Hej!
Tack för att ni alla delar med er av era erfarenheter!
Tänkte jag måste göra detsamma. Min son på tre har haft mollusker sedan i maj, först en i halsgropen som sprack (visste då inte vad det var), och resulterade i en massa på hals och haka, samt en del mellan ögonen och på pannan. De på hakan försvann fort eftersom de inte fick vara ifred där (matrester som skall tvättas av och att sonen ett tag gillade att ha fingarna i munnen. De övriga finns dock på platser där de fått växa och frodas ifred, och de flesta av dem är nu över halvåret.
En del har blivit röda/inlammerade och därefter försvunnit, och jag har gjort mitt bästa för att de inte skall sprida fler. Ingen har försvunnit utan först ha blivit röd och ful, så det är svårt att veta om de försvinner av att kroppen stöter bort den eller om alla försvinner först då de blir infekterade. Vad tror ni?
Nu till mina hemmmakurer som jag testat efter tips på internet. Jag har försökt att badda med alsol morgon och kväll under säkert en månads tid, jag har baddat på Lactacydtvål på molluskerna, Maria Etrich kräm mot problemhud, samt nu senast Aloevera. Tyvärr har han fortfarande kvar sina mollusker. Jag tror säkert att dessa kan hjälpa för en del. Jag tror att alla dessa insmörjningar har samma mål - att få kroppen att upptäcka molluskerna och få kroppen att bilda antikroppar mot dem och därmed stöta bort dem.
Tipset från en gammal sjuksköterska var nämligen att klämma på molluskerna, så att kroppen skulle upptäcka dem. Nu sitter min sons mollusker i ansiktet, varför jag inte testat detta.
Jag har inte gett upp mina försök, så jag hoppas på fler tips från er! Kanske jag ska testa zinkplåster på nästa som blir inflammerad.
Ha det gott,
Tian