• imaj

Bugaboo tråd nr 16

Tror alltid att det är bäst för dem att ligga i liggdelen när de är under 6mån. Dock så är det inte farlig att ha dem i sittdelen då den är ergonomisk och som SooJuicy säger ha den i mitten/ liggläget då. Själv så bytte jag vid 4,5mån då min dotter inte ville vara i liggdelen längre och tyckte då det var bättre att hon skulle få komma ut än att hon skulle ligga i liggdelen. Hoppas du förstår hur jag menar !

• imaj
    Kajsan skrev 2008-12-10 19:34:26 följande:
    Om jag skulle haft liggdel när dotten var 6 mån skulle det blivit kaos Hon gick runt härhemma då ( med stöd på möbler eller läragåvagnen) hon skulle aldrig velat ligga ner.
    Haha då hade hon nog definitivt protesterat . Jag bytte vid 4,5mån helt (före det bara delvid) annars hade jag aldrig kunnat gå ut då hon bara gnällde heeela tiden när hon låg ned och var nöjd när man pallade upp henne, vilket inte var hållbart .  
  • imaj
    SoFo89 skrev 2008-12-12 18:18:45 följande:
    Vad hade ni betalat för en begagnad bee som är relativt ny? Dom som jag sett på blocket ligger alla ute på runt 3500, men frågan är om dom går för det.
    Tror inte jag skulle betala mer än 3200/ 3300kr för en beggad eftersom de också verkar ha lite problem med chassit (glidproblem/broms) för kostar den 3500kr så känns det som att man lika gärna kan köpa en ny med garanti... Men det är jag det
  • imaj
    panzermensch skrev 2008-12-13 13:55:08 följande:
    Om du skulle idag få köap en ny bugga vilken färg du vill, vilken skulle det bli på bas?
    Definitivt brun! Sen skulle jag nog har brun topp också (precis som jag har nu)..
  • imaj
    V hjärtar J skrev 2008-12-14 18:04:54 följande:
    Hej :)Hur länge brukar det ta innan en leverans kommer fram ? , Fick mail från kidzshop den 9 December att min vara var skickade och dom har ej ännu kommit :/
    Den kommer nog på måndag då tror jag
  • imaj
    Leo och Elliots Mamma skrev 2008-12-14 07:24:03 följande:
    Åhhh, vart får man tag i en bugaboo filt???
    I USA, de säljs tyvärr inte i Sverige än....
  • imaj
    panzermensch skrev 2008-12-14 09:12:50 följande:
    vill oxå ha snö.. finns det ingen snödans?
    Du kan få lite snö av oss vi har massor !
  • imaj
    straw2008 skrev 2008-12-13 21:32:01 följande:
    Åh jag gick lös o köpte en offwhite fleecefilt till mig o vagnearna i julklapp! Hur är dessa filtar? Är de tjocka o mysiga eller samma (enligt mig) taskiga kvalle som bb åkpåsar? Någon som har en ?
    Bugaboo filtarna är jättefin och definitivt värt sitt pris dock är de som de andra också svarat inte så tjocka och mysiga. Passar nog bäst till våren och sommarkvällar .
  • imaj
    Champagne77 skrev 2008-12-15 15:30:40 följande:
    Nej, jag tyckte också det lät konstigt, men min kollega hävdade att det var framför allt en av anledningarna att de INTE hade valt en cam utan istället Teutonia modell?. Sedan sa han att barnet inte kan ligga helt ner i sittdelen. Stämmer det?
    Sittdelen är ergonomiskt utformad så den är alltid i ett "sittande läge" dock så ligger barnet men ändå, fast med fötterna uppåt. Svårt att förklara
  • imaj
    imaj skrev 2008-12-15 15:36:56 följande:
    Sittdelen är ergonomiskt utformad så den är alltid i ett "sittande läge" dock så ligger barnet men ändå, fast med fötterna uppåt. Svårt att förklara
    D.v.s. sittsen är alltid skålad och går ej att få helt plan... Men det är ingenting som är dåligt utan snarare tvärtom.
Svar på tråden Bugaboo tråd nr 16