• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Stargirl skrev 2009-01-08 14:11:37 följande:
    Nej, var gör man det?
    beta.familjeliv.se tror jag det var...
  • imaj
    panzermensch skrev 2009-01-08 14:18:48 följande:
    Suck.. blir bara så sur.. "polisen sa att et här är vanligt" Jaha och? Gör det mig till en brottsling? Åker alla fast vars post posten slarvar bort??
    Gissar att det är väldigt vanligt att det försvinner saker eller att säljaren aldrig skickar saken de sålt just på blocket. Dock så brukar nog inte polisen bry sig särskilt mycket om det sådana här saker, de har viktigare saker att göra (det rör sig ju liksom bara om ett par hundra). Sen så står det ju ord mot ord och då hon inte begjorde rekommenderat så kan hon inte heller bevisa att du inte skickat sufletten. Tror den kommer dyka upp så småningom...

Tyvärr så har jag varit med om en liknande sak just vad det gäller försvinnande saker på posten. Beställde en skötväska för över tre månader sen och den har fortfarande inte kommit fram, varken tillbaka till butiken eller till mig. DOCK så tror jag att jag "hittat" den på Tradera, men hur ska jag kunna bevisa det nu?! Exakt likadan, helt ny och i våran lilllllla stad.... Som tur var så slapp jag betala den och butiken skickade en ny till mig förra månaden...
  • imaj
    nybliven fru skrev 2009-01-08 18:20:01 följande:
    Hej!Mitt chassie på camen glider (höjdregleringen går alltså till max) på båda sidor när jag går nerför trappsteg. Är detta något känt fel?Mitt chassie är märkt Feb 2008. Tack på förhand för hjälpen!
    Jo det är är väldigt känt fel. Under tiden Aug 2007-Maj 2008 så hade Bugaboo mycket problem med sina chassi då skruvarna på insidan av handtagen inte håller belastningen. De har nu bytt ut dessa till popnitar och de ska hålla bättre än skruvarna, dock så verkar problemt kvarstå på vissa chassin. Reklamera chassit så får du ett nytt på direkten....

Självklart är det inte alla som får det problemet (undra om det ens är hälften?) men ack så irriterande att det ens händer!
  • imaj
    danosani skrev 2009-01-09 14:56:11 följande:
    Ni som sålt och SKICKAT snöhjul! Hjälp!Hur packar ni in dom? Har ju "väskan" till dem, men vad mer?*ny på tradera*
    Har inte skickat just snöhjulen men ta en vanligt matkasse och sätt runt och omslagspapper på det, på med adressen (+avsändare) =Klart !
  • imaj
    Preggie skrev 2009-01-09 15:18:29 följande:
    Nej, enligt Bonti så säger Bugaboo själva att man inte ska ha barnet kvar i. Personalen i affären verkade inte alls tycka det var konstigt heller så det är kanske jag som är omodern som tycker att man borde kunna kräva lite mer av en barnvagn. :)
    I instruktionsboken så står det att man inte ska dra vagnen upp för trappor, men det står det iof i de flesta vagnars instruktionsböcker. Detta är för att det är en "onödig" belastning på handtaget, men man behöver ju inte berätta att det är det man gjort med vagnen heller
  • imaj

Den här är ju t.ex. billigare än den där andra för 5000kr:
    http://www.blocket.se/vi/19760453.htm?ca=1_3_s

På den får man ju med vinterhjulen och säljer man dem så kostar den bara 5299;- inkl. liggdelen... Om man då inte vill ha liggdelen heller så blir den definitivt billigare än den andra, dock så måste man ju köpa en ny suflett.

INTE MIN ANNONS SÅKLART! Min behåller jag !

• imaj
    imaj skrev 2009-01-10 21:10:29 följande:
    Den här är ju t.ex. billigare än den där andra för 5000kr:www.blocket.se/vi/19760453.htm?ca=1_3_sPå den får man ju med vinterhjulen och säljer man dem så kostar den bara 5299;- inkl. liggdelen... Om man då inte vill ha liggdelen heller så blir den definitivt billigare än den andra, dock så måste man ju köpa en ny suflett. INTE MIN ANNONS SÅKLART! Min behåller jag !
    Fast det förstås, den andra hade ju åkpåse med också Räcka ut tungan.
  • imaj
    FruLidgren skrev 2009-01-11 22:23:22 följande:
    ah...så typ mataffären med utlämningsställe?
    Vi fick hämta ut den på ett Schenker utlämningsställe (hos oss är den på en kiosk), men det kanske är olika om de skickar den med posten eller med Schenker. Bor i Norrbotten så gissar att det var billigare för dem att skicka vagnen med dem istället för posten...
  • imaj
    MammatillO skrev 2009-01-11 22:28:50 följande:
    Är frog i regel bättre än geckon?
    Camklädslarna passar ju bättre på frogen än på geckon samt att geckon har ett lite bökigare sätt att ändra sittdelsläget på...
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16