• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • väntar i Kina kön

Silver vatten kan du hoppa över...*ler Funkar inte

• LabLover
    Lellan skrev 2008-12-28 22:13:50 följande:
    Du har alltså tagit ringblomssalva på molluskerna? Får kanske testa det då. Har hon fått eksem där molluskerna satt/sitter?? Båda mina barn har det Inte alls kul. Hoppas det försvinner snart.
    Ja, det testade jag men bara i en vecka. Hennes hud runtomkring blev så torr att jag nu använder Locobas. Just eksem runtomkring verkar vara vanligt tyvärr. OM hon har otur får hon problem med handeksem i vuxen ålder som jag har
    ♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Casper och Novas mamma

Hoppar in här!min son har fått hur mycke mollusker som helst nu senaste veckan...från början hade han bara på benen och dom har han haft i flera år!men nu är dom stora och inflammerade..han har på armar ben och stjärt...inga på mage rygg eller ansikte!

Casper och Nova
  • Luddvar

Det enda jag vet fungerar är att plocka bort dem. Emblasalva på och sen ta bort dem. Inte så trevligt kanske men man får bort dem i allafall.

• Casper och Novas mamma
    Luddvar skrev 2008-12-30 22:02:11 följande:
    Det enda jag vet fungerar är att plocka bort dem. Emblasalva på och sen ta bort dem. Inte så trevligt kanske men man får bort dem i allafall.
    ok!alltså trycka ut varet ur dom??
  • james

Jag använder salubrinsalva har fungerat jätte bra på min son.... han hade jätte många lite var stans på kroppen... smörjde flera gånger om dagen alla var borta på ett par veckor ibland pluppar det upp en här och var då smörjer jag flera gånger om dagen och de försvinner lika fort.....

• Luddvar

Casper och Novas mamma skrev 2008-12-30 22:06:37 följande:

ok!alltså trycka ut varet ur dom??
    Nej, inte trycka ur varet för då smittar man mer. Man ska, enligt anvisningar jag fått från BVC stryka på Emblakräm, vänta ett tag och så helt enkel dra bort dem. Det brukar gå att få grepp runt dem. Det blöder lite och man måste ha handskar på för annars smittas man.

Jag testade på min son men han blev rädd pga blodet, inga mängder så klart men han är lite harig , så vi tog bara bort 4 stycken. Sen har de fått fortsätta att läka sig själva. Nu har han bara nån enstaka kvar och det har gått 18 månader.
  • Casper och Novas mamma
    Luddvar skrev 2008-12-30 22:13:17 följande:
    Casper och Novas mamma skrev 2008-12-30 22:06:37 följande: Nej, inte trycka ur varet för då smittar man mer. Man ska, enligt anvisningar jag fått från BVC stryka på Emblakräm, vänta ett tag och så helt enkel dra bort dem. Det brukar gå att få grepp runt dem. Det blöder lite och man måste ha handskar på för annars smittas man. Jag testade på min son men han blev rädd pga blodet, inga mängder så klart men han är lite harig , så vi tog bara bort 4 stycken. Sen har de fått fortsätta att läka sig själva. Nu har han bara nån enstaka kvar och det har gått 18 månader.
    aha ok!våran läkare sa att vi skulle låta dom vara så försvinner dom själv!
  • Luddvar

Casper och Novas mamma skrev 2008-12-30 22:23:29 följande:

aha ok!våran läkare sa att vi skulle låta dom vara så försvinner dom själv!
    ja, det är säkert det bästa. Men det tar sån tid. Men som sagt, jag bara testade att ta bort några men det var inte poppis så vi har låtit dem vara.
    Salubrinsalvan ska jag testa. Det som james här ovan tipsade om. Jag ska köpa hem det och smörja på de sista som min son har.
  • Impertiff

Alsolsprit! För oss har det varit mirakelkuren.
    Har baddat på molluskerna ett par gånger om dagen och inom en vecka var de borta.
    Fungerade toppenbra när vi tog tag i saken och baddade regelbundet varje dag och det har inte kommit tillbaka. Och dottern har inte lidit av alsolspritsbehandlingen heller, kanske för att det inte var "öppna" mollusker?!

Svar på tråden bot mot mollusker??