• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Jolley skrev 2008-12-15 15:49:32 följande:
    Ok... Min jakt på en cam går vidare... Har inte hunnit kolla ordentligt på Blocket än, men idag när jag köpte nappar till sonen i barnvagnsaffären såg jag en cam -08 med bas + top i sand-färg nedsatt till 7700:- och en blå (helt klarblå) för 8200:-.Funderar på den i beige... Hyfsat pria för en NY och så har jag ju garanti ifall nåt skulle hända.Hade ni köpt den eller kanske hellre en begagnad från -07 för 6500:-...? Någon här som har sand-bas??Någon?
    Jag skulle hellre ha köpt den från butiken (i sand) än att köpa en beggad för bara en tusing mindre... Men om man hittar en bra/ fin cam på blocket (med det gamla chassit) till ett bra pris så är det ju också bra . Det beror ju lite på vad du är villig att betala samt om du verkligen vill ha någon av de färgerna som fanns i butiken .
  • imaj
    Jolley skrev 2008-12-15 15:57:32 följande:
    imaj skrev 2008-12-15 15:56:06 följande: Och hur ser jag att det är det gamla chassit? Är det automasiskt det gamla när det är skruvar under bromsen (alltså det man ställer in handtagets höjd med) istället för platta knappar...? *förvirrad*
    Jepp... Det är det!
  • imaj
    Sogu skrev 2008-12-15 22:56:26 följande:
    Hej hej!Har precis upptäckt Bugaboo och är väldigt intresserad av att skaffa en sån till barn nr 2. Vad är det för skillnad på Frog och Cameleon? Når man bör tänka på..?Tänkte spana in begagnat-marknaden då vi inte vill lägga så mycket pengar på en till ny vagn... (köpte en Phil & Ted Vibe för några månader sen). Viben kommer vi självklart behålla, älskar den och den är ju syskonvagn oxå men vill byta vår Teutonia till en Bugaboo... Hoppas nån vill berätta lite... Tack!
    Uppe i TS finns en blogg där det står lite om skillnaderna mellan dessa... Sen är det bara att fråga om det är något du undrar över utöver det
  • imaj

Inte för att den inte är fin... Men den är ju inte ens "äkta"

• imaj
    bulankulan skrev 2008-12-17 19:49:17 följande:
    Fy tusan jag fick bara 150:- :(
    Tänkte det också... Att flera har sålt tidigare och inte ens fått hälften .
    panzermensch skrev 2008-12-17 19:51:30 följande:
    oh kanske ska slänga upp min där.. ser likadan ut
    Haha funderar på att rusa till tygaffären och sy en likadan .
  • imaj
    jule skrev 2008-12-17 19:55:45 följande:
    nä men folk kanske tror att den är då då d ej framgår helt klart å tydligt att den endast är "burberryinspirerad" vad vet jag... fick en jättekomplimang för min vagn när jag va inne på "Nallen" i gbg just för min burberryINSPIRERADE vagn , vid snabb blick och oinsatta i buggans värld tror jag många tror den e äkta....
    Det förstås ... Haha
  • imaj
    AnniPanni skrev 2008-12-17 20:06:20 följande:
    imaj skrev 2008-12-17 19:47:14 följande: Oj de måste ju tro att den är "äkta" ju. Mammapåvift syr väl fortfarande sådana, eller?
     Jo det tror jag då iaf.
  • imaj
    Lille Mammsen skrev 2008-12-17 20:07:40 följande:
    Min första tanke...tror dom tyget är "äkta" ????
    Dom måste ju nästan trott det... På Ohlssons kostar det tyget 79kr/m
  • imaj
    jule skrev 2008-12-17 20:33:26 följande:
    imaj skrev 2008-12-17 20:13:05 följande: ja stackare el så vet dom inte vart dom ska stoppa sina pengar
    Hehe precis
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16