• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • modestyonly

MIn dotter hade jättesvårt med sin mollusker, som satt i och under armhålan! Jag gick till en Hälsokost, där dom är duktiga på homeopatpreparat och hon blev av med dom! Minns inte om det var thuija, men det låter bekant!!

Det man ska tänka på med hoemopatiska preparat, är att det först,blir värre när man tar medicinen, men det ska vara så, det startas nån process och sen försvinner det!

NU var det säkert 8 år sen hon hade dom, men jag har använt homeopatmedel mot kolik också, chamomilla! Jag använder sånt när sjukvården inte har nåt att erbjuda!

Jag är egentligen snygg och smal, men idag är jag ledig!
  • Lellan

Hade varit intressant att veta om det var thuja du använde. Om det fungerar är det ju underbart. Bra att veta att det först blir värre. Vet du hur länge man ska hålla på med det?

modestyonly skrev 2008-12-07 20:41:16 följande:
    MIn dotter hade jättesvårt med sin mollusker, som satt i och under armhålan! Jag gick till en Hälsokost, där dom är duktiga på homeopatpreparat och hon blev av med dom! Minns inte om det var thuija, men det låter bekant!!
    Det man ska tänka på med hoemopatiska preparat, är att det först,blir värre när man tar medicinen, men det ska vara så, det startas nån process och sen försvinner det!
    NU var det säkert 8 år sen hon hade dom, men jag har använt homeopatmedel mot kolik också, chamomilla! Jag använder sånt när sjukvården inte har nåt att erbjuda!
  • väntar i Kina kön

Jag vill gärna ochså veta...*ler Hopplöst med dessa mollusker

• modestyonly

Googlade lite på thuja och man nämner inte mollusker, men vårtor, så jag skulle helt klart testa!
    För min dotter var det en befrielse, eftersom hon hade så ont av sina!

• Pajsarn

Våran son hade sina molusker bak på benen i säkert 1 år innan de blev röda och gula, som små äckliga finnar. Han började klia och besvärades jättemycket. Det är i detta skede som de smittar.

Fick då ett fantastiskt tips här på FL. Jag baddade med alsolsprit och satte över zinkplåster (finns på rulle på apoteket). Klippte små bitar så jag rymde typ 2-3 molusker på varje plåsterbit.Zinket förskyndar läkningsprocessen, till slut när man drar bort plåstret följer den gula ploppen i mitten bort. Det börjar blöda och den mollusken är ett minne blott.
    Så här höll vi på morgon och kväll i säkert en vecka eller 10 dagar. Molluskerna försvann!!! Det var helt klart värd all möda!

• modestyonly

Googlade lite till! Aloe vera ska visst funka, men jag har inte testat själv!!

• Lellan

Det låter ju verkligen bra. Måste till Apoteket imorgon och köpa zinkplåster. Ska man ta bort och sätta på nya varje dag?

Pajsarn skrev 2008-12-07 21:15:50 följande:
    Våran son hade sina molusker bak på benen i säkert 1 år innan de blev röda och gula, som små äckliga finnar. Han började klia och besvärades jättemycket. Det är i detta skede som de smittar.Fick då ett fantastiskt tips här på FL. Jag baddade med alsolsprit och satte över zinkplåster (finns på rulle på apoteket). Klippte små bitar så jag rymde typ 2-3 molusker på varje plåsterbit.Zinket förskyndar läkningsprocessen, till slut när man drar bort plåstret följer den gula ploppen i mitten bort. Det börjar blöda och den mollusken är ett minne blott.Så här höll vi på morgon och kväll i säkert en vecka eller 10 dagar. Molluskerna försvann!!! Det var helt klart värd all möda!
  • Lellan

Inga fler tips på hur man får bort de äckliga molluskerna???

• Pajsarn

Jag vet inte riktigt, men jag gjorde så. Tvättade och satte nya på morgonen, rev av dem på kvällen. Tvättade och satte nya...
    Gradvis kommer du se att inflamaionen "kommer närmare" och till slut lossnar de. Lycka till!

• Lellan

Tack för tipset

Pajsarn skrev 2008-12-08 12:57:16 följande:
    Jag vet inte riktigt, men jag gjorde så. Tvättade och satte nya på morgonen, rev av dem på kvällen. Tvättade och satte nya...Gradvis kommer du se att inflamaionen "kommer närmare" och till slut lossnar de. Lycka till!
Svar på tråden bot mot mollusker??