• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Anonym (Jobbigt)

Jag skaffade den för att jag ville ha hund men det var så mycket jobbigare än jag nånsin kunnat tro, den bara springer runt och har sönder allt i sin väg...orkar inte.

Anonym skrev 2008-12-05 15:29:51 följande:
    så varför skaffade du hund? du har ju knappt hunnit ge den en chans om den är en valp...Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:29:12 följande:
  • Anonym (??)

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:29:12 följande:

Nu är ju grejen så att hunden skaffade jag före killen fanns i bilden, så vi skaffade den inte gemensamt.Har vare sig ork eller tid med den och inte han heller.Den bara pockar på uppmärksamhet hela tiden. Den kan inte roa sig själv en sekund ens.
    Inte tid och inte ork med den? Hmmm....oavsett ny kille eller inte, hund tar ens tid. det borde du ha tänkt på innan du köpte han.
    Klart att han pockar på uppmärksamhet! Han känner ju sig oönskad...Hunden förtjänar bättre.
  • Anonym

så du kollade inte upp nåt alls om hur det var att ha hund? du ville ha en gullig leksak?
    nej, hör med uppfödaren.

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:31:26 följande:

Jag skaffade den för att jag ville ha hund men det var så mycket jobbigare än jag nånsin kunnat tro, den bara springer runt och har sönder allt i sin väg...orkar inte.
  • Anonym (??)

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:31:26 följande:

en hund måste aktiveras....
  • Ylva Helmersson

Finns det inga företag som sysslar med omplacering av hundar?

• NadiaMi

Låter som en fullt normal valp faktiskt... Vad trodde du att du skulle få? En färdiguppfostrad trött hund som automatiskt förstod alla kommandon och nöjde sig med en promenad runt kvarteret när du har lust att gå ut?

Och har du funderat på att kontakta uppfödaren?
    Eller är det inget alternativ?

Vad är det för ras?

• Anonym (oj!)

Så du skaffade hund för att den inte bara var söt utan för att den kunde ta hand om sig själv...?

Det borde finnas ett hundkörkort.. Suck!

• Anonym (Jobbigt)

Han bara stökar och sabbar allt i sin väg...6 mån är han nu.
    Ångrar jag skaffade honom.

Han gör så att jag och min kille ryker ihop eftersom killen hatar honom så mycket.

• Anonym (Jobbigt)

Den är en jack russell terrier...skitjobbig som sagt.

Svar på tråden Hunden förstör vår relation!