panzermensch skrev 2009-01-08 14:18:48 följande:
Suck.. blir bara så sur.. "polisen sa att et här är vanligt" Jaha och? Gör det mig till en brottsling? Åker alla fast vars post posten slarvar bort??
Gissar att det är väldigt vanligt att det försvinner saker eller att säljaren aldrig skickar saken de sålt just på blocket. Dock så brukar nog inte polisen bry sig särskilt mycket om det sådana här saker, de har viktigare saker att göra (det rör sig ju liksom bara om ett par hundra). Sen så står det ju ord mot ord och då hon inte begjorde rekommenderat så kan hon inte heller bevisa att du inte skickat sufletten. Tror den kommer dyka upp så småningom...
Tyvärr så har jag varit med om en liknande sak just vad det gäller försvinnande saker på posten. Beställde en skötväska för över tre månader sen och den har fortfarande inte kommit fram, varken tillbaka till butiken eller till mig. DOCK så tror jag att jag "hittat" den på Tradera, men hur ska jag kunna bevisa det nu?! Exakt likadan, helt ny och i våran lilllllla stad.... Som tur var så slapp jag betala den och butiken skickade en ny till mig förra månaden...