• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • väntar i Kina kön

Pajsarn skrev 2008-12-07 21:15:50 följande:

Våran son hade sina molusker bak på benen i säkert 1 år innan de blev röda och gula, som små äckliga finnar. Han började klia och besvärades jättemycket. Det är i detta skede som de smittar.Fick då ett fantastiskt tips här på FL. Jag baddade med alsolsprit och satte över zinkplåster (finns på rulle på apoteket). Klippte små bitar så jag rymde typ 2-3 molusker på varje plåsterbit.Zinket förskyndar läkningsprocessen, till slut när man drar bort plåstret följer den gula ploppen i mitten bort. Det börjar blöda och den mollusken är ett minne blott.Så här höll vi på morgon och kväll i säkert en vecka eller 10 dagar. Molluskerna försvann!!! Det var helt klart värd all möda!
    Nu har jag köpt samma som ni...*ler och hoppas att det försvinner. Det är första dagen i dag och jag ska kämpa!!
  • Stiina

Vi frågade om dotterns mollusker på bvc och där sa de att de går bort av sig själva. Det gjorde de, men det tog ett år tror jag. När man tycker att det blir värre är de på väg bort. Alltså när de blir röda och ser inflammerade ut håller de på att förvinna. Efter sommare försvann de och jag har hört att de ofta förvinner på sommaren förmodligen p.g.a. solen. Nu har sonen fått mollusker, men bara lite än så länge. Hoppas att det håller sig så.

• Casper och Novas mamma
    Stiina skrev 2009-01-02 23:48:55 följande:
    Vi frågade om dotterns mollusker på bvc och där sa de att de går bort av sig själva. Det gjorde de, men det tog ett år tror jag. När man tycker att det blir värre är de på väg bort. Alltså när de blir röda och ser inflammerade ut håller de på att förvinna. Efter sommare försvann de och jag har hört att de ofta förvinner på sommaren förmodligen p.g.a. solen. Nu har sonen fått mollusker, men bara lite än så länge. Hoppas att det håller sig så.
    ok för på min son blossade det upp hur många som helst bara på 2 dagar...och det var i lördags vi märkte det...först nu börjar dom torka och försvinna!
  • Tian

Hej!
    Tack för att ni alla delar med er av era erfarenheter!

Tänkte jag måste göra detsamma. Min son på tre har haft mollusker sedan i maj, först en i halsgropen som sprack (visste då inte vad det var), och resulterade i en massa på hals och haka, samt en del mellan ögonen och på pannan. De på hakan försvann fort eftersom de inte fick vara ifred där (matrester som skall tvättas av och att sonen ett tag gillade att ha fingarna i munnen. De övriga finns dock på platser där de fått växa och frodas ifred, och de flesta av dem är nu över halvåret.

En del har blivit röda/inlammerade och därefter försvunnit, och jag har gjort mitt bästa för att de inte skall sprida fler. Ingen har försvunnit utan först ha blivit röd och ful, så det är svårt att veta om de försvinner av att kroppen stöter bort den eller om alla försvinner först då de blir infekterade. Vad tror ni?

Nu till mina hemmmakurer som jag testat efter tips på internet. Jag har försökt att badda med alsol morgon och kväll under säkert en månads tid, jag har baddat på Lactacydtvål på molluskerna, Maria Etrich kräm mot problemhud, samt nu senast Aloevera. Tyvärr har han fortfarande kvar sina mollusker. Jag tror säkert att dessa kan hjälpa för en del. Jag tror att alla dessa insmörjningar har samma mål - att få kroppen att upptäcka molluskerna och få kroppen att bilda antikroppar mot dem och därmed stöta bort dem.

Tipset från en gammal sjuksköterska var nämligen att klämma på molluskerna, så att kroppen skulle upptäcka dem. Nu sitter min sons mollusker i ansiktet, varför jag inte testat detta.

Jag har inte gett upp mina försök, så jag hoppas på fler tips från er! Kanske jag ska testa zinkplåster på nästa som blir inflammerad.

Ha det gott,
    Tian

• Kärleksbarn

Vår son har också mollusker ca 60 tal så jobbigt, och de verkar bli fler och fler...*suck*

Vissa är så knottriga att de känns utanpå kläderna!

Hatar mollusker!

• Kärleksbarn

Vår son har också mollusker ca 60 tal så jobbigt, och de verkar bli fler och fler...*suck*

Vissa är så knottriga att de känns utanpå kläderna!

Hatar mollusker!

• LabLover

Vår dotter har bara en som blivit stor som en finne (de andra är små och knappt märkbara om man inte kollar noga).

Hennes stora mollusk har blivit infekterad säkert 4-5 ggr under hösten och inte försvunnit. Hopplöst när det blir så för då blommar det upp eksem runt också.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • väntar i Kina kön

LabLover skrev 2009-01-05 10:43:21 följande:

Vår dotter har bara en som blivit stor som en finne (de andra är små och knappt märkbara om man inte kollar noga). Hennes stora mollusk har blivit infekterad säkert 4-5 ggr under hösten och inte försvunnit. Hopplöst när det blir så för då blommar det upp eksem runt också.
    Mitt råd är att lägga på någonting på mollusken så att det inte blir fler. Vår kille fick en stor på hakan och nu har han massor
  • Stiina

Kläm inte för mycket på molluskerna, det kan bli ärr. Jag hade mollusker när jag var runt 12 år tror jag och jag har fortfarande ärr eftersom jag klämde på dem. Jag är 31 nu och ärren lär nog aldrig försvinna..

• miss marple

Vår son var full av mollusker och vi fick besked att det inte fanns något att göra men då vår vuxna kompis fick det sa läkaren att hon skulle ta koncentrerad lactacyd och smörja med och då försvanna det. När jag testade på vår son använde jag inte koncentrerad lactacyd utan utspädd och jag tycker att det hjälpte. Något annat som hjälpte var att bada lite salt i vattnet.

• väntar i Kina kön

Nu har jag badat med alsolsprit samt använt zinkplåster och molluskerna har blivit lite mindre tycker jag. Fortsätter ett tag till och hoppas

• humle82

sonen har massvis, har haft det i typ 2 år.

har både kollodialt silver hemma och aloe vera gel.

kanske värt att testa?

humlansblogg.blogspot.com/ /FD sannispannisen
  • väntar i Kina kön

väntar i Kina kön skrev 2009-01-06 21:53:12 följande:

Nu har jag badat med alsolsprit samt använt zinkplåster och molluskerna har blivit lite mindre tycker jag. Fortsätter ett tag till och hoppas
    Fungerar inte men torkar ut lite MEN jag tycker att det börjar dyka upp fler så jag har nu kommit fram till att de måste läka ut själv. Har försökt med silver vatten och nu detta.
  • Lellan

Hej på er!
    Hur går det med alla små och stora mollusker?? På min son har faktiskt nästan alla försvunnit. Om ni vill vet hur jag gjort kan jag skriva det här. Har typ testat allt och vet inte om det är pga någon av alla grejor jag testat som de börjat försvinna eller om de ändå hade försvunnit?
    Först började jag med en produkt som heter Thuja D6. Gav i både tablettform och penslade på under några veckors tid. Dock utan något vidare resultat.
    Testade sedan att badda med alsolsprit varje kväll. Inget märkbart resultat.
    Testade Aloe vera. Inget resultat.
    Testade ringblomssalva. Inget resultat.
    Sen testade jag alsolsprit igen och nu baddade jag både morgon och kväll. Ibland även på dagen också. Dessutom tog jag sånt som man kan köpa på apoteket som man fryser bort vårtor med. Tog det på 1 stor mollusk. Sen efter det har alla börjat försvinna, en efter en Nu vet jag inte om det är pga av allt jag testat, men det försvinner iaf

Lycka till ni med!

• Vilde Antonie

heisann!

Min dotter hadde det på ryggen, en ca. 40 stykken, och hudläkaren skrapade bort dom med frysmetoden. Effektivt och alt blev borta efter 2 behandlinger.

• MAMAJessica

Det går att få bort Mollusker
    Torka ut dem med vanlig handsprit och om på besvärliga ställen som ansikte torka ut och sätt plåster på+.
    Vår son som är två år gammal led av mollusker. Inga kortison preparat eller liknande hjälpte. Han hade dem under hela vänstra armen och ner över magen. Efter 6 månader var vi som föräldrar mycket trötta på hans mollusker och vår lilla son var trött på dem för de kliar ju och ser inflammerade ut.
    Var på vårdcentralen och fick tips av husläkaren om att ta vanlig handsprit på molluskerna för att torka ut dem.
    OBS hör och häpna efter två veckor med handsprit på morgon och kväll är vår lille sons mollusker HELT borta. Svider cirka 30 sekunder men vår lilla märkte själv att det hjälpte
    Vill bara tipsa andra föräldrar om detta
    Ps vi hade testat teetree oil , aloe vera salvor, kortison salvor och Thuja som finns rekommenderat på andra internetsidor men ingenting annat än vänlig handsprit hjälpte

Lycka till !!

• emptyprayers

Mina barn hade båda mollusker i över två år. Hade provat ALLT. Tills jag läste på nätet om en mamma som klämde molluskerna på sin dotter och sen försvann dem. Ringde och frågade vc om det var ok, och det tyckte dem om jag tvättade efter och barnet inte fick ont.

Sagt och gjort. Tömde allihop. Efter det, borta på väldigt kort tid! Utan komplikationer.

Svar på tråden bot mot mollusker??