättre än buggens egen tycker jag, gillar den bättre funktionsmässigt. Silver och guld glider inte , är inte samma glatta material som övriga oth.
    ♥snitt i april♥
  • m med tre stjärnor

SooJuicy skrev 2009-02-12 11:15:52 följande:

Nä, inte alla, beror på färg Har oth och sitter perfekt i buggen , bättre än buggens egen tycker jag, gillar den bättre funktionsmässigt. Silver och guld glider inte , är inte samma glatta material som övriga oth.
    Hmm jag har en marinblå från 2004 den enda åkpåse jag vekligen gillat, tror jag ger en en chans, annars kanske jag får shoppa senare, man kan ju dra ut på det roliga lite;)
  • Bina

Tjohooo Mamma2003 du övertygade mig igår... så jag ringde Toddler och de skickar en offwhite till mig nu!

• Fröken Småland
    Bina skrev 2009-02-12 11:51:43 följande:
    Tjohooo Mamma2003 du övertygade mig igår... så jag ringde Toddler och de skickar en offwhite till mig nu!
     Kyss
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16