• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • MammatillO

Ia 70 skrev 2008-12-18 22:26:06 följande:

Med risk för allvarligt påhopp
    Hahahah , var det personen som lagt ut vagnen på blocket som tog 8 000:- ?

Personligen skulle jag nog bli vansinnig om jag hade köpt den och det visade sig att säljaren hade köpt den för typ halva priset ;)
  • MammatillO

Ia 70 skrev 2008-12-18 22:26:06 följande:

Med risk för allvarligt påhopp
    Hmm, Kanske ska maila denna person och vara spekulant på vagnen och se om det verkligen är sant att vagnen har blivit såld ;)
  • Fröken Småland
    Jolley skrev 2008-12-18 22:06:44 följande:
    Vad det stör mig att folk handlar vagnar på utförsäljningar för att sälja vidare och tjäna äckel-mycket pengar på det. Synd om de som verkligen ville ha en för att tjäna på det, tycker jag. (Jag har oxå sett annonserna på Blocket).
    V hjärtar J skrev 2008-12-18 22:12:34 följande:
    Jolley skrev 2008-12-18 22:06:44 följande: Jag håller verkligen med ! , Finns ju dom som inte har råd att köpa en ny Cam för 8 700:- och nu när det var så där mkt nedsatta priser då tycker man också dom kan få chansen :)
    Jag håller inte med.  Det är lika villkor för alla. Vem som helst kunde gå dit och köpa en vagn till det priset, oavsett användningsområde. Sen vet vi ju inte säkert heller om personen gjort som jag gjorde t ex när jag beställde skötväskor från England, köpte två och sålde ena vidare för att finansiera den jag tänkte behålla. Så möjligheten finns att Buggorna ändå hamnat hos någon stackars fattiglapp *ironisk*.

Ursäkta att jag är sur så här på kvällskvisten, men det som verkligen irriterar mig är att Bugaboo förbjuder sina återförsäljare att rea deras grejor. Då är det inte fri konkurrens längre och det är inte schysst.
  • MammatillO

Ia 70 skrev 2008-12-18 22:32:24 följande:

Ja vi mejlar båda två
    absolut , vi ser vem som "får" vagnen först;)
  • panzermensch

Varför inboxar ni inte henne när hon ändå finns här

Kan vi sluta diskutera detta för vi som var där är lagom roade av hans snack om massa vagnar osv och sen så fanns ändå inget. ?

ger du mig en styrkekram ger jag dig stryk
  • panzermensch

De köpte 3 ihop, två åkte väl på annons och den ena behölls och de sålde den gamla de redan hade. Logiskt Så kan vi sluta ?

Ia 70 skrev 2008-12-18 22:35:32 följande:
    Det var den undre, denna e den senaste, såg tre cam vagnar (olika annonser/bilder) så den du ser e den nyaste? Har han lyckats få tre vagnar i dag alltså kan man undra.
  • MammatillO

panzermensch skrev 2008-12-18 22:35:21 följande:

Varför inboxar ni inte henne när hon ändå finns här Kan vi sluta diskutera detta för vi som var där är lagom roade av hans snack om massa vagnar osv och sen så fanns ändå inget. ?
    Men var det inte någon som sa att han tog fram 5 vagnar under dom tider han hade öppet , eller hur det nu var !
  • panzermensch

Sas en hel del. Fanns dock 3 st där plus en gecko. Skulle funnits 4 men en vart såld innan (?)

Så orkar inte prata om det mer. Fortfarande irriterad för åkte dit trots tandvärk och feber till ingen nytta.

V hjärtar J skrev 2008-12-18 22:37:47 följande:
    panzermensch skrev 2008-12-18 22:35:21 följande: Men var det inte någon som sa att han tog fram 5 vagnar under dom tider han hade öppet , eller hur det nu var !
  • Fröken Småland

Jag vill förtydliga att Bugaboo inte på något vis är unika när det gäller prispolicy, men eftersom det är deras varor vi diskuterar så vill jag passa på att kritisera dem.

För övrigt uppmuntrar jag lite företagsamhet och mod, och vill passa på att gratulera vår företagsamma entrepenör. Varför spelar förresten förste ägarens inköpspris roll? Det är väl vad jag tycker den är värd som avgör om jag tycker att jag gjort ett gott köp eller inte? För min del är det ointressant om det är Bugaboo, barnbutiken eller en privatperson som tjänar sig en hacka på mina surt förvärvade slantar, bara jag är nöjd med priset jag betalat och produkten jag köpt.

Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16