• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Den gamla tråden stängdes så jag startar en ny!

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m38066935.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-21 13:55
    Inget svammel i den här tråden. Vill man svamla får man gärna komma hit!
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40515182.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-09 19:18
    Nya bildtråden!!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m41239869.html

• Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16
  • bubbli

okej,vad bra att jag köpte den beggad då.

typiskt mig,liksom.

• Noiis
    Svar på #854
    jo dom vickar en del, angående lutningen så har jag hört flera som säger att dom gör det.

*anropar Mammsens* Du har väl koll på lutande liggdelar??
    Mamma till Noa 080316 och Faster till Loke 081107
  • Noiis

Nån som har koll på om Natali brukar svara även om hon har sem? hon är borta tills 7 jan mailade henne om lite saker och de står i hennes "out of office" mail att hon kollar mailen under tiden. men brukar hon svara???

• bubbli

vickandet är inte det största problemet,utan lutningen är det som känns läskigast.

den vickar ju inte skitmycket,ingen risk för hjärnskakning iaf.

• Noiis

pröva att ta av liggdelen, ta ut alla delar och sätt ihop den igen... de funka för mig när jag lyckades få lutning på min cam. (hade ju säkert gjort fel nånstans)

• bubbli

okej...fälla ihop hela skiten och mecka ihop från början igen alltså?

suck.
    (det tog mig typ tre timmar att få ihop vagnfan,så det är klart att jag kan ha gjort något fel nånstans. )

• Jolley

bubbli skrev 2008-12-19 10:49:36 följande:

vickandet är inte det största problemet,utan lutningen är det som känns läskigast.den vickar ju inte skitmycket,ingen risk för hjärnskakning iaf.
    Jag fick tjata lite i butiken innan jag fick en ny ram... Säljarens första lösning på mitt problem var att lägga en kudde under madrassen i huvudändan i liggdelen. Detta nöjde jag mig inte med eftersom min vagn var ny, men det funkar ju! Prova att vända på ramen, lutar det fortfarande framåt? Det GÅR ju att ha ramen på "fel" håll (om problemet avhjälps av att ha det så). Slutar det luta då så är det amen det är fel på, men fortsätter det luta kan det vara fjädringen i framhjulen som är för mjuk.

*svammel* Hoppas du förstår hur jag menar.
  • bubbli

det måste vara ramen,fjädringen är helt okej.Den vickar ju som sagt i fästet till chassit.

jaja,ska prova att mecka lite,annars får jag väl hitta på nåt annat....köpa en ny vagn,kanske? (jag har ju trots allt haft denna i en vecka nu! )

• Lille Mammsen

testa att klä om liggdelen igen....va ganska viktigt att sätta fast den i rätt ordning (låter konstigt) med dessa flärpar kan man reglera ganska mycket med! Annars visa upp i butik för bedömning & hjälp.

bubbli skrev 2008-12-19 10:46:46 följande:
    okej,vad bra att jag köpte den beggad då. typiskt mig,liksom.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16