• Lellan

bot mot mollusker??

Undrar om det är någon här som har hört talas om ett medel som heter Thuja D6 och som ska ta bort mollusker? Det ska finnas både i tablett form och som droppar. Är det någon som har testat det? Hur har det i så fall fungerat?

tacksam för svar!

• Svar på tråden bot mot mollusker??
  • Casper och Novas mamma
    Impertiff skrev 2008-12-30 22:27:50 följande:
    Alsolsprit! För oss har det varit mirakelkuren. Har baddat på molluskerna ett par gånger om dagen och inom en vecka var de borta. Fungerade toppenbra när vi tog tag i saken och baddade regelbundet varje dag och det har inte kommit tillbaka. Och dottern har inte lidit av alsolspritsbehandlingen heller, kanske för att det inte var "öppna" mollusker?!
    ok!ska kanske testa det då...men dom som är öppna kanske man ska sätta plåset på eller vad tror du?
  • miss henjer

har inte läst hela tråden men jag vet att man kan testa att ta bort ett par på en hudklinik, förmodligen föjer alla med när ett par av dom försvinner.
    eftersom det är ett virus kan de tyvärr återkomma men kan också försvinna en dag utan att man gjort något speciellt.
    - försvinner av sig själv med tiden.

• Impertiff

Casper och Novas mamma skrev 2008-12-30 22:37:10 följande:

ok!ska kanske testa det då...men dom som är öppna kanske man ska sätta plåset på eller vad tror du?
    Dottern hade aldrig öppna mollusker (vad jag minns) men jag har för mig att syrrans dotter hade öppna mollusker. Hon hade på alsolsprit även på dem. Vet inte om hon hade plåster på, men det kan ju aldrig skada. Kanske ha på lite alsolsprit på "vaddet" på plåstret så att det finns kvar mot mollusken?!
  • LabLover

Nu helt plötsligt är mollusken som är kvar torr och fin. Var lite vit ruva på den i morse. Kanske är den på väg bort? Eksemet runtom har lagt sig också.

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 ♥
  • Casper och Novas mamma

Min sons flesta mollusker har oxå börjat torka lite men han har en blaffa uppe på foten...stackarn!ont å sätta på skon!tänkte jag skulle badda med alsolsprit ikväll när han duschat!jobbigt när han har ont av dom för att dom har svullnat....har era barn ont av dom???

Casper och Nova
  • LabLover
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 17:29:56 följande:
    Min sons flesta mollusker har oxå börjat torka lite men han har en blaffa uppe på foten...stackarn!ont å sätta på skon!tänkte jag skulle badda med alsolsprit ikväll när han duschat!jobbigt när han har ont av dom för att dom har svullnat....har era barn ont av dom???
    Nej, de vår tjej har haft har sitter/har suttit på framsidan av låret nära ljumsken.
  • LabLover
    Casper och Novas mamma skrev 2009-01-01 17:29:56 följande:
    Om de sitter på besvärliga ställen brukar man ju få ta bort dem. Det hade jag undersökt i ert fall.
  • Casper och Novas mamma
    LabLover skrev 2009-01-01 18:52:10 följande:
    Om de sitter på besvärliga ställen brukar man ju få ta bort dem. Det hade jag undersökt i ert fall.
    ok!hans är inflammerade så som har svällt liksom.. bulligt om man säger så!svårt å förklara!men baddade med alsolsprit i går och satt på plåster så det har kommit ur var ur dom!
  • Lellan

Oj vad många som skrivit, intressant att läsa om vad ni andra gör och vad som funkar för er. Jag har iaf testat Thuja, som skulle vara så bra mot mollusker, men det funkade inte för oss, tyvärr
    Jag har även testat alsolsprit, men inte så regelbundet (funkade inte heller).
    Vissa dagar tycker jag att det ser det bättre ut och andra sämre. Någon som testat att frysa bort dom? Fnns ju något medel på apoteket så att man kan göra det hemma.

• Alemonia

Något som är värt att testa mot de flesta hudåkommor är Aloe Vera. För mig är det det enda som funkat mot mina "noppror" på baksidan om överarmarna. Jag använde varianten Gelly från FLP.

Svar på tråden bot mot mollusker??