• Anonym (Jobbigt)

Hunden förstör vår relation!

Vad gör man om man har en hund och inte vill ha kvar den och inte lyckas få nån att ta sig an den.

Den tar upp för mycke tid nu när man skaffat kille.
    Och han dessutom inte gillar hunden.

Han avskyr den och ville inte ha den i sin närhet...Den är fortfarande valp dessutom och kräver så mycke.....orka...

• Svar på tråden Hunden förstör vår relation!
  • Anonym (??)

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:34:10 följande:

Han bara stökar och sabbar allt i sin väg...6 mån är han nu.Ångrar jag skaffade honom.Han gör så att jag och min kille ryker ihop eftersom killen hatar honom så mycket.
    Stackars hund!
  • Anonym

ja, aktiverar du inte hunden är det klart att det förstör saker! det är DITT fel att hunden är jobbig!
    jag skulle göra mig av med killen om han kan "hata" ett försvarslöst djur!

Han bara stökar och sabbar allt i sin väg...6 mån är han nu. Ångrar jag skaffade honom. Han gör så att jag och min kille ryker ihop eftersom killen hatar honom så mycket.
  • Anonym (sjukt.)

Sjukt tycker jag att det här låter! en hund är väll inte en tröja som man uppäcker att den inte passar och går och lämmnar tillbaka.
    Man tar väll reda på om man passar att ha hund innan man skaffar den.
    Men men hoppas att du hittar ett bra hem till honom då han är värld bättre!

• oOoJOYoOo

Han bara stökar och sabbar allt i sin väg...6 mån är han nu.Ångrar jag skaffade honom.Han gör så att jag och min kille ryker ihop eftersom killen hatar honom så mycket.
    Vad är det för ras?
  • Ylva Helmersson

Jag tycker bara HJÄLP! Fattar inte hur man så aningslöst kan skaffa ett djur.

Men helt rätt att du försöker omplacera den så fort som möjligt.

• Anonym
    Svar på #24
    Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:34:52 följande:
    Den är en jack russell terrier...skitjobbig som sagt.
  • Anonym (Jobbigt)

Varför ska man alltid bli påhoppad, hur skulle jag veta att det skulle bli såhär jobbigt, det är min första hund.

Trodde inte dom skulle vara små ligister som terroriserar alla i sin omgivning.

• Ylva Helmersson

Har du nån kontakt med uppfödaren, kan han/hon hjälpa dig?

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:37:35 följande:

Varför ska man alltid bli påhoppad, hur skulle jag veta att det skulle bli såhär jobbigt, det är min första hund. Trodde inte dom skulle vara små ligister som terroriserar alla i sin omgivning.
  • Anonym

hur trodde du det var? att den var "färdig" när den kom?
    att den var en levande leksak?

varför hatar pojkvännen hunden?

Anonym (Jobbigt) skrev 2008-12-05 15:37:35 följande:

Varför ska man alltid bli påhoppad, hur skulle jag veta att det skulle bli såhär jobbigt, det är min första hund. Trodde inte dom skulle vara små ligister som terroriserar alla i sin omgivning.
  • Anonym (oj!)

Men du kanske skulle lagt ned lite tid på att träna och framförallt aktivera hunden så kanske den skulle vara lugnare och lydigare.

Hoppas verkligen att vovven får ett nytt kärleksfullt hem snarast!

Svar på tråden Hunden förstör vår relation!